انشا درباره ماه رمضان برای کلاس ششم و هفتم (قشنگ و ادبی)

انشای ادبی و زیبا درباره ماه رمضان
انشای ادبی و زیبا درباره ماه رمضان

دوباره ماه رمضان با فضای معنوی و پر از آرامش از راه می رسد تا دل های مسلمانان را بیش از بیش به پروردگار نزدیک تر کرده و به قلب ها جلا ببخشد.

در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، در ادامه دو انشای زیبا درباره ماه رمضان برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره ماه رمضان برای کلاس ششم

هر سال در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یک جنب و جوش خاصی در خانواده ام ایجاد می شود. مادرم به فکر خرید مخصوص ماه رمضان است و وسایل پخت حلوا و خوراکی های خوشمزه و مقوی مثل شله زرد را آماده می کند و پدرم معمولا به دوستانش در مسجد محل کمک می کند تا مسجد را برای حضور مهمانان خدا که اغلب در این ماه حضور پر رنگ تری دارند آماده کنند.

من ماه رمضان و روزهای قبل از آن را بسیار دوست دارم و عاشق همین تدارک دیدن ها و برنامه های ویژه این ماه هستم. با فرا رسیدن ماه رمضان، هر صبح برای سحری بیدار می شویم و نوای سرشار از آرامش دعا و نیایش سحر در خانه مان می پیچد و بعد از سحری برای اقامه نماز به مسجد می رویم.

هر عصر نیز موقع افطار با نوای دلنشین ربنا و آیات قرآن به استقبال اذان مغرب رفته و روزه خود را افطار می کنیم. پدر و مادرم به لحظات قبل از افطار بسیار حساس هستند و همواره در سکوت به دعا کردن برای تمامی مسلمانان مشغول می باشند.

من معمولا همه سی روز ماه رمضان را روزه می گیرم اگرچه سال گذشته به دلیل بیماری و مصرف دارو مجبور شدم حدود پنج روز روزه نگیرم اما در روزهای بعد از ماه رمضان قضای آن ها را به جا آوردم.

روزه گرفتن یکی از بهترین تمرینات برای پرورش و تقویت تقوا و ایمان در دل مسلمانان است که تنها به تحمل گرسنگی و تشنگی محدود نمی شود، بلکه فرد روزه دار باید تمام رفتار و اعمالش گواهی بر روزه دار بودنش بدهد که البته کار چندان ساده ای نیست.

به امید آن که ماه رمضان امسال نیز مانند سال های گذشته بتوانم به مهمانی خدا رفته و سر سفره های سحری و افطار بنشینم.

انشای زیبا درباره ماه رمضان برای کلاس هفتم

ماه رمضان ماهی است که در آن دروازه های نور و رحمت به روی دل های مسلمانان باز شده و خداوند فرصتی ویژه برای تقویت ایمان، ارتباط با خود و بازنگری روی اخلاق و معنویات در اختیار آن ها قرار می دهد.

در این ماه فرشتگان از آسمان و بهشت به زمین فرود آمده و بال های پر از عشق خود را به روی همه مسلمانان پهن می کنند زیرا همه آن ها مهمانانی هستند که بر سر سفره رحمت خداوند نشسته اند، عزیز دردانه هایی که خداوند به وجودشان افتخار می کند به شرط آن که بتوانند از این مه مبارک سربلند خارج شوند.

رمضان ماه روزه است، ماه سی روز نخوردن و نیاشامیدن از صبح تا شب، ماه تفکر و تامل عمیق است و همه ما خوب می دانیم که صرفا تحمل تشنگی ها و گرسنگی ها از ما یک روزه دار واقعی نمی سازد بلکه این دوره سی روزه ما را به یادآوری و شکرگزاری دوباره از نعمت های زندگی وا می دارد و فرصتی است تا ما به خداوند و بندگان خدا نزدیک تر شویم.

ماه رمضان به ما یادآوری می کند تا در برابر چالش های زندگی با صداقت، صبر و تواضع بایستیم، همچنین در این ماه خیرات و کمک به نیازمندان مورد تاکید بیشتر قرار گرفته تا ما بیشتر و بیشتر به سوی اخلاق معنوی و اجتماعی هدایت شویم.

امیدوارم همه ما از این فرصت سی روزه کمال بهره را برده و از نیایش های سحر و افطار و شب های با عظمت قدر غافل نمانیم.