انشاهای ادبی و روان درباره فلسطین و غزه برای پایه ششم و هفتم

انشا در مورد فلسطین و غزه
انشا در مورد فلسطین و غزه

موضوع فلسطین و غزه تنها به دوره ای خاص یا فرهنگ و سرزمینی خاص تعلق ندارد بلکه در همه دوران ها ستمگری عده ای از افراد گروهی دیگر را از حق طبیعی آزادی محروم ساخته است و همواره مبارزه بین حق و باطل در جریان بوده و هست.

در ادامه دو انشای زیبا درباره فلسطین و غزه برای کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما در نگارش انشاهای تاثیرگذارتر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره فلسطین برای پایه ششم

در طول تاریخ ستمگران زیادی به قدرت رسیده اند که آوازه ستم های شان تاریخ را در نوردیده است. آن ها هر یک به گونه ای مردم را مورد آزار و اذیت قرار داده و از قدرت خود سوء استفاده کرده اند اما نکته مشترک بین همه آن ها این است که سرانجامی تلخ برای آن ها رقم خورده و در نهایت به سزای اعمال خود رسیده اند.

امروزه نیز مردم زیادی در مناطق مختلف دنیا زیر بار ظلم و ستم خم شده اند و واضح ترین مثال آن مردم فلسطین هستند که از خانه و کاشانه خود رانده شده و سال ها است مورد ستم قرار گرفته اند اما این آزارها، رنج ها و خون های ریخته شده هرگز باعث نشده این مردم حق مسلم خود را فراموش کنند و سرزمین خود را در اختیار جنایتکاران قرار دهند.

مردم فلسطین طی ده ها سال گذشته همواره سعی کرده اند کشور خود را آزاد کنند. درست است که این تلاش آن ها فداکاری های زیادی می طلبد اما آن ها برای رسیدن به هدف خود از همه چیز، حتی جان خود مایه گذاشته اند و هرگز یک قدم به عقب برنگشته اند.

این مردم حق خود را می خواهند و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی فروگذار نیستند اما آیا مردم سایر کشورها فقط باید نظاره گر این همه بی عدالتی در حق آن ها و یتیم شدن هزاران هزار کودک، خراب شدن خانه ها و ریختن خون ها بر زمین باشند و هیچ نگویند؟

آیا این که مردم فلسطین خود برای پس گرفتن سرزمین شان می جنگند باعث می شود مسئولیت از مردم سایر کشورها برداشته شود و هیچ کس با آن ها هم صدا نباشد؟ خیر! این تصور که مبارزه بر علیه اسرائیل تنها وظیفه مردم فلسطین است اصلا درست نیست.

بلکه همه مردم دنیا به خصوص مسلمانان باید در جبهه حق علیه باطل مردانه وارد شوند و طرف حق را بگیرند و از مردم مظلوم حمایت کنند تا ریشه ظلم در دنیای ما بخشکد. بی تردید هر کس در برابر این ظلم سکوت کند تفاوتی با ستمگران ندارد و سزای سکوتش را خواهد دید.

انشای کوتاه درباره فلسطین و غزه برای پایه هفتم

این روزها خورشید غزه رنگ خون به خود گرفته و آسمانش از این همه ظلم به ستوه آمده و خون گریه می کند. چه بر سر دنیا آمده که این همه بی عدالتی را می بیند و هنوز برای کمک به مظلومان فلسطین تصمیمش را نگرفته است؟

دل من و خانواده ام از دیدن این همه صحنه دلخراش در رسانه ها به درد می آید، زمانی که می بینیم کودکانی که باید در کوچه و خیابان مشغول بازی بودند این گونه پر پر شده اند، مادرانی که برای جوانان خود هزاران آرزو داشتند پیکر بی جان فرزندشان را حمل می کنند، خانه هایی که روزی با هزار امید ساخته شدند به ویرانه تبدیل شده اند، بیمارستان هایی که قرار بود آرامش بخش بیماران باشند بمباران شدند و صداهایی که خفه شدند تنها به این خاطر که دم از آزادی می زدند.

می گویند همیشه قبل از طلوع سپیده دم، آسمان تاریک تر از هر لحظه دیگری است، آری! این روزهای فلسطین بی شک خبر از یک طلوع زیبا می دهد. طلوع فجر پیروزی که به زودی همه مردم غزه آن را به چشم خواهند دید و طعم آزادی دهان شان را شیرین خواهد کرد.

اما این روزهای سخت برای همه مردم دنیا یک امتحان دشوار است که وجدان خود را محک بزنند و بفهمند در نهایت دل خود را به خیر خواهند سپرد یا شر. من و تو چطور؟