انشا درباره صدای آبشار برای پایه پنجم و ششم (قشنگ و خواندنی)

انشا زیبا درباره صدای آبشار
انشا زیبا درباره صدای آبشار

یکی از قشنگ ترین صداهای طبیعت، آوای زیبای آبشار است، آوای آبی که از دل کوه جریان پیدا کرده و با سقوط بر روی زمین و گذر از فراز و نشیب های فراوان، راهش را به سمت دریا و دریاچه ها باز می کند.

در ادامه دو انشای توصیفی و زیبا درباره صدای آبشار برای دانش آموزان کلاس پنجم و ششم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره صدای آبشار برای پایه پنجم

طبیعت با صداهایی که از اعماق وجودش نشات گرفته با ما صحبت می کند، صداهایی که گاه بسیار بلند و غرنده مثل رعد و برق هستند و گاه بسیار آرامش بخش و دلنشین مثل صدای باران و صدای آب. یکی از خوش آهنگ ترین صداهای طبیعت صدای آبشار است که از سقوط پی در پی قطره های آب و برخورد آن ها با زمین ایجاد می شود.

البته صدای آب چه در قالب صدای بارش باران یا صدای رودخانه یا صدای آبشار باشد، همیشه قشنگ است، با این حال صدای آبشار به دلیل سقوط آب از فاصله زیاد بسیار قوی تر و بلندتر از صدای رودخانه است و احساس آرامش توام با هیجانی که در دل آدم ایجاد می کند با هیچ حس دیگری قابل مقایسه نمی باشد.

من در یکی از مسافرت هایی که به همراه خانواده ام به منطقه کوهستانی داشتیم یک آبشار بلند و زیبا دیدم و به صدای آن گوش دادم. در ابتدا این صدا برایم بسیار بلند بود و من شوکه شدم اما مدتی که در آن اطراف گشت و گذار کردم و جذب زیبایی های طبیعت بکر آن ناحیه بودم صدای آبشار دیگر برایم بلند نبود و راستش اگر دقت نمی کردم گاه حتی صدایش را نمی شنیدم.

به نظرم خداوند با صداهایی که در طبیعت وجود دارد، گاهی ملایم و آرام، گاهی کوبنده و همراه با فریاد و گاهی نیز در دل سکوت با ما گفتگو می کند. ما باید مراقب باشیم که به صداهای طبیعت عادت نکنیم زیرا در این صورت حتی ممکن است دیگر متوجه آن ها نشده و حرف های خداوند را نشنویم.

انشای زیبا درباره صدای آبشار برای پایه ششم

پدر و مادرم عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستند و به همین دلیل هر زمان که فرصت داشته باشند ما را به دل طبیعت برده و گاه حتی شب ها نیز در طبیعت چادر زده و می خوابیم. آن ها معتقد هستند همه آدم هایی که در زندگی شهری غرق شده اند نیاز دارند که هر از گاه از تجملات و زندگی شهری دور شده، اوقاتی را با طبیعت خلوت کنند تا با خود به صلح برسند.

یکی از تجربه های لذت بخش من در مسافرت هایی که داشتیم شنیدن صدای آبشار بوده است زیرا حدود دو سال پیش در تعطیلات تابستان به یکی از مناطق سرسبز شمال کشور مسافرت کردیم و چندین شب را در دل طبیعت سپری کردیم.

در آن روزها و شب های فراموش نشدنی من با صدای طبیعت اطرافم بسیار اخت شدم و یکی از خوش آواترین صداهای در میان همه صداهایی که از دور و نزدیک به گوش می رسید صدای آبشاری بود که در نزدیکی مکان برپایی چادرمان قرار داشت.

این آبشار ارتفاع بسیار بلندی نداشت اما صدایش که از سقوط پیوسته آب و برخورد آن با رودخانه پایین صخره ایجاد می شد بسیار قوی و پر ابهت بود.

در طول روز در اطراف آبشار گشت و گذار می کردم ودر حالی که دلم را به موسیقی آبشار سپرده بودم گاه شلوارم را بالا زده و اجازه می دادم پاهایم در آب خنکی که از دل کوه سرچشمه گرفته بود بازی کنند. شب ها نیز که همه جا در سکوت فرو می رفت سعی می کردم با این آوای دلنشین در رویاهای دوست داشتنی ام غرق شوم.

من همیشه خداوند را به خاطر طبیعت زیبا و آواهای دلنشین آن و همچنین پدر و مادری که فرصت تجربه همه این زیبایی ها را برای من فراهم کرده اند شکر می کنم و امیدوارم بتوانم قدم های بزرگی در جهت حفاظت از این طبیعت زیبا و بکر بردارم.