انشا درباره ما فقط یک زمین داریم یعنی چه؟ برای چهارم و پنجم ابتدایی (کودکانه)

انشا درباره ما فقط یک زمین داریم یعنی چه؟
انشا درباره ما فقط یک زمین داریم یعنی چه؟

کره زمین تنها سیاره در منظومه شمسی است که امکان حیات در آن وجود دارد و ما انسان ها و تمامی موجودات زنده با آسودگی خاطر در آن زندگی می کنیم، همین مسئله باعث شده محافظت از آن جزو وظایف اصلی تک تک ما انسان ها باشد.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره ما فقط یک زمین داریم یعنی چه برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده ما فقط یک زمین داریم یعنی چه برای پایه چهارم

کره زمین، خانه ما انسان ها و همه موجودات زنده از گیاهان گرفته تا حیوانات است و ما فقط همین یک خانه را برای زندگی کردن داریم. بنابراین وظیفه بسیار مهم همه ما این است که از زمین خود محافظت و مراقبت کنیم.

ما فقط یک زمین داریم یعنی این که در تمام دنیا فقط یک کره زمین وجود دارد که می تواند بهترین مکان زندگی برای ما باشد اما کارهای بدی که انسان ها انجام می دهند باعث شده آسیب های زیادی در طول سالیان گذشته به زمین وارد شود.

از جمله مشکلات کره زمین طی سال های اخیر می توان به گرم تر شدن هوا، آلودگی هوا، کاهش بارش برف و باران، مصرف بی رویه منابع طبیعی و خیلی مشکلات دیگر اشاره کرد که همگی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به خاطر کارهای انسان ها رخ داده است.

ما انسان ها اگر به همین رویه ادامه دهیم و به فکر محافظت از زمین و محیط زیست آن نباشیم انسان های نسل های آینده ما ممکن است حسرت نعمت هایی را که ما الان از آن ها برخوردار هستیم بکشند و زمین کم کم به جایی تبدیل شود که چندان برای زندگی مناسب نباشد.

ما فقط یک زمین داریم و باید برای حفظ سلامت خود و همه موجودات زنده و همچنین نسل های آینده از آن مراقبت کنیم.

انشای کودکانه ما فقط یک زمین داریم یعنی چه برای پایه پنجم

خداوند بزرگ کره زمین را با همه امکانات و زیبایی هایش برای زندگی ما در نظر گرفته و بشر از گذشته های خیلی دور پا به این کره خاکی گذاشته است. زمین خانه ما است و ما فقط یک زمین برای زندگی داریم اما همین زمین که میلیون ها سال است به حیات خود ادامه داده، امروزه با گذشت زمان دچار آسیب های جبران ناپذیری شده است.

ما باید مراقب زمین قشنگ خود باشیم زیرا این کره خاکی همه امکانات لازم برای زندگی تو ام با آرامش ما را در خود دارد. شب و روز، سرما و گرما، هوای قابل تنفس، گیاهان مختلف، منابع طبیعی گوناگون و بسیاری امکانات دیگر که همگی به طوری تنظیم شده اند که ما بتوانیم روی زمین زندگی کنیم.

ما می دانیم هیچ خانه دیگری به جز زمین نداریم با این حال به اندازه ای که باید به فکر مراقبت از آن نیستیم. مثلا صنایع مختلف و کارخانه جات باعث شده هوا هر روز آلوده تر شود. به علاوه به مرور زمان آب و هوا گرم تر می شود، به عنوان مثال در بسیاری از نقاط ایران چند سال است که زمستان ها برف نمی بارد.

علاوه بر این با شکار بی رویه، برخی از حیوانات در معرض انقراض قرار گرفته اند، طبیعت و محیط زیست ما آسیب های زیادی دیده و در بخش منابع طبیعی همچون آب و غیره در معرض کمبود قرار داریم.

تک تک ما انسان ها نسبت به کره زمین که با مهربانی ما را در خود جای داده مسئول هستیم و باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن بکنیم، در غیر این صورت ممکن است در آینده دور یا نزدیک زمین پاک خود را از دست بدهیم.