انشا درباره حضرت فاطمه زهرا (س) برای پایه چهارم و پنجم (کودکانه)

انشای ساده درباره حضرت فاطمه زهرا
انشای ساده درباره حضرت فاطمه زهرا

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، در ادامه دو انشای کودکانه در مورد حضرت زهرا برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ همراه باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره حضرت فاطمه زهرا برای کلاس چهارم

حضرت فاطمه سلام الله علیها دختر گرامی حضرت محمد (ص) و یکی از برترین بانوان اسلام می باشند که در زمانی که پنج سال از زمان بعثت پیامبر گذشته بود به دنیا آمدند. مادر ایشان حضرت خدیجه می باشد که جزو زنان سرشناس مکه به شمار می رفت.

حضرت فاطمه در سن نه سالگی با پسر عموی خود یعنی حضرت علی علیه السلام ازدواج کردند و حاصل این ازدواج چهار فرزند به نام های حسن، حسین، زینب و ام کلثوم می باشد. ایشان برای همسر و فرزندان خود بهترین همسر و مادر بودند و از نظر اخلاق و ایمان جایگاه بسیار بالایی داشتند تا جایی همه زنان مسلمان از ایشان به عنوان الگو یاد می کنند.

گفته شده مقام حضرت فاطمه به قدری بالا است که خداوند سوره کوثر را در شان ایشان نازل کرده است. این بانوی بزرگوار برای همه مسلمانان به خصوص زنان مسلمان نماد پاکدامنی می باشند و در طول عمر کوتاه خود درس های زیادی به همه مسلمانان داده اند.

ایشان بعد از رحلت پیامبر رنج های زیادی را تحمل کردند و در نهایت در سن هجده سالگی در حالی که در اوایل جوانی بودند به شهادت رسیدند. سالروز شهادت حضرت فاطمه یکی از غمناک ترین روزهای تاریخ اسلام است و جهان اسلام با شهادت ایشان یکی از بهترین بانوان خود را از دست داده است.

انشا درباره حضرت زهرا برای پایه پنجم

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی پیامبر اسلام، همسر عزیز حضرت علی علیه السلام و مادر امامان معصوم ما شیعیان می باشند که به عنوان نمونه والای ایمان، تقوا و پاکدامنی در میان مسلمانان دنیا شناخته شده اند.

ایشان که به نام های زیبایی همچون مرضیه، زکیه، بتول و صدیقه نیز شناخته شده اند، نماد مقاومت در برابر ظلم و ستم می باشند و به عنوان الگویی برای تمامی زنان مسلمان نقش مهمی در انتقال اصول اخلاقی و اسلامی به نسل های بعد از خود داشته اند.

در تقویم ما روز میلاد با سعادت حضرت زهرا به عنوان روز مادر و زن ثبت شده است که نشانه احترام و علاقه زیادی است که ایرانیان به این بانوی بزرگ اسلام دارند.

حضرت فاطمه در زمانی که تنها هجده سال داشتند بعد از تحمل اذیت های فراوان و در اثر آسیب های وارد شده از سوی دشمنان به شهادت رسیدند و حضرت علی شبانه ایشان را به خاک سپردند.

سالروز شهادت این بانوی بزرگوار یکی از تلخ ترین روزهای تقویم است و ایرانیان همه ساله در ایام فاطمیه و به خصوص سالروز شهادت آن حضرت مراسم سوگواری در نواحی مختلف برگزار می کنند.