انشا درباره ناخن برای نگارش پایه هفتم (با مقدمه و نتیجه گیری)

انشای کوتاه درباره ناخن
انشای کوتاه درباره ناخن

ناخن یکی از اعضای ریز بدن است که در ظاهر انگشتان تاثیر به سزایی داشته و وجود آن برای انجام برخی کارها چه در انسان ها و چه در حیوانات ضروری می باشد.

انشا درباره ناخن از موضوعات جالب برای نگارش پایه هفتم است و ما در ادامه دو انشا در این زمینه آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره ناخن با مقدمه و نتیجه

مقدمه: ناخن ها یکی از کوچک ترین اعضای بدن ما انسان ها و البته بسیاری از حیوانات هستند که با وجود کوچک بودن نقش مهمی در بدن ایفا کرده و وجودشان برای سلامتی مهم است.

بدنه: ناخن در انتهای انگشتان دست و پا قرار گرفته و علاوه بر زیبا کردن دست ها وظایفی بر عهده دارد. مثلا این که ناخن از انگشتان محافظت کرده، به ما کمک می کند تا اجسام را بلند کنیم یا به چیزی چنگ بزنیم که این وظیفه به خصوص در حیوانات برای محافظت از خود یا شکار کردن اهمیت زیادی دارد.

نکته دیگر این که ناخن ها با تغییر ظاهر خود به ما نشان می دهند چه مشکلات یا کمبودی در بدن وجود دارد که این مزیت هنگام تشخیص بیماری به پزشکان کمک زیادی می کند.

علاوه بر همه این ها، ناخن ها یک عضو زیبایی در بدن محسوب می شوند و انسان ها از گذشته های دور تا امروز در مراسم مختلف به تزیین ناخن ها می پرداختند.

نتیجه: از این که ناخن ها اندام بسیار کوچک در بدن ما می باشند اما تاثیر مهمی در سلامت بدن داشته و مراقبت و نگهداری از آن ها بسیار اهمیت دارد نتیجه می گیریم هیچ یک از مخلوقات خداوند حتی جزئی ترین آن ها بی فایده آفریده نشده و باید در حفظ سلامت جز به جز اندام های خود تلاش کنیم.

انشای زیبا درباره ناخن

بدن ما جزئیات بسیار زیادی دارد و هر جز آن، حتی کوچک ترین ها نیز وظیفه ای بر عهده دارند که در صورت اختلال در آن وظیفه مشکلی در سلامتی ما ایجاد می شود.

ناخن یکی از جزئیات فوق العاده جذاب در بدن انسان محسوب می شود که هم از نظر سلامتی و هم از نظر زیبایی بسیار اهمیت دارد. ناخن ها در انتهای انگشتان قرار گرفته اند و به عنوان یک بخش حمایتی برای انگشت عمل می کنند.

شاید فکر کنید سلامتی ناخن در برابر بخش های دیگر بدن چندان اهمیت ندارد اما این طور نیست و اگر بخواهم درباره مشکلات و بیماری های مربوط به ناخن بگویم باید یک لیست بلند بالا تهیه کنم.

تاریخچه تزیین ناخن و تاثیر آن در زیبایی نیز بسیار جالب است زیرا انسان ها از دوران باستان به ناخن های خود اهمیت داده و آن ها را تزیین می کردند تا جایی که در فرهنگ های مختلف طرح های مختلف ناخن نمادی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی مردم محسوب می شده است.

در حال حاضر نیز ناخن عنصر مهمی در زیبایی ظاهری محسوب می شود و خانم ها با طرح ها، رنگ ها و وسایل مختلف آن را تزیین می کنند که نه تنها نشانه سلیقه افراد بلکه گاهی بیانگر وضعیت احساسی یا فکری نیز می باشد.

با همه این ها من فکر می کنم این همه توجه به زیبایی ناخن اگر با حفظ سلامت ناخن ها همراه نباشد نه تنها خوب نیست بلکه بسیار ضرر دارد زیرا همین عضو کوچک بدن اگر کوچک ترین مشکلی پیدا کند می تواند ما را به بیمارستان و حتی زیر تیغ جراحی بکشاند.