سه انشای قشنگ در آینده می خواهید چه کاره شوید؟ (پلیس، معلم، دکتر)

انشای می خواهید در آینده چه کاره شوید؟
انشای می خواهید در آینده چه کاره شوید؟

کمتر دانش آموزی است که در دوران دبستان درباره موضوع “در آینده می خواهید چه کاره شوید” انشا ننوشته باشد زیرا این موضوع یکی از پر طرفدارترین موضوعات انشا میان آموزگاران و دانش آموزان است و به تعیین هدف برای آینده کمک زیادی می کند.

ما نیز در ادامه سه انشای زیبا برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که به عنوان ایده های الهام بخش می توانند کمک کننده باشند، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای می خواهید در آینده چه کاره شوید: پلیس

پلیس بودن یکی از شغل های سخت اما هیجان انگیز است و من دوست دارم در آینده پلیس شوم چون کسانی که در این شغل فعالیت می کنند آدم های بسیار شجاعی هستند که مسئولیت مهمی را قبول کرده اند و آن این است که باید مراقب جان، مال و زندگی مردم باشند.

البته می دانم کار پلیس ها با هم تفاوت دارند، مثلا بعضی از آن ها در نیروی انتظامی کار می کنند و بعضی از آن ها در اداره مبارزه با مواد مخدر فعال هستند اما وظیفه همه آن ها این است امنیت را در جامعه برقرار کنند و اجازه دزدی، اعمال شرورانه و گسترش کارهای زشت را در کشور ندهند.

بسیاری از ما حواس مان نیست که نقش پلیس در امن نگه داشتن زندگی ما چقدر مهم است و ممکن است فکر کنیم آن ها کار ساده ای انجام می دهند اما اگر یک بار به این موضوع فکر کنیم که اگر در یک شبانه روز هیچ پلیسی در شهر و کشور کار نکند چه اتفاقی می افتد، متوجه می شویم که این شغل یکی از پر مسئولیت ترین شغل های دنیا است.

من می خواهم پلیس شوم تا بتوانم از همه آدم های بی گناه در برابر خلاف کاران دفاع کنم و اجازه ندهم بعضی از افراد با کارهای زشت خود برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

انشای می خواهید در آینده چه کاره شوید: معلم

معلم ها انسان های بسیار مهربان و سخت کوشی هستند که همه تلاش خود را برای افزایش علم و دانش دانش آموزان به کار می گیرند. من دوست دارم در آینده معلم شوم تا بتوانم به فرزندان کشورم کمک کنم تا درس بخوانند و چیزهای زیادی یاد بگیرند.

اگر معلمان نبودند ما هیچ وقت نمی توانستیم خواندن و نوشتن که اساسی ترین نیازهای امروز انسان ها است را یاد بگیریم و برای همیشه از دنیا بی خبر بودیم. این معلمان عزیز هستند که با عشق و محبت فراوان درس های زیادی را به شاگردان خود یاد می دهند و آن ها را برای زندگی در جامعه بزرگ تر آماده می کنند.

من با دیدن معلمان خوبی که دارم این تصمیم را گرفته ام چون می دانم معلم چه نقش مهمی در علاقه مند کردن دانش آموزان به درس و مدرسه دارد و تمام پیشرفت های یک کشور در گروی تلاش آموزگاران مهربان می باشد که برای موفقیت دانش آموزان خود از صمیم قلب و از جان خود مایه گذاشته اند.

انشای می خواهید در آینده چه کاره شوید: پزشک (دکتر)

پزشکی یکی از شغل های مهم در دنیا است که با سلامتی مردم سر و کار دارد و من در آینده قصد دارم پزشک شوم زیرا به نجات دادن جان آدم ها علاقه زیادی دارم و وقتی می بینم پزشکان با تلاش خود در اتاق های عمل می توانند بیمارانی را به زندگی برگردانند بسیار خوشحال می شوم.

همه آدم ها بیمار می شوند و بعضی از آن ها مریضی های سخت و جدی می گیرند اما پزشک در همه موارد سعی می کند با روحیه دادن به بیمار و گفتن این که باید به خدا توکل کند، او را آرام کرده و تمام تلاشش را می کند تا از نظر پزشکی نیز اقدامات لازم را برای بهبودی او انجام دهد.

به نظر من پزشکان دست های خداوند هستند که به شفا دادن بیماران می پردازند و خداوند از طریق آن ها مهربانی اش را به انسان ها نشان می دهد.

آرزوی من این است که یک روزی برسد که انسان ها به خاطر بیماری های لا علاج از دنیا نروند و همه مریضی هایی که امروزه دارویی برای آن ها کشف نشده درمان شوند.

همچنین بخوانید : سه انشای زیبای در آینده می خواهید چه کاره شوید؟ (فضانورد، خلبان، فوتبالیست)