انشا درباره روز درختکاری به زبان کودکانه برای پایه چهارم و پنجم دبستان

انشا درباره روز درختکاری
انشا درباره روز درختکاری

روز درختکاری یکی از روزهای نمادین در تقویم ما و بیانگر نقش پر رنگ محیط زیست و طبیعت در زندگی بشر می باشد. این روز به ما یادآوری می کند که باید هوای طبیعت اطراف خود از جمله درختان را داشته باشیم و از محیط زیست خود مراقبت کنیم.

به بهانه پانزدهم اسفند ماه که به نام روز درختکاری مزین شده، در ادامه دو انشای کودکانه درباره روز درختکاری برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره روز درختکاری برای کلاس چهارم

دیروز در حال ورق زدن برگه های تقویم امسال بودم و مناسبت های اسفند ماه را نگاه می کردم که چشمم به روز درختکاری در تاریخ 15 اسفند ماه افتاد. برایم خیلی جالب است که در تقویم یک روز به نام روز درختکاری ثبت شده و این کار نشانه اهمیت بسیار زیاد درختان در طبیعت و زندگی ما می باشد.

ما از چوب درختان استفاده های زیادی می کنیم، به عنوان مثال از وسایل منزل مانند مبلمان و تزیینات چوبی گرفته تا وسایلی همچون مداد و کتاب و کاغذی که هر روز روی آن می نویسیم همه از چوب تهیه شده اند.

درختان فواید دیگری نیز دارند که یکی از مهم ترین آن ها این است که با تولید اکسیژن به پاک شدن هوای اطراف ما کمک می کنند اما متاسفانه ما انسان ها قدر و ارزش درختان را نمی دانیم و با صدمه زدن به محیط زیست خود باعث از بین رفتن درختان می شویم.

روز درختکاری یک فرصت بسیار خوب است که درباره فواید درختان مطالعه کرده و سعی کنیم با کاشتن حداقل یک نهال در در خاک به طبیعت و درختان نشان دهیم که چقدر به محیط زیست علاقه داریم و سعی می کنیم همواره مراقب و محافظ درختان باشیم زیرا درختان درست مانند ما جان دارند و نفس می کشند.

در پایان انشا از همه دوستانم می خواهم که در روز درختکاری هر یک یک درخت کاشته و آبیاری کنیم و با این کار به این موجودات زنده و با احساس بگوییم که چقدر قدر آن ها را می دانیم.

انشای کودکانه در مورد روز درختکاری برای کلاس پنجم

پدر بزرگ من یک باغبان است و چندین باغ میوه دارد که در آن ها درختان میوه مانند انگور، زردآلو، گیلاس، گوجه سبز و سیب زندگی می کنند. پدرم با این که کشاورز نیست اما به گفته خودش از دوران کودکی همراه پدر بزرگم به باغ می رفته و در برداشت محصول کمک می کرده است به همین دلیل به درختان و طبیعت علاقه زیادی دارد.

من و پدرم هر سال در روز درختکاری برنامه ویژه ای داریم. ما صبح زود از خواب بیدار شده و نهال درختی را که پدرم روز قبلش خریداری کرده با دقت داخل ماشین جا سازی می کنیم. سپس راهی باغ پدربزرگ که حدود سه ساعت با ما فاصله دارد می شویم.

پدربزرگ نیز به رسم هر سال در روز درختکاری در باغش منتظر ما است و به محض رسیدن ما با چای از ما پذیرایی می کند. یک قسمت از باغ پدربزرگ مخصوص نهال هایی است که من و پدرم از سال ها پیش شروع به کاشتن آن ها کرده ایم.

ما بعد از صرف چای به آن قسمت از باغ رفته و با آرامش نهال جدید را در جای مناسب کاشته و آبیاری می کنیم.

من عاشق درختکاری هستم و در مدت کاشت نهال، به حرف های شیرینی که پدربزرگم درباره دوستی اش با درختان و فواید آن ها می گوید گوش می دهم. برایم خیلی جالب است که پدر بزرگم بعد از این همه سال هنوز با دیدن هر نهال به شدت ذوق زده می شود و درست مثل بچه ها آن را نوازش می کند.

من از رفتار پدر و پدربزرگم یاد گرفته ام که همیشه با گیاهان و به خصوص درختان مهربان باشم زیرا آن ها نیز جان دارند و کاملا مهربانی ما را حس می کنند.