انشا درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید برای کودکان (پایه چهارم و پنجم)

انشا درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

مقارن شدن ماه مبارک رمضان با عید نوروز امسال برای کودکان و نوجوان تجربه جالب و متفاوتی است که باعث می شود خاطرات به یاد ماندنی از تعطیلات عید نوروز برای آن ها داشته باشد.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید برای کودکان کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

عید نوروز امسال نیز مثل همه سال های قبل مثل برق و باد گذشت با این تفاوت که برای همه ما حال و هوای دیگری داشت زیرا به طور کامل در ماه رمضان قرار داشت و ما در کل عید نوروز روزه بودیم.

ما هر سال در عید نوروز به مسافرت می رفتیم اما امسال به دلیل روزه بودن تصمیم گرفتیم در خانه بمانیم و بعد از ماه مبارک رمضان و در یک فرصت مناسب چند روز به مسافرت برویم.

لحظه تحویل سال امسال خیلی جالب بود زیرا ما صبح روز اول فروردین برای سحری از خواب بیدار شدیم و بعد از اذان و اقامه نماز دیگر نخوابیدیم تا حدود ساعت شش و نیم که سال تحویل شد. لحظه معنوی بسیار خوبی بود، ما با دهان روزه دور سفره هفت سین نشستیم و با دعا و قرآن به استقبال سال جدید رفتیم.

ما روز اول عید به خانه پدربزرگ و مادربزرگ رفتیم و افطار را در خانه آن ها بودیم. افطار بسیار خوبی بود، همه اقوام پدری ام دور هم جمع بودند و تا پاسی از شب دور هم گل گفتند و گل شنیدند. روزهای بعد را نیز بعد از افطار به دید و بازدید عید پرداختیم و در طول روز در خانه بودیم.

روز سیزده بدر امسال نیز با سال های پیش بسیار متفاوت بود و با شهادت امام علی علیه السلام مقارن شده بود. به همین دلیل ما برای اولین بار این روز را در خانه بودیم و به احترام مولای متقیان از برگزاری مراسم سیزده بدر خودداری کردیم.

من خوشحالم که در خانواده ای به دنیا آمده و بزرگ شده ام که هم به مناسبت های دینی و هم به مناسبت های ایرانی اهمیت زیادی می دهد و افتخار می کنم که یک دانش آموز مسلمان ایرانی هستم که در طول عید نوروز توانستم همه روزه هایم را بگیرم.

انشای کوتاه درباره تعطیلات عید نوروز را چگونه گذراندید

عید نوروز امسال برای همه مردم ایران متفاوت از سال های گذشته برگزار شد. من و خانواده ام نیز مانند بسیاری از مردم مسلمان ایرانی با دهان روزه به استقبال سال جدید رفتیم.

شاید بسیاری از مردم به خاطر روزه دار بودن از مسافرت خودداری کردند اما من و خانواده ام مثل هر سال به مسافرت رفتیم و چون در مشهد مقدس اقوام زیادی داریم بیش از ده روز آن جا بودیم که باعث شد بتوانیم روزه خود را کامل بگیریم.

ما از روز قبل از سال تحویل با ماشین شخصی خودمان عازم سفر شدیم و نیمه های شب به منزل اقوام خود در مشهد رسیدیم. بعد از خوردن سحری تا لحظه تحویل سال بیدار بودیم و بعد از آن تا بعد از ظهر خوابیدیم.

امسال عید نوروز مشهد مقدس چه حال و هوای معنوی خوبی داشت. ما بعد از افطار اولین روز عید به زیارت آقا امام رضا علیه السلام رفتیم و در میان خیل عظیم دوستداران آن حضرت به دعا و زیارت پرداختیم. طی ده روز بعد از آن نیز هر شب به زیارت رفته و روزها را به دیدن اقوام خود که در مشهد و شهرهای اطراف آن زندگی می کنند پرداختیم.

شب ها علاوه بر زیارت به نقاط دیدنی مشهد مانند کوه سنگی، شهربازی، مزار جناب فردوسی و همچنین بازار مشهد رفتیم و سعی کردیم خاطرات خوبی از سفرمان به مشهد در ماه رمضان به یادگار بگذاریم.

ما قبل از سیزده به در به خانه برگشتیم و شب های قدر را در مسجد محله خودمان به صبح رساندیم. روز سیزده بدر را نیز بر خلاف هر سال به جای رفتن به دل طبیعت در مسجد گذراندیم.

امسال عید نوروز با وجود مقارن شدن با ایام مبارک رمضان به من خیلی خوش گذشت. در این مدت به مرور درس هایم نیز پرداختم تا برای امتحانات که تا چشم به هم می زنی از راه می رسند آماده باشم.

امیدواریم این عید به همه دوستانم نیز خوش گذشته باشد و سالی سرشار از برکت و موفقیت در پیش رو داشته باشند.