انشای کوتاه درباره تغذیه سالم و ناسالم برای نوجوانان (کلاس ششم تا هشتم)

انشای جالب درباره تغذیه سالم و ناسالم
انشای جالب درباره تغذیه سالم و ناسالم

تغذیه سالم یکی از مهم ترین چیزهایی است که به خصوص در دنیای امروز نادیده گرفته می شود و نتیجه آن نیز ابتلا به بیماری ها، از دست دادن تناسب اندام و کاهش عمر بسیاری از آدم ها می باشد.

در ادامه دو انشای کوتاه درباره تغذیه سالم و ناسالم برای دانش آموزان پایه ششم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جالب درباره تغذیه سالم و ناسالم

مقدمه: داشتن تغذیه سالم ضامن سلامتی ما است و همه ما نسبت به بدن خود مسئول هستیم تا با رساندن مواد غذایی مورد نیازش از ابتلا به بیماری ها جلوگیری کرده و به حفظ سلامتی آن کمک کنیم.

بدنه: خداوند وقتی ما را به این دنیای بزرگ آورد یک جسم سالم به ما هدیه داد تا با کمک آن بتوانیم از نعمت های فراوانش بهره ببریم، زیبایی ها را ببینیم و از لذت هایش بهره مند شویم اما بسیاری از انسان ها قدر بدن سالم خود را نمی دانند و با پر کردن شکم خود با انواع و اقسام خوراکی های مضر باعث می شوند این بدن خیلی زودتر از زمانی که باید بیمار شده و از بین برود.

تغذیه سالم یکی از مهم ترین نکات برای بهره بردن کامل از جسم خود می باشد زیرا همان طور که می دانید عقل و ذهن سالم در بدن سالم قرار دارد و اگر این بدن به هر دلیل بیمار، رنجور یا بد حال باشد بدون شک نمی توان فکر و عقلی سالم و هوشمند داشت.

ما برای موفقیت به تغذیه سالم نیاز داریم و لازم است به بدن خود مواد مغذی مورد نیازش مانند فیبر، چربی های سالم، آب، پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی را برسانیم که این مواد به خصوص در میوه ها و سبزیجات، گوشت و تخم مرغ، لبنیات و مواد مشابه آن ها وجود دارد.

علاوه بر این باید از خوراکی های مضر همچون فست فود، سرخ کردنی ها و مواد غذایی حاوی افزودنی های غیر مجاز اجتناب کنیم زیرا تغذیه نا سالم از عوامل موثر در بیمار شدن بدن ما می باشد.

نتیجه: ما به عنوان یک انسان وظیفه داریم از بدن خود که هدیه الهی به ما می باشد مراقبت کرده و با تغذیه سالم و مغذی در حفظ سلامتی آن بکوشیم.

انشای خواندنی درباره تغذیه سالم و ناسالم

در دنیای امروز همه چیز پیشرفت کرده و فناوری های جدید، امکانات پیشرفته و راحتی بیشتر، همه و همه به زندگی بهتر ما کمک کرده اند اما ما انسان ها در برخی زمینه ها پسرفت کرده ایم که یکی از مهم ترین آن ها تغذیه می باشد.

امروزه اگر به رستوران ها سری بزنید انواع و اقسام غذاهای رنگارنگ که با چربی های ناسالم، افزودنی ها و هزاران ماده مضر برای سلامتی پر شده اند خواهید دید که البته بو، رنگ و طعم فوق العاده جذاب شان هوش از سر آدم می پراند یا اگر به فست فود فروشی ها بروید منویی از غذاهای سرد و گرم آماده با سوسیس، کالباس و غیره مقابل شما قرار می گیرد که شکم گرسنه شما را به قار و قور می اندازد.

بسیاری از این خوراکی ها و مواد غذایی برای سلامتی بدن مضر هستند و یک دنیا چربی های غیر سالم و افزودنی های غیر مجاز در خود گنجانده اند در حالی که در گذشته خبری از این همه رنگ و طعم نبود بلکه اکثر مردم از مواد طبیعی و مفید در غذاهای خود استفاده می کردند.

در آن روزها خبری از فست فود و روغن نباتی و گوشت های هورمونی نبود، در آن روزها خبری از رنگ و طعم دهنده ها، مواد افزودنی و هله هوله نبود، در آن روزها مردم از محصولات کشاورزی خود یا محصولاتی که مطمئن بودند توسط کشاورزان به شیوه سالم تهیه شده استفاده می کردند و تغذیه سالم تری نسبت به دوران ما داشتند.

به همین دلیل است که در دنیای امروز بیماری هایی همچون بیماری قلبی، دیابت و همچنین چاقی بیداد می کند، آدم ها از یک سن به بعد به زور قرص و دارو زنده می مانند و بیمارستان ها پر از بیمارانی است که در اثر تغذیه نا سالم کارشان به بیمارستان کشیده است.

کاش کمی بیشتر به فکر بدن خود باشیم و از این امانت الهی را مراقبت کنیم تا زندگی بهتر و سالم تری را تجربه کنیم.