انشا درباره آسمان شب کویر برای پایه ششم و هفتم (کوتاه و خواندنی)

انشا درباره آسمان شب کویر
انشا درباره آسمان شب کویر

نوشتن درباره زیبایی های طبیعت یکی از جذاب ترین موضوعات برای انشانویسی است و ما در ادامه دو انشای زیبا در مورد آسمان شب کویر برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره آسمان شب کویر برای پایه ششم

نمی دانم آیا تا به حال به نواحی جنوبی کشورمان که آب و هوای خشک دارد سفر کرده اید یا خیر، اما من به همراه خانواده ام به این مناطق سفر کرده ام و در طول سفرم توانسته ام ساعت ها به تماشای آسمان شب کویر بنشینم.

در این سفر شگفت انگیز من و خانواده ام هنگام عبور از بیابان های بی آب و علف به مدت چند ساعت توقف کرده و در یک جای بکر چادر زدیم تا بتوانیم در دل شب به تماشای آسمان کویر بپردازیم زیرا آسمان در آن شب ها کاملا صاف و مهتابی بود و ستاره های آسمان شب پیدا بودند.

در کویر که هستی، شب که می شود اگر سرت را بلند کنی و به آسمان بالای سرت نگاه کنی گویی به یک بوم سیاه رنگ خیره شده ای که نقاش فقط روی آن ستارگان را به تصویر کشیده است. هزاران هزار ستاره کوچک و بزرگ که به تو چشمک می زنند و تو را غرق تماشای این همه زیبایی می کنند.

آسمان شب کویر یک قدرت جادویی دارد و می تواند ساعت ها تو را در سکوت و آرامش به سوی خودش فرا بخواند. زمانی که در این زیبایی غرق می شوی گویی وارد یک دنیای دیگر شده ای، دنیای نورهای چشمک زن که به هر سوی آسمان نگاه می کنی هزاران هزار از آن ها را یک جا می بینی.

من عاشق آسمان شب کویر هستم و به خودم قول داده ام اگر توانستم بار دیگر به نواحی کویری مسافرت کنم حتما ساعت هایی را به تماشای این همه زیبایی اختصاص دهم و در مقابل پروردگاری که خالق زیبایی ها است سجده شکر به جای آورم.

انشای ادبی درباره آسمان شب کویر برای کلاس هفتم

آسمان شب در کویر و بیابان هایی که تا چشم کار می کند هیچ شهر و خانه ای در آن ها وجود ندارد یکی از زیباترین صحنه های طبیعی است که چشم ها را به خود خیره می کند.

آسمانی که به هر طرفش نگاه می کنی فقط ستاره می بینی، گویی این ستارگان ساکن شهر آسمان هستند که تنها در شب های تاریک که هیچ روشنایی از سمت زمین چشم آن ها را اذیت نکند از خانه های خود بیرون می آیند و به زمینیانی که تنها و در سکوت به تماشای آسمان نشسته اند چشمک می زنند.

آسمان شب کویر برای آنانی که این زیبایی را با چشم خود دیده اند به قدری دلفریب است که در توصیف آن کلمات را کم می آورند و قادر به توصیف این همه شگفتی نمی باشند. بی خود نیست که می گویند تا خودت نبینی باور نمی کنی!

این صحنه شگفت انگیز، نیرویی جادویی دارد که باعث می شود تماشاگرانش تا ساعت ها نتوانند چشم از آن بردارند، گویی همگی هیپنوتیزم شده اند و در دنیای آرامش به قدری فرو رفته اند که هرگز خیال بازگشت از آن را ندارند.

آسمان شب کویر یکی از جذبه های طبیعی است، یکی از نشانه های زیبای خلقت، یکی از آیه های روشن نور، یکی از شگفت انگیزترین نقاشی های خالق بزرگ، به همین دلیل است که تماشای آسمان شب کویر را نباید از دست داد.