انشا درباره ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است برای نوجوانان

انشا درباره کار نیکو کردن از پر کردن است
انشا درباره کار نیکو کردن از پر کردن است

آشنایی با ضرب المثل های ایرانی باعث می شود دانش آموزان با فرهنگ و ادب فارسی اجداد ما آشنا شده و درباره تفکر و عقاید عمیق ایرانیان باستان بیشتر بدانند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای آموزنده درباره ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است برای نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است

مقدمه: همه ما با اهمیت تلاش و تسلیم نشدن در برابر موانع برای رسیدن به اهداف آشنا هستیم و خوب می دانیم موفقیت در گروی تمرین و تکرار است، نکته ای که در ضرب المثل معروف کار نیکو کردن از پر کردن است به آن اشاره شده است.

بدنه: اگر به زندگی نامه افراد موفق نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که هیچ یک از آن ها یک شبه و بدون تلاش و تکرار تلاش های خود به موفقیت های بزرگ نرسیده اند بلکه جایگاهی که در آن قرار دارند نتیجه قدم به قدم جلو رفتن، تسلیم نشدن و تلاش های پیوسته آن ها می باشد.

ضرب المثل مشهور کار نیکو کردن از پر کردن است به ما می گوید اگر می خواهیم کاری را درست انجام دهیم و به هدف خود دست پیدا کنیم باید با تکرار و تمرین پیش برویم و با کوچک ترین شکست نا امید نشویم.

برای بسیاری از ما پیش آمده که برای یک کار جدید اقدام کرده باشیم، مثلا اقدام به یادگیری مهارت خاصی کرده باشیم یا در باشگاه ورزشی یا آموزش شنا ثبت نام کرده باشیم یا بخواهیم تغییر بنیادی در خودمان ایجاد کنیم، در همه این موارد اگر مبتدی باشیم ممکن است در ابتدا احساس کنیم پیشرفت بسیار کندی داریم یا در کوتاه مدت به آن حدی که مد نظرمان بوده نرسیم.

در این صورت ممکن است نا امید شده و در ابتدای راه تسلیم شویم در حالی که این ضرب المثل به ما هشدار داده و از ما می خواهد برای موفقیت در رشته یا زمینه مورد نظر تلاش کرده و با وزش اولین باد مخالف خودمان را نبازیم.

نتیجه: پیوسته و آهسته پیش رفتن بسیار بهتر از حرکت های هیجانی است که گاه بسیار تند و سریع پیش رفته و گاه متوقف شویم. ما برای موفقیت باید صبور باشیم و با تکرار و تمرین پیوسته پیشرفت کنیم تا به جایگاهی که می خواهیم دست پیدا کنیم.

انشای جالب درباره ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است

من بارها ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است را شنیده بودم اما از معنای آن اطلاع نداشتم و راستش زیاد هم به آن فکر نکرده بودم تا این که این ضرب المثل در حین یک اتفاق به شدت ذهنم را درگیر کرد.

ماجرا از این قرار است که من از کودکی عضلات بسیار ضعیفی داشتم و این ضعف عضلات تا سنین بالاتر نیز ادامه داشت به گونه ای که در انجام کارهای روزمره احساس کردم دستانم قدرت کافی ندارند. سال گذشته والدینم بعد از مشورت با پزشک تصمیم گرفتند من را به باشگاه ورزشی بفرستند تا عضله هایم قوی تر شوند.

متاسفانه در اولین جلسه که در باشگاه حضور پیدا کردم با دیدن اندام عضلانی بدن سازان از داشتن بدن نحیف و لاغر خود شرمنده شدم، به خصوص این که بازوانم از حد طبیعی نیز لاغرتر و ضعیف تر بودند. این مسئله به ویژه زمان استفاده از دمبل و وزنه بسیار توی ذوق می زد.

وزنه هایی که من استفاده می کردم در مقابل وزنه های دیگران بسیار سبک به نظر می رسید و احساس می کردم همه در دل شان به من می خندند، غافل از این که هر کس در هر زمینه ای حرفه ای شود یک روز اول داشته و بی شک هیچ یک از آن افراد با دیدن من تعجب نکرده بودند.

به باشگاه رفتن ادامه دادم و به دلیل هشدارهای مربی هرگز از وزنه های سنگین تر از حد توانم استفاده نمی کردم اما تمام مدت حس می کردم هیچ پیشرفتی نمی کنم و فقط بدن درد عایدم شده است.

بعد از مدتی به پدرم گفتم نمی خواهم باشگاه بروم. پدرم بسیار تعجب کرد و علت را جویا شد چون در ابتدا برای باشگاه رفتن بسیار اشتیاق داشتم. من نیز احساس واقعی ام را با پدرم در میان گذاشتم. او خنده ای کرد و به من گفت:

“پسرم! هر کسی در هر کاری حرفه ای شده یک بار اولی داشته است، مطمئن باش همه کسانی که عضلات قوی دارند و وزنه های سنگین می زنند یک زمان مانند تو و چه بسا ضعیف تر یا حتی بسیار فربه بوده اند و با تمرین و تکرار و تلاش پیوسته توانسته اند به هیکل ایده آل خود برسند. عزیزم! قدیمی ها خوب گفته اند که کار نیکو کردن از پر کردن است … نا امید نشو و به تلاش هایت ادامه بده، حتما نتیجه تلاشت را خواهی دید”.

امروز که یک سال از آن روز می گذرد با قدرت بدنی که دارم به خوبی معنی سخنان پدر و مفهوم ضرب المثل کار نیکو کردن از پر کردن است را متوجه شده ام.