انشای کوتاه درباره بوی سیر برای نگارش پایه هشتم (طنز و غیر طنز)

انشای جالب و زیبا درباره بوی سیر
انشای جالب و زیبا درباره بوی سیر

حس بویایی یکی از حواس فوق العاده مهم است که به تجربه هر چه بهتر و ملموس تر دنیای اطراف مان کمک زیادی می کند، دنیایی که با رایحه های مختلف عجین شده است. یکی از این رایحه ها بوی سیر است!

در ادامه دو انشای جالب درباره بوی سیر به زبان طنز و غیر طنز برای نگارش پایه هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نوشتن انشاهای خلاقانه تر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای غیر طنز درباره بوی سیر برای پایه هشتم

سیر از گیاهان فوق العاده معطر و یکی از عناصر اصلی مورد استفاده در آشپزی است که از گذشته های دور به عنوان ادویه ای معطر و طعم دهنده به غذاها مورد استفاده کدبانوها قرار می گرفته است.

رایحه این گیاه پر فایده نیز از آن عطر و بوهای تند است که تجربه آن حس خاص و لذت بخشی به بسیاری از افراد می دهد. برای درک این حس کافی است یک حبه سیر خرد کنید تا بوی قوی و تند آن همراه با نوعی حس تازگی همه فضا را پر کرده و همه حواس شما را درگیر کند.

بوی سیر حس گرما و انرژی با خود دارد و به ما یادآوری می کند که آشپزی با مواد غذایی مختلف به خصوص عطرهای ادویه جات چه تاثیر فوق العاده ای روی ذائقه انسان به جا می گذارند.

این عطر قوی اصالت و سر زندگی را تداعی می کند و از زمینی که در آن رشد کرده و از زمان و فرصتی که برای پرورش این رایحه صرف شده سخن می گوید. زمین و زمانی که رایحه ای منحصر به فرد به این ادویه خاص بخشیده اند.

بوی سیر اگرچه تند و تیز اما در عین حال دلنشین و گرم است و به ما حس امنیت و در خانه بودن می دهد. این رایحه تجربه آشپزی را به یک سفر با حس و حال متفاوت تبدیل می کند و باعث می شود طعم و مزه غذاها بیشتر و بیشتر در ذهن مان حک شود.

انشای طنز درباره بوی سیر برای کلاس هشتم

من عاشق بوی سیر و همه جذابیت هایی که این عطر فوق العاده قوی به زندگی ما بخشیده هستم و به نظرم هر آدمی باید با جنبه های مختلف این بوی بهشتی آشنا شود، اگرچه بسیاری از افراد ظرفیت درک آن را ندارند و عمق و اصالت آن را درک نمی کنند!

از هر دیدگاهی که نگاه کنی بوی سیر پر از لطف و موهبت است، چه آن لحظه که خرد می شود یا زمانی که طعم آن در غذاها احساس می شود، یا هنگامی که با قدرت از دهان کسی خارج می شود یا زمانی که عطر دل انگیزی به بوی بدن افراد می دهد، در همه این جنبه ها عالی ظاهر می شود و کاری می کند کارستان!

این بو آن قدر قوی است که می تواند حضور در جشن ها و مراسم را به تجربه ای به یاد ماندنی تبدیل کند. مثلا کافیست سیری در جیب لباس تان قرار دهید تا تعریف جدیدی از مفهوم عطر اسپرت به آدم های اطراف تان بدهید و هر زمان کسی از شما پرسید چه عطری استفاده کرده اید با افتخار نام سیر را بر زبان بیاورید.

یا هر وقت قرار است در جلسه مهمی حاضر شوید کافیست شب قبلش یک عدد سیر نوش جان کنید تا هیچ فردی جرات بحث کردن با نظرات و بلند کردن صدای شما را نداشته باشد و جلسه خیلی زودتر از زود به پایان برسد.

حتی اگر در جایی هستید که نیاز به حفظ حریم شخصی دارید می توانید با دقت هر چه تمام تر از این ادویه مرموز استفاده کنید، چرا که بوی سیر اگر در حد و اندازه درست استفاده شود می تواند حریم خصوصی به مساحت یک اتاق نیز برای شما ایجاد کند.

هر چقدر از خصوصیات منحصر به فرد این رایحه بگویم کم گفتم. اصلا به خاطر همین است که عاشق بوی سیر هستم، هر شب سیر می خورم و همیشه یک عدد سیر در جیب یا کیفم نگه داری می کنم، از شما چه پنهان داشتن یک حبه سیر برایم همیشه شانس آورده است!