انشاهای خواندنی و روان درباره فصل زمستان (پایه چهارم و پنجم دبستان)

انشای کودکانه درباره فصل زمستان
انشای کودکانه درباره فصل زمستان

فصل زمستان یک از چهار فصل قشنگ خداوند است که هر چقدر از زیبایی های آن بگوییم باز هم کم است. به مناسبت فرا رسیدن این فصل پر برکت، در ادامه دو انشای ساده درباره فصل زمستان آماده کرده ایم که دانش آموزان پایه چهارم و پنجم با الهام گرفتن از آن ها می توانند انشاهای فوق العاده تاثیرگذاری درباره این موضوع بنویسند، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره فصل زمستان برای کلاس چهارم

به نام خالق زیبایی ها انشایم را آغاز می کنم. فصل زمستان یکی از چهار فصل سال است و سه ماه دی، بهمن و اسفند دارد. در این فصل از سال هوا بسیار سرد می شود، به طوری که هنگام خارج شدن از منزل باید لباس گرم به تن کنیم و گاهی وقت ها به خصوص زمانی که برف می بارد نیاز به کلاه و دستکش هم داریم.

در زمستان طبیعت لباس طلایی که در فصل پاییز داشت را با لباس سفیدی از برف عوض می کند. بسیاری از درختان دیگر هیچ بار و برگی ندارند و حیوانات معمولا در لانه های خود به سر می برند. بعضی از آن ها هم به خواب زمستانی فرو می روند و تا بهار از خواب بیدار نمی شوند.

در این فصل روزها بسیار کوتاه تر و شب ها طولانی تر هستند و همان طور که می دانید شب یلدا که اولین شب زمستان است طولانی ترین شب سال می باشد.

ما در فصل زمستان باید بیشتر مراقب خودمان باشیم زیرا بیماری هایی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا شیوع بیشتری دارند و اگر بدون لباس گرم از منزل خارج شویم ممکن است بیمار شویم.

من فصل زمستان را به خاطر برف خیلی دوست دارم و یکی از بهترین خاطره هایم شب هایی است که با دیدن بارش برف به خواب می روم و وقتی صبح از خواب بیدار می شوم می بینم تمام زمین سپیدپوش شده است.

مادرم می گوید در سال های اخیر بارش برف بسیار کمتر از زمان های قبل شده و متاسفانه آلودگی هوا جای بارش ها را گرفته است. در گذشته مدرسه ها به خاطر بارش برف شدید تعطیل می شد اما در حال حاضر مدارس در فصل زمستان معمولا به خاطر آلودگی غیر حضوری می شود که واقعا جای تاسف دارد.

امیدوارم امسال زمستان پر برکت و پر برف بدون آلودگی هوا داشته باشیم و بتوانیم با دوستان خود آدم برفی درست کرده و در برف ها بازی کنیم.

انشا درباره فصل زمستان برای کلاس پنجم

زمستان یکی از زیباترین فصل های سال است که با بارش برف و سردتر شدن هوا همراه می باشد. در این فصل سرد، طبیعت به خواب زمستانی فرو می رود و درختان در کمال راحتی و آسودگی بدون این که سنگینی بار و برگ داشته باشند خودشان را برای بهار آماده می کنند.

به نظر من خداوند فصل زمستان را برای شارژ کردن انرژی طبیعت که در سه فصل قبلی سال بسیار خسته شده قرار داده است تا طبیعت بتواند نفسی تازه کرده و خودش را برای سال جدید و تکاپوی دوباره آماده کند. اگرچه برخی از درختان در فصل زمستان هم برگ دارند و حتی بعضی از میوه ها فقط در فصل زمستان یافت می شوند.

این فصل خیلی خوب است و من آن را دوست دارم اما بعضی وقت ها که به یاد افراد فقیر و بی سر پناه می افتم و به این فکر می کنم که آن ها در این هوای سرد چطور خودشان را گرم می کنند دلم می گیرد و همین طور دلم برای گربه ها، سگ ها و پرندگانی که در این هوای سرد غذایی پیدا نمی کنند می سوزد. من و مادرم در فصل زمستان معمولا برای حیوانات غذا آماده می کنیم و کنار در خانه مان می گذاریم تا بخورند و گرسنه نمانند.

فصل زمستان باید بیشتر مراقب خود باشیم تا بیمار نشویم. مثلا همیشه هنگام بیرون رفتن از منزل شال گردن، کلاه و دستکش بپوشیم و غذاهای مقوی که مادرمان درست می کند بخوریم تا بدن مان تقویت شده و کمتر بیمار شود.