انشا درباره چرا روزه می گیریم برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (به زبان ساده)

انشا درباره چرا روزه می گیریم
انشا درباره چرا روزه می گیریم

ماه رمضان یکی از بهترین ماه های قمری و روزه گرفتن از بهترین تمرینات روحی و جسمی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به خداوندی است که روزه را بر مسلمانان جهان واجب کرده است.

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در ادامه دو انشای کودکانه درباره چرا روزه می گیریم برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره چرا روزه می گیریم برای کلاس چهارم

همه مسلمانان دنیا در ماه رمضان روزه می گیرند زیرا روزه گرفتن یکی از وظایفی است که بر هر مسلمانی که به سن تکلیف رسیده و بدن سالمی دارد واجب است.

من و خانواده ام نیز در ماه رمضان روزه می گیریم و در این ماه عزیز خانه ما فضای بسیار آرامش بخشی دارد. همه ما سحری از خواب بیدار می شویم تا برای یک روز کامل روزه داری آماده شویم و بعد از غروب خورشید افطار می کنیم.

مادرم می گوید ما روزه می گیریم چون روزه گرفتن علاوه بر این که یک وظیفه و واجب شرعی است، فواید زیادی برای سلامتی و همچنین روحیه ما دارد. ما با روزه گرفتن به خداوند نزدیک تر می شویم و با تحمل گرسنگی و تشنگی، بیشتر به فکر گرسنگانی می افتیم که شاید برای چند روز غذایی نداشته باشند که بخورند.

علاوه بر این وقتی یک مسلمان روزه می گیرد و به خاطر این که خداوند به او دستور داده از صبح تا شب از خوردن و آشامیدن اجتناب می کند به خودش و خدا نشان می دهد که گوش به فرمان دستورات خداوند است و به شیطان می گوید که اجازه نمی دهد او را از راه و صراط مستقیم خارج سازد.

روزه گرفتن به افزایش قدرت و تحمل ما کمک کرده و یک حال و هوای معنوی در زندگی ما ایجاد می کند که باعث می شود کمتر به سمت گناهان برویم و اگر خدای نکرده خطایی انجام دهیم سریع تر به سمت توبه و برگشت به راه مستقیم کشیده شویم.

انشای عادی درباره چرا روزه می گیریم برای کلاس پنجم

روزه گرفتن بر همه ما مسلمانان واجب شده چون هم از نظر روحی، هم از نظر جسمی و هم از نظر اجتماعی فواید زیادی برای ما دارد.

ما با روزه گرفتن رابطه خود را با خدا تقویت کرده و با اطاعت از دستور او نشان می دهیم که به عنوان یک مسلمان متعهد سعی می کنیم بنده خوبی برای خداوند باشیم. همچنین با تحمل گرسنگی و تشنگی های طولانی مدت، بیشتر به فکر افراد فقیر و گرسنه ای که آه در بساط ندارند می افتیم.

ما با روزه گرفتن سعی می کنیم کمتر گناه کرده و تا آن جا که بتوانیم دست و زبان و چشم خود را از کارهای زشت دور نگه داریم و همین تلاش ما برای خداوند بسیار مهم است و باعث تقویت ایمان و ارتباط ما با خدا می شود.

روزه گرفتن برای سلامتی ما نیز مفید است، به خصوص کسانی که دچار پر خوری و اضافه وزن هستند در طول ماه رمضان با روزه گرفتن می توانند به بدن خود استراحت داده و سالم تر می شوند، البته به شرط آن که در ساعات بین افطار تا سحری دچار پرخوری نشوند که در این صورت ممکن است حتی اضافه وزن بیشتری هم پیدا کنند.

یکی دیگر از فواید روزه داری این است که ما عادت می کنیم صبح ها بسیار زودتر از خواب برخاسته و نظم بیشتری در زندگی داشته باشیم. اگرچه این کار به خصوص در چند روز اول ماه رمضان برای بعضی افراد بسیار دشوار است اما بعد از چند روز به آن عادت کرده و اگر بخواهند می توانند بعد از ماه رمضان نیز به این برنامه سحرخیزی ادامه دهند.