انشای ادبی درباره طلوع خورشید برای کلاس هشتم و نهم

انشا درباره طلوع خورشید
انشا درباره طلوع خورشید

طلوع خورشید از زیباترین تصاویر طبیعی است که خورشید و آسمان در تلاقی با یکدیگر به تصویر می کشند و تماشای آن، چشم هر بیننده ای را نوازش می کند.

در ادامه دو انشای زیبا درباره طلوع خورشید برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره طلوع خورشید برای پایه هشتم

طلوع خورشید یکی از زیباترین لحظه ها و شگفت آورترین صحنه هایی است که خداوند به ما نعمت درک و دیدن آن را عطا کرده است. لحظه ای که تاریکی به روشنی تبدیل می شود، نور جای ظلمت را می گیرد و زمین و زمان اطراف مان روشنایی خورشید را از آسمان آبی هدیه می گیرد.

به نظرم لحظه ای که انوار طلایی خورشید از افق پیدا می شود لحظه مقدسی است و مانند همه پدیده های طبیعت پیام آور نکته ای نغز و خاص برای ما آدمیان می باشد.

یکی از بدیهی ترین پیام های طلوع خورشید این است که به ما نوید شروع و آغازی پر شور را می دهد، شروعی که انگیزه ای قوی و انرژی سرشار پشت آن است و به اندازه تابش اولین پرتوهای آفتاب زیبا و به یادماندنی می باشد.

طلوع خورشید به ما می گوید دنیای ما هر چقدر تاریک شود، سرما هر چقدر بر همه جا حکمفرما شود و شب هر چقدر طولانی باشد اما در نهایت خورشید با انوار زیبایش خواهد آمد و همه جا را بدون استثنا روشن خواهد کرد، به سرما پایان خواهد داد و شب را به سپیده صبح متصل خواهد نمود.

طلوع خورشید به دلیل زیبایی اش و حکمت هایی که در دلش نهفته دارد همواره موضوع خوبی برای هنرمندان در زمینه های مختلف از جمله نقاشی، شعر و غیره بوده است که هر یک به نحوی سعی کرده اند بخشی از این زیبایی را در هنر خود به رخ بکشند اما هیچ یک هرگز نتوانسته اند تمام آن را یک جا به تصویر بکشند.

خالق زیبایی ها را به خاطر خلق این همه قشنگی شکر!

انشای ادبی درباره طلوع خورشید برای پایه نهم

من عاشق طلوع خورشید هستم و تا به حال چندین بار موفق شده ام در لحظه طلوع خورشید به پشت بام آپارتمان مان بروم و در این ثانیه های با شکوه، در زیبایی خالص و ناب طبیعی غرق شوم.

لحظه طلوع خورشید از آن لحظه های خاص است که تا در آن قرار نگیری و با چشمان خودت زیبایی اش را درک نکنی هرگز نخواهی توانست آن را با توصیف و تصویر درک یا تصور کنی.

چقدر خوب است بتوانیم این لحظه را بیدار باشیم و چقدر خوب تر است اگر بتوانیم این لحظه را در فضای باز و ارتفاعی که از ساختمان های اطراف بالاتر بزند ایستاده و محو تماشا شویم. چقدر حس قشنگی است روز خود را با تماشای طلوع آغاز کنیم و چه روز خارق العاده ای خواهد شد روزی که خورشید با لبخند ما به افق تابیده باشد.

کاش می شد هر روز زودتر از خورشید بیدار شده، با معبود خلوت کرده و بیدار بمانیم تا از لحظه گرگ و میش عبور کرده و خورشید را در آفاق آن دیدار کنیم. سپس صبح و روز خود را با انرژی ای که از خلوت با معبود و تماشای طلوع خورشید نشات گرفته آغاز کنیم. آغازی که پایانی زیباتر نیز خواهد داشت.

طلوع خورشید نماد آغاز است و افراد موفق همواره به پیام های نهفته در دل این طلوع و این آغاز فکر می کنند. اگر از آن ها سوال کنی خواهی دید که اکثر آن ها با تماشای طلوع، روز خود را آغاز کرده و موفقیت ها را در آغوش می کشند، سپس با تماشای غروب به استقبال شبی زیبا می روند و در آرامشی عمیق فرو می روند.

طلوع زیبا است و خداوند خالق آن، زیباترین زیباها ….