انشاهای ادبی و زیبا درباره کرونا برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)

انشا در مورد کرونا برای پایه هفتم و هشتم
انشا در مورد کرونا برای پایه هفتم و هشتم

طی سال های اخیر شیوع کرونا مهم ترین اتفاق جهانی بود که توانست بخش های مختلف زندگی مردم را دستخوش تغییرات فراوان کرده و تاثیر به سزایی در همه زمینه ها داشته باشد.

به همین بهانه ما در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره کرونا برای نوجوانان پایه هفتم و هشتم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره کرونا برای پایه هفتم

همه چیز آرام بود و دنیا مشغول مسائل روز و اتفاقات معمولی گوشه و کنارش بود که ناگهان نام کرونا همه چیز را تغییر داد. ویروسی منحوس که با سرعت سرایت قابل توجهش جهان را انگشت به دهان گذاشت و همه دنیا در مقابلش بسیج شدند تا هر چه سریع تر جلوی سرایت بیشتر آن را گرفته و محققان در تلاش که واکسن و دارویی برای آن تولید کنند.

اما گویا این ویروس آمده بود تا سال ها بماند و ترس ها و امیدها و زندگی مردم دنیا را به چالشی سخت بکشاند! تاثیر این ویروس روی دنیا ما از اقتصاد و بهداشت گرفته تا فرهنگ و هنر، آموزش و پرورش، روابط، بخش تولید و سیاست به قدری بود که بی شک آیندگان دنیا را به دوره قبل و بعد از کرونا تقسیم خواهند کرد.

چه بسیار افرادی که در دوره کرونا بیمار شدند، از دنیا رفتند، چه مردان و زنانی که به دلیل کسادی بازار کار خود را از دست دادند، چه سفرهایی که کنسل شد، رفت و آمدهایی که قطع شد و …

واقعا اگر بخواهیم درباره تاثیر کرونا روی زندگی مان بگوییم باید ساعت ها حرف بزنیم اما نکته پر رنگ در شیوع این ویروس این بود که ماسک که تا قبل از آن به عنوان یک کالای غیر ضروری شناخته شده بود و تنها در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گرفت به یکی از لوازم ضروری زندگی ما تبدیل شد و در کنار ضد عفونی کننده هایی که هرگز کاربردی نداشتند بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بی شک یکی از تغییرات ملموس در این دوره تعطیل شدن مدارس بود که باعث شد فرایند آموزش تحولی باور نکردنی داشته باشد و کلاس ها از وضعیت حضوری به آنلاین تغییر کنند که خود معایب و مزایای متعددی به همراه داشته است.

کرونا درس های زیادی برای ما داشت، امیدوارم همه ما نکته های آن را بگیریم و در آینده زندگی خود به آن ها توجه کنیم.

انشا درباره کرونا برای پایه هشتم

کرونا از بیماری های فوق العاده مسری است که طی مدتی کوتاه زندگی مردم دنیا را عوض کرد و تحولی عظیم در سبک زندگی، تحصیل، کار و اقتصاد، پوشش و وضعیت بهداشت کشورهای دنیا ایجاد کرد.

مردم دنیا به خصوص در سال اول بعد از شیوع به شدت از این ویروس وحشت داشتند زیرا موارد ابتلا به آن روز به روز بیشتر می شد و به دنبال آن مرگ و میرها تا حد زیادی بالا رفت تا جایی که در دوره های پیک این بیماری حتی بیمارستان ها امکان پذیرش بیماران جدید نداشتند و کادر درمان به صورت فشرده و شبانه روزی تلاش کردند تا بیماران بیشتری را از مرگ نجات دهند.

به گفته وزارت بهداشت تنها راه مبارزه با این بیماری رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن دست ها است. البته امروز به برکت لطف خداوند و تلاش دانشمندان واکسن های زیادی برای این بیماری تولید و عرضه شده که تاثیر عالی آن ها تا حد زیادی از وحشت مردم در سراسر دنیا کاست.

در دوره کرونا با وجود سختی های فراوان که همه خانواده ها تحمل کردند نکات زیادی نیز آموختیم، به عنوان مثال یاد گرفتیم قدر سلامتی خود و همچنین عزیزانی که در زندگی خود داریم بیشتر بدانیم، بیش از پیش از کادر درمان سپاس گزار باشیم و خداوند را به خاطر آرامشی که تا قبل از آن داشته ایم شکر کنیم.

این ویروس یک نکته دیگر نیز به ما یادآوری کرد و آن این که مردم دنیا از هر نژاد، فرهنگ، اعتقاد و هر گرایشی که باشند در مقابل برخی موضوعات می توانند متحد و یک دست شوند و این اتحاد میان مردمان در گروه های مختلف بود که باعث شد امروز به آرامشی نسبی برسیم و کرونا تا حد خوبی کنترل شود، اگرچه هنوز به طور کامل ریشه کن نشده است.

همچنین بخوانید : انشاهای ساده و تاثیر گذار درباره کرونا برای کودکان (پایه چهارم و پنجم)