انشای ادبی درباره بوی خاک پس از بارش باران برای نگارش پایه هشتم

انشا درباره بوی خاک باران خورده
انشا درباره بوی خاک باران خورده

کمتر کسی است که از بوی خاک بعد از بارش باران لذت نبرد و این رایحه خاص حال و هوای او را تغییر نداده باشد. این عطر و بو خاطرات زیادی را برای همه ما زنده می کند، به طوری که حتی نوشتن درباره آن نیز می تواند حس خوبی در آدم ایجاد کند.

در ادامه انشای زیبا درباره بوی خاک پس از بارش باران برای نگارش پایه هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره بوی خاک باران خورده برای پایه هشتم

در میان رایحه های خوش و عطرهای مختلفی که هر یک هوش از سر آدم می پراند، بوی خاک بعد از باریدن باران چیزی دیگری است و رایحه اش آدمی را به بهشت می برد، به سرزمین آرامش، به دنیای پریان.

همیشه قبل از آن که باران ببارد بویش را در هوا احساس می کنم، نمی دانم شاید جایی نه چندان دور باران زودتر شروع شده و عطر خاکش را باد به مشام من می رساند، هر چه هست آن حس ناب قبل از بارش باران و آن لحظه که اولین قطرات، خاک نرم را لمس می کنند بسیار خواستنی و ناب است.

همان لحظه ای که اولین قطره های باران با ذوق و شوق بر روی زمین افتاده و با دل و جان در دل خاک فرو می روند، همان لحظه ای که آسمان دستش را به زمین رسانده و آن را در آغوش می کشاند، بی شک لحظه ای پر از شگفتی و پر از حکایت های شیرین است که چنین رایحه شیرینی در هوا پخش و آدم ها را به ماورای مادیات می کشاند.

بوی خاک باران خورده را باید با تمام وجود نفس کشید و هیچ بازدمی نداشت، فقط نفس کشید و نفس کشید که مبادا عطرش از هوا برود و غافل از بوییدنش شده باشیم. مبادا ذره ای از این بوی ناب و الهی از دست برود و از حس قشنگ بوییدنش محروم بمانیم.

باران که شروع به بارش می کند با سرعتی که از خودم انتظار ندارم به حیاط خانه مان و به سراغ باغچه کوچک مادرم می روم تا شاهد لحظه موعود باشم و عطر خوشایندش را با تمام وجود استشمام کنم.

بی شک عطر خاک باران خورده در کنار همه رایحه های خوش همچون عطر آغوش مادر، بوی معطر قورمه سبزی، عطر یک نوزاد و رایحه خوشبوی گل ها می تواند دنیا را به مکان بسیار قشنگ تری تبدیل کند. در فصل های بارانی بهار و پاییز این رایحه را دریابیم!