انشاهای قشنگ و ادبی درباره روز پدر برای پایه هشتم و نهم

انشای کوتاه درباره روز پدر
انشای کوتاه درباره روز پدر

میلاد امام علی علیه السلام نزدیک است و یکی از بهترین موضوعات انشای متناسب با حال و هوای این روزها، انشا درباره روز پدر می باشد. به همین بهانه در ادامه دو انشای زیبا در این مورد برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره روز پدر برای پایه هشتم

پدر می گویم اما تو به یک قهرمان، به یک رفیق شفیق، به یک بزرگ مرد فکر کن. تو به یک کوه صبور و به یک تکیه گاه محکم فکر کن. تو به دریایی از آرامش و دنیایی از عشق و محبت فکر کن.

پدر می گویم و خوب می دانم هیچ چیز و هیچ کس در دنیا نمی تواند بار سنگین پدر بودن را بر دوش بکشد جز خودش! او از همان لحظه ای که نام پدر را به او هدیه می دهند تا آخرین لحظه زندگی اش این بار سنگین را بر دوش دارد و هرگز آخ نمی گوید.

من به دنبال بهانه ای برای قدردانی از این بزرگ قهرمان خودم هستم و چه روزی مناسب تر و زیبنده تر از روز ولادت حضرت امیر علیه السلام که نمونه واقعی یک قهرمان و الگوی یک پدر برای همه شیعیان می باشند. چه روزی قشنگ تر از امروز برای تشکر از زحمات بی دریغ پدر که یک عمر برای رفاه من تلاش کرده است.

چقدر دلم می خواهد به پدرم بگویم که دوست دارم هر لحظه به دست های پینه بسته اش بوسه بزنم و تمام تلاشم را به کار بگیرم تا روزی به من افتخار کند. بگویم که به اندازه دنیا دوستش دارم و آرزویم عمری طولانی و تنی سالم برای او است.

روز پدر برای همه ما فرصتی عالی است تا به دستان پدر بوسه زده، او را محکم در آغوش بگیریم و همه عشقی که در دل داریم را بر زبان آورده و با هدیه ای که هرگز شایسته تمام زحماتش نخواهد بود دلش را شاد کنیم.

روز پدر مبارک!

انشای ادبی درباره روز پدر برای پایه نهم

بی شک تنها یک روز برای تشکر و قدردانی از زحمات پدر مهربانی که تمام عمرش را به پای فرزندانش گذاشته و هرگز دغدغه ای جز آسایش و راحتی آن ها نداشته کم است. ما باید تمام روزهای عمرمان را قدردان چنین شخصیت محکم و مرد عزیزی باشیم.

پدر همان کسی است که چون کوهی استوار همواره تکیه گاه محکم برای ما بوده و هست. همان قهرمانی که دست همه شخصیت های ابرقهرمان فیلم های هالیوود را از پشت بسته و با ظاهری ساده، قدرت یک انسان معمولی، کمری خمیده و پاهایی که دیگر نیروی راه رفتن نیز ندارند توانسته از همه این ابرقهرمانان پیشی بگیرد.

روز پدر در راه است تا وجود چنین پدری را گرامی داشته و با تقدیم کردن هدیه و شاخه ای گل و کلمات محبت آمیز دلش را غرق در شادمانی کنیم اما کاش تنها به یک روز بسنده نکرده و در همه لحظات زندگی مان سعی کنیم با رفتاری توام با احترام و ادب و کمک حال او بودن، محبت و علاقه خود را به او ابراز کنیم.

خوشا به حال فرزندی که بتواند در زمان حیات پدرش، از زحمات او به طور کامل و به اندازه ای که شایسته مقام پدر باشد قدردانی کرده و بر دست های پینه بسته پدر بوسه بزند. معنای واقعی این حرف را کسانی درک می کنند که دیگر پدرشان در قید حیات نیست و ممکن است حسرت بوسه زدن بر دست های پدر و در آغوش کشیدنش بر دل آن ها مانده باشد.

به امید آن که همواره فرزندانی خوب و قدردان برای پدران خود باشیم، روز پدر مبارک!