انشاهای قشنگ و کودکانه درباره کشور من برای پایه چهارم و پنجم

انشای ساده و کودکانه درباره کشور من
انشای ساده و کودکانه درباره کشور من

بسیاری از آموزگاران دوره ابتدایی سعی می کنند با موضوعات انشای مرتبط با کشوری که در آن زندگی می کنیم، کودکان را تشویق به تحقیق و نگارش درباره ایران کنند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای ساده و کودکانه درباره کشور من برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش این عزیزان در نگارش انشاهای زیباتر و خلاقانه تر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره کشور من برای پایه چهارم ابتدایی

من در کشور ایران زندگی می کنم که یک کشور بسیار پهناور و زیبا می باشد. این کشور در جنوب غربی آسیا قرار گرفته و تاریخ و تمدن بسیار کهن و فرهنگ غنی دارد.

در ایران کوه ها، دشت ها و دریاچه ها زیبایی خاصی به مناظر طبیعی بخشیده اند و رشته کوه های البرز و زاگرس دو رشته کوه اصلی آن می باشد.

پایتخت کشور من، شهر تهران است که شهری بسیار بزرگ، پر جنب و جوش و با جمعیت زیاد است و جمعیت زیادی را در خود جای داده است. مردم شهر تهران شامل مردم بومی این شهر و افرادی می باشد که از شهرهای دیگر به آن جا مهاجرت کرده اند، به همین دلیل در شهر تهران گاهی شاهد فرهنگ ها و گویش های مختلف می باشیم.

شهرهای ایران هر یک زیبایی های خاص خودشان را دارند و دارای مناطق دیدنی و سوغات رنگارنگ زیادی می باشند. از معروف ترین غذاهای ایرانی می توان به کباب و قورمه سبزی اشاره کرد که من عاشق هر دوی این غذاهای خوشمزه می باشم.

زبان رسمی مردم ایران زبان فارسی است، البته در مدارس زبان های دیگری همچون انگلیسی و عربی نیز آموزش داده می شود.

از جمله آثار تاریخی و مکان های معروف کشور من می توان به تخت جمشید، چهل ستون، سی و سه پل و شهر سوخته اشاره کرد.

ایران همچنین دارای بازارهای بسیار قدیمی می باشد که هر یک از صدها سال پیش ساخته شده و تنوع گوناگونی از محصولات و کالاها را به مردم ارائه می دهند.

نتیجه گیری: کشور من، ایران یک سرزمین بزرگ و زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی و مردمانی مهربان و مهمان نواز است که هر کس از هر کجای دنیا به این کشور مسافرت کند عاشق زیبایی های آن می شود.

انشای ساده درباره کشور من برای پایه پنجم دبستان

من در کشور ایران زندگی می کنم. ایران کشوری آسیایی است که مردم آن اغلب به زبان فارسی صحبت می کنند و پایتخت آن شهر تهران می باشد.

کشور من بسیار بزرگ است و از شمال و جنوب به دو دریای خزر و خلیج فارس منتهی می شود. این سرزمین دارای پیشینه تاریخی کهن و فرهنگ و تمدن بسیار ارزشمندی است و مردم شهرهای آن به گویش های مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. مهمان نوازی مردم ایران در سطح دنیا زبانزد است.

مردم کشور من در طول تاریخ رنج های زیادی کشیده اند زیرا به خاطر منابع طبیعی ارزشمند در این کشور مانند نفت، برخی کشورها همواره قصد اشغال آن را داشته اند اما این مردم شجاع هرگز اجازه نداده اند کشورشان به دست بیگانگان بیفتد.

من عاشق کشورم و مردم خونگرم و مهربانش هستم و وقتی با خانواده ام به شهرهای مختلف مسافرت می کنیم از دیدن مناظر بسیار زیبا، آثار تاریخی، فرهنگ متفاوت مردم و سوغاتی های گوناگونی که هر شهر دارد بسیار لذت می برم و به خودم می بالم که در چنین کشور زیبا و با فرهنگی زندگی می کنم.