انشا درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی برای پایه هشتم (ادبی و کوتاه)

انشا درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی
انشا درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی

سرود ملی یکی از آهنگ های دلنشینی است که همه ما ایرانی ها در هر نقطه از این مرز و بوم که باشیم با شنیدن آن حال و هوای خاصی پیدا می کنیم، حال و هوایی که قابل وصف نیست و نمی توان آن را با واژه ها به طور کامل توصیف کرد.

در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی برای پایه هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ادبی درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی

مقدمه: سرود ملی هر کشور مایه غرور و افتخار مردمان آن سرزمین است که با شنیدن آن حسی سراسر عشق به میهن در دل آن ها فوران می کند.

بدنه: من عاشق وطنم ایران هستم و هر زمان آهنگ سرود ملی کشورم را می شنوم با احترام از جای بر می خیزم و دستم را روی سینه ام می گذارم تا ارادتی که به جای جای این سرزمین دارم در تمام وجودم نقش ببندد.

سرود ملی ایران یکی از خوش آهنگ ترین و با معناترین نواهایی است که در طول عمرم شنیده ام. این آهنگ رعشه به اندامم می اندازد و زمزمه آن باعث می شود با تمام وجود به ایرانی بودنم افتخار می کنم. ایرانی که از گذشته های دور تاکنون رنج های زیادی به جان خریده و مردان و زنان زیادی برای حفظ مرزهایش بر زمین غلتیده اند.

آری! این سرود و این آهنگ از سال ها جان فشانی، از غرور، از افتخار، از عزت، از اسلام و از تلاش برای ساختن آینده ای زیباتر می گوید و باعث می شود اشک از چشمانم جاری شود.

سرود ملی ایران در مناسبت های مختلف نواخته می شود، به عنوان مثال زمانی که یکی از جوانان کوشای این مرز و بوم در رشته ای خاص در سطح جهان افتخار آفرینی می کند و پرچم ایران به عنوان کشور دریافت کننده مدال بالا می رود هم زمان آهنگ سرود ملی نیز به صدا در می آید.

نمی دانم چطور احساس خودم را در آن لحظه ای که پرچم کشورم به اوج می رود و سرود ملی نواخته می شود بیان کنم. تنها می توانم بگویم یکی از آرزوهایم این است که خودم روزی باعث این اتفاق خجسته شوم و همزمان غرق در اشک و احساس به پهنای صورت لبخند بزنم.

نتیجه: ایران وطن من است و آهنگ سرود ملی آن همچون لالایی مادر برایم آرامش بخش است. پاینده باد وطن!

انشای کوتاه درباره حال و هوای شنیدن آهنگ سرود ملی

سرود ملی ایران آهنگ و دکلمه ای است که در مراسم مختلف نواخته می شود و بیانگر مفاهیم گوناگونی همچون غیرت، غرور، حماسه، رشادت ها و جان فشانی ها می باشد.

شنیدن این آهنگ حماسی ناخودآگاه احساس توام با غرور و افتخار در همه ما ایرانی ها ایجاد می کند و باعث می شود حس و حال بسیار خوبی پیدا کنیم.

من هنگام شنیدن این آوای زیبا، دکلمه اش را در قلبم مرور کرده و به معنای آن دقت می کنم که چه حرف ها برای ما دارد. این آهنگ از شهادت جوانانی می گوید که اگر جان فشانی آن ها نبود شاید ایران ما نیز به این شکل که امروز با امنیت و خیال آسوده در آن زندگی می کنیم وجود نداشت و از انقلابی می گوید که سایه ظلم و ستم را از سر مردم سرزمینم برچید و چتر حکومت اسلامی را بر سر آن ها گسترده ساخت.

شنیدن این موسیقی حس و حالی عجیب به من می دهد که در وصف نمی گنجد. حس و حالی که تنها یک ایرانی آن را درک می کند.

آرزویم این است که این آهنگ زیبا بارها و بارها در مراسم مختلف به خصوص در سطح بین المللی نواخته شود و جوانان کشورم با افتخار آفرینی های پی در پی خود در زمینه های مختلف موجب شوند پرچم زیبای ایران در برابر دیدگان جهانیان بالا برود و عزت و غرور این کشور را به رخ همگان بکشد.