انشای خواندنی درباره مقایسه آب و آتش (ادبی و زیبا)

انشا درباره مقایسه آب و آتش
انشا درباره مقایسه آب و آتش

مقایسه آب و آتش و گفتن از شباهت ها و تفاوت های آن ها می تواند به تقویت قدرت ذهن و توانایی انشانویسی نوجوانان کمک زیادی کند.

به همین بهانه در ادامه انشای زیبا درباره مقایسه آب و آتش آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره مقایسه آب با آتش

مقدمه: آب و آتش دو عنصر اصلی از عناصر چهارگانه تشکیل دهنده طبیعت هستند که از گذشته های دور باورهای مختلفی درباره آن ها وجود داشته است و در فرهنگ های مختلف دیدگاه های گوناگونی درباره آن ها شکل گرفته است.

بدنه: آب و آتش دو قدرت عظیم و دو نیروی شگرف هستند که بخشی از پایه های نظام خلقت بر روی آن ها استوار شده است.

آب همان عنصری است که حیات از آن سرچشمه گرفته است و بخش بزرگی از دنیای ما و همه موجودات زنده را تشکیل داده است. همان عنصری که سرسبزی و طراوت و پاکیزگی به همراه می آورد و فقدانش عطش و خشکیدگی و مردگی را تداعی می کند. همان عنصری که بدنی که در آن زندگی می کنیم و کره زمینی که در آن به دنیا آمده ایم از آن شکل و حیات گرفته است.

با قدرت آب دانه ها جوانه می زنند، حیوانات قدرت جنب و جوش پیدا می کنند، انسان ها می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

و اما آتش … این نیروی شعله کش و خروشان و گاه ترسناک که سوزندگی و گرما و خشم را تداعی می کند.

آتش عنصری است که با شعله های جذاب و زیبایی سوزناکش می تواند در یک آن همه چیز را با خاکستر یکسان کرده و اثر حیات و زندگی را از هر جا که بخواهد پاک سازد اما این فقط بخشی از داستان آتش است.

آتش با گرمای دلپذیرش سرمای زمستان را برای ما و اجداد و نیاکان ما لذت بخش می کرده و گذشتگان ما از دیرباز با شعله های فروزانش خوراک شب و روز خود را آماده می کردند. این آتش است که به تاریکی ما روشنی می بخشد و به شب های ما نور می دهد.

آتش می سوزاند و آب خاموش می کند، آتش می خشکاند و آب جوانه می بخشد، آتش یخ را ذوب می کند و آب را گرم می کند و آب آتش را خاموش و سرد می سازد.

آری! آب و آتش نقطه مقابل هم قرار دارند. هر دو می توانند زندگی ببخشند و زندگی بگیرند اما جالب آن که وقتی متضاد با هم کار می کنند نظام خلقت را استوار می سازند. وقتی آتش معرکه گرفته و همه چیز را با خاکستر یکسان می کند این آب است که قهرمانانه به مقابله با آن پرداخته و آتش را سرد می سازد.

وقتی آب خشمگین و بی محابا جولان می دهد و بارندگی ها به سیل تبدیل می شود این آتش است که سرمای هوا را برای همه آنانی که آب خانه شان را برده است گرم و مطبوع می سازد.

نتیجه: آب و آتش از ابتدای خلقت بشر وجود داشته اند و تا ابد به عنوان عناصری سازنده جزوی از نظام خلقت باقی خواهند ماند که اگر نباشند و در انجام وظیفه خود کوتاهی کنند آب روی آب بند نخواهد شد و زندگی بشر و تمامی موجودات زنده در خطر نابودی قرار خواهد گرفت.