انشا درباره عید نوروز برای پایه هشتم و نهم (زیبا و جالب)

انشا جالب و خواندنی در مورد عید نوروز
انشا جالب و خواندنی در مورد عید نوروز

عید نوروز از اعیاد خجسته باستانی ما ایرانیان است که هنوز که هنوز است بعد از هزاران سال همچنان با شور و هیجان خاصی برگزار می شود. به بهانه فرا رسیدن بهار و عید نوروز، در ادامه دو انشای زیبا درباره عید نوروز برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ همراه باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره عید نوروز برای کلاس هشتم

مقدمه: اجداد ما ایرانیان انسان هایی مهربان و دوست دار فرهنگ و هنر بوده اند و از آن ها تمدنی غنی برای ما به یادگار مانده است که آداب و رسوم نیک و پسندیده ای دارد. یکی از این رسوم زیبا برگزاری جشن عید نوروز است.

بدنه: عید نوروز در میان ایرانیان چه در گذشته و چه در حال حاضر از جایگاه خاصی برخوردار می باشد و همه ایرانیان در هر نقطه از دنیا که باشند سیزده روز عید نوروز را به عنوان عید باستانی خود جشن می گیرند.

عید نوروز به مناسبت فرا رسیدن فصل بهار و شکوفه دادن درختان و به پایان رسیدن فصل سرما برگزار می شود و آداب بسیار جالبی دارد که از آن جمله می توان به جشن چهارشنبه سوری که آخرین چهارشنبه سال است، خانه تکانی، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید عید و سیزده بدر یا روز طبیعت اشاره کرد که هر یک نماد و بهانه ای برای نزدیکی هر چه بیشتر آدم ها به یکدیگر می باشند.

عید نوروز امسال از ویژگی دیگری نیز برخوردار می باشد و آن مقارن شدنش با ماه مبارک رمضان می باشد. سال گذشته بخشی از عید در ماه رمضان بود اما امسال از چهارشنبه سوری گرفته تا سیزده بدر همگی در ایام روزه داری می باشد و همین باعث شده عید نوروز با حال و هوای معنوی خاصی همراه باشد.

به نظرم دین اسلام هیچ مغایرتی با عید نوروز ندارد زیرا در این عید باستانی تنها به خوبی و نیکی توصیه شده که خود از ارکان اصلی دین اسلام می باشد. به عنوان مثال دید و بازدید عید که به عنوان صله رحم در دین ما از آن یاد می شود بسیار سنت پسندیده ای است و بزرگان دین ما را به آن توصیه کرده اند.

نتیجه: مقارن شدن عید نوروز با ماه مبارک رمضان می تواند تجربه جالب و در عین حال متفاوتی برای ما دانش آموزان باشد. امیدوارم سال جدید که با ایام رمضان برکت می یابد و ما دو ماه رمضان در آن خواهیم داشت یکی از پر برکت ترین سال های زندگی ایرانیان باشد.

انشای زیبا درباره عید نوروز برای کلاس نهم

هزاران هزار سال است که مردم ایران آمدن بهار را با جشن می گیرند چون پیوند نزدیکی با نور و روشنی و تازگی دارند و در دل سرما و تاریکی و سوز، دل خود را به آمدن بهار خوش می کرده اند تا بتوانند زمستان های طولانی را سپری کنند.

عید نوروز از جنس مهربانی، صله رحم، توجه به زیبایی ها و زندگی تازه است و به همه ما می گوید در دوران سختی تا آن جا که می توانیم باید با دل سپردن به خاطرات ایام خوشی که داشته ایم، امید را در دل خود زنده نگه داریم و دل به سرما نسپاریم زیرا سرانجام عید دل ما نیز فرا خواهد رسید.

ایرانیان باستان با زبان نماد و نشانه پیام های بسیار مهم و زیبایی به ما می دهند. عید نوروز، هفت سین، سیزده بدر، عیدی دادن و همه آداب قشنگی که متعلق به این عید خجسته است نماد روزی و برکت و پیوند صمیمی با دیگران می باشند و ما را به نیک صفتی و خوب اندیشی تشویق می کنند.

کاش مردم عصر ما به سپیدی که در دل سادگی گذشتگان ما نهفته بود ایمان بیاورند و در ازدحام هیاهوی عصر جدید و فناوری های رنگارنگ، دل خود را به سادگی ها بسپارند. کاش باور کنیم که هنوز مهربانی را می توان در دل مردم یافت، هنوز می توان با آمدن بهار تازه شد، هنوز می توان تا لحظه تحویل سال، دل ها را خانه تکانی کرد و در روز سیزده هر نحسی را از زندگی به در کرد.

عید نوروز خجسته باد!