انشا درباره یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد برای پایه چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد
انشا درباره یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد

پرستاران فرشتگان سفید پوشی هستند که با رفتاری توام با مهربانی و شادمانی به حفظ سلامت و بهبود روحیه بیماران کمک کرده و حضورشان بر بالین بیمار نوعی حس آرامش و اطمینان خاطر به بیماران تلقین می کند. پرستاری شغل دشواری است و پرستار خوب بودن یک دنیا عشق و مهر می طلبد.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد

من هیچ وقت درباره شغل پرستاری و سختی های آن فکر نکرده بودم تا این که سال گذشته به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شدم و از نزدیک شاهد زحمات و مهربانی های پرستاران خوب بیمارستان بودم.

پرستاری که از من مراقبت می کرد یک خانم بسیار مهربان بود که لباسی به رنگ سفید به تن کرده بود و با نگاه و لبخند مهربانش باعث می شد من آرامش پیدا کنم. او پیوسته و در ساعات خاصی به بالین من می آمد، حالم را جویا می شد و با دیدن چهره خسته مادرم، به او توصیه می کرد با خیال آسوده کمی استراحت کند.

او با سایر بیمارانی که در اتاق من بستری بودند نیز مهربان بود. یک بار حال یکی از بیماران به هم خورد و من که تحمل دیدن این صحنه را نداشتم پرده های تختم را کشیدم اما شنیدم که خانم پرستار با صدای مهربانش بیمار را آرام کرد و به او گفت که هیچ اشکالی ندارد و خیلی زود خوب خواهد شد.

پرستار عزیزم در روزی که مرخص شدم به من یک دفتر هدیه داد که هنوز آن را دارم. من در آن چند روز بستری بودن در بیمارستان فهمیدم که یکی از ویژگی های مهم پرستار خوب، خوش اخلاق بودن و صبر و حوصله فراوان او می باشد. همچنین پرستاران خوب همیشه به موقع بر بالین بیماران حاضر شده و اقدامات لازم را برای سلامتی آن ها انجام می دهند.

امیدوارم پرستار مهربان من هر کجا که هست همیشه سلامت باشد و با دلسوزی به مراقبت از بیمارانش ادامه دهد.

انشای کودکانه درباره ویژگی های یک پرستار خوب

پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت است که تنها کسانی که از صمیم قلب حس دلسوزی و همدردی با مردم دارند می توانند در این شغل موفق شوند و کسانی که از احساس همدردی با دیگران برخوردار نیستند معمولا پرستاران خوبی نمی شوند حتی اگر دانش خوبی در زمینه شغل خود داشته باشند.

شغل پرستاری نقش مهمی در سلامت بیماران دارد و یک پرستار خوب دارای ویژگی های خاصی می باشد. یکی از خصوصیات پرستاران خوب این است که به نیازهای بیماران اهمیت می دهند و حتی اگر خسته باشند توجه به احساس و نیاز بیمار برای آن ها مهم است.

پرستار خوب در زمینه شغلی خود متخصص است و دانش خوبی دارد زیرا همدردی و مهربانی با بیمار اصلا کافی نیست و لازم است پرستار با دقت و دانش خود، وضعیت سلامتی بیماران را زیر نظر داشته باشد و بداند در هر شرایطی چه اقداماتی انجام دهد.

یک پرستار خوب با خانواده بیمار هم خیلی خوب رفتار می کند و می داند آن ها به دلیل ناراحتی ممکن است رفتاری داشته باشند که در شرایط عادی از آن ها سر نزند، به همین دلیل با آن ها مهربان است و چیزی را به دل نمی گیرد.

به نظر من بیماران خیلی راحت یک پرستار خوب را می شناسند و متوجه صداقت و دلسوزی آن ها می شوند و به آن ها اعتماد می کنند. پرستاران خوب نیز حال بیماران خود را بسیار خوب درک می کنند و در بدترین شرایط سعی می کنند با محبت حال آن ها را جویا شده و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.