انشاهای ساده و تاثیر گذار درباره کرونا برای کودکان (پایه چهارم و پنجم)

انشا در مورد کرونا برای کودکان
انشا در مورد کرونا برای کودکان

کرونا یکی از بیماری های مسری ویروسی است که طی چند سال اخیر تغییرات زیادی در سبک زندگی و حتی روابط بین افراد ایجاد کرده و حتی باعث شد مدارس تعطیل شده و آموزش ها از نوع حضوری به آنلاین تغییر کنند.

انشا درباره کرونا یکی از داغ ترین موضوعات انشا است که بسیاری از آموزگاران از دانش آموزان می خواهند درباره آن بنویسند و نظر خود را درباره اتفاقاتی که طی سال های گذشته رخ داده بیان کنند.

ما نیز در ادامه دو انشای ساده درباره کرونا برای کودکان و دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره کرونا

همه مردم دنیا در چند سال گذشته درگیر یک بیماری بسیار مسری به نام کرونا بوده اند. این بیماری به دلیل سرایت بالا و همچنین برای این که داروی قطعی برای آن کشف نشده آدم های زیادی را درگیر کرد و خانواده های بسیاری در این سال ها داغ دار شدند.

کرونا از کشور چین شروع شد و با سرعت زیادی به همه کشورها از جمله ایران رسید. این بیماری یک نوع بیماری ویروسی است که بیشتر از طریق قطرات تنفسی عطسه و سرفه افراد بیمار در هوا پخش شده یا از طریق لمس کردن به دیگران سرایت می کند، به همین دلیل وزارت بهداشت از همان ابتدای شیوع کرونا توصیه اکید کرد که همه مردم باید از ماسک استفاده کرده و دست های خود را مدام با آب و صابون بشویند.

بسیاری از ما در طول این سال ها حداقل یک بار کرونا گرفته ایم و می دانیم علائم این بیماری بسیار شبیه سرماخوردگی معمولی است اما در برخی افراد شدیدتر شده و مجبور می شوند در بیمارستان بستری شوند و حتی برخی خانواده ها عزیزان خود را از دست می دهند.

خوشبختانه دانشمندان بعد از مدت ها تلاش و کوشش فراوان توانستند واکسن کرونا را بسازند. در ایران هم چندین واکسن برای این بیماری تولید شده و بسیاری از مردم چندین بار واکسیناسیون انجام دادند که تاثیر خیلی خوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر افراد داشته است.

من و خانواده ام نیز واکسیناسیون انجام داده ایم و امیدواریم این بیماری هر چه زودتر از کشور ما و همه دنیا ریشه کن شود.

انشا درباره کرونا برای کودکان

کرونا یک نوع بیماری ویروسی واگیر دار است که چندین سال است در دنیا شیوع پیدا کرده و بسیاری از مردم به آن مبتلا شده اند. علائم این بیماری شبیه سرماخوردگی است و به همین دلیل تشخیص آن برای پزشکان کمی دشوار است و گاهی لازم است فرد حتما تست تشخیص کرونا انجام دهد تا بیماری او مشخص شود.

من یادم هست که در ابتدا که ویروس وارد کشورمان شده بود اوایل اسفند ماه بود و ما عید آن سال اصلا به عید دیدنی نرفتیم و به ندرت از خانه خارج می شدیم. هر زمان هم که بیرون می رفتیم همه ماسک می زدیم و از ضد عفونی کننده برای پاک کردن دست های خودمان استفاده می کردیم.

آن زمان چون می گفتند این ویروس درمان ندارد و واکسنی هم برای پیشگیری از آن کشف نشده بود همه خیلی ترسیده بودیم. کرونا به قدری شیوع پیدا کرد که مدارس تعطیل شدند، بسیاری از مغازه ها تا مدتی تعطیل بودند، سینماها، موزه ها و اماکن تفریحی بسته شدند.

وزارت بهداشت هم از همه مردم خواست تا دست به دست هم داده و با رعایت موارد ایمنی تا جایی که می توانند از شیوع بیشتر جلوگیری کنند.

هر چند روزها و ماه های سختی را گذراندیم اما خوشبختانه واکسن های زیادی برای این بیماری کشف شد و تا الان در ایران 4 بار واکسیناسیون انجام شده است. واکسن تاثیر خیلی خوبی در فروکش کردن این بیماری داشته و در حال حاضر با رعایت خوب مردم و واکسیناسیون، تعداد آمار ابتلا و مرگ و میر تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است.

از طرف دیگر چون بدن انسان ها با این ویروس آشنا شده، افرادی که به آن مبتلا می شوند کمتر علائم و عوارض شدید نشان می دهند و تعداد بستری ها نیز کمتر شده است. امیدوارم این ویروس به زودی کاملا ریشه کن شود.

همچنین بخوانید : انشاهای ادبی و زیبا درباره کرونا برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)