انشا درباره دریا برای کلاس ششم و هفتم (فوق ادبی و زیبا)

انشای ادبی و کوتاه درباره دریا
انشای ادبی و کوتاه درباره دریا

دریا یکی از جاذبه های فوق العاده زیبای طبیعت است که در دلش هزاران هزار معجزه و قشنگی نهفته دارد و در خلق به یاد ماندنی ترین لحظات و خاطرات برای ما استادانه عمل می کند!

در ادامه دو انشای ادبی درباره دریا برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای خلاقانه تر باشد، با آپرنگ باشید.

انشای کوتاه درباره دریا برای پایه ششم

وقتی به خاطرات شیرین گذشته فکر می کنم خاطرات دریایی ام را بیشتر و روشن تر از سایر خاطرات به یاد می آورم زیرا دریا شیرین ترین لحظات را در حافظه ام ثبت کرده است.

من عاشق دریا و زیبایی های سحر انگیز آن هستم و هر سال به هر بهانه ای شده به خانواده ام اصرار می کنم تا برای چند روز به شمال کشور مسافرت کنیم تا مدتی را کنار دریا بگذرانم. نمی دانم چه چیزی در زیبایی دریا نهفته است که من را از این فاصله دور به سوی خودش می کشاند و بهترین لحظات را برایم به ارمغان می آورد.

هر بار همراه خانواده به کنار دریا می رویم برای مدتی در ساحل چادر می زنیم تا همگی فرصت کافی برای بهره بردن از دریا و تماشای زیبایی های آن داشته باشیم. کودکان پا برهنه روی شن ها و ماسه ها بازی می کنند و صدف جمع می کنند و مادرم مشغول تدارک خوراکی های خوشمزه می شود.

اما من و پدرم که حس و حالی شبیه هم داریم برای ساعت ها روی یکی از صخره ها نشسته و به افق دور دست و امواج دریا که خشمگینانه به سنگ و صخره برخورد می کنند می نگریم. گاهی تا یک ساعت هیچ کدام حرفی نمی زنیم و می دانیم هر دو غرق تماشا و غوطه ور در افکار دریا هستیم.

من زیباترین لحظاتم را در کنار دریا گذرانده ام و درس های زیادی از این آبی بیکران، طلوع و غروب زیبا، آرامش و خشم و زیبایی اش گرفته ام و همواره خداوند را به خاطر آفریدن چنین شاهکاری در طبیعت شکرگزاری می کنم.

انشای ادبی درباره دریا برای کلاس هفتم

مدتی است دلم هوای دریا را کرده است، هوای این که روی شن های ساحل نشسته و در حالی که شن و ماسه نرم پاهایم را نوازش می کند به ابهت و وسعت و زیبایی دریا خیره و در حس خوب آرامش آن غرق شوم. آری! ما حتی با نگریستن به دریا نیز می توانیم در آن غرق شویم و همه وجودمان از خیال آب و حس قشنگ آن پر شود.

دریا یکی از الهام بخش ترین آفریده های پروردگار است، یک آبی بی کران که گمان می کنی تا بی نهایت ادامه دارد و در روزهای آرام خود، آرامش را در وجودت بیدار می کند و در روزهای مواجش تو را در حلقه ای موج گون از خاطرات خوب گذشته گرفتار می سازد.

هر لحظه کنار دریا بودن لطف خاص خودش را دارد، طلوع صبحش که کمتر کسی شاید به تماشای آن نشسته باشد و شاهد تلقی انوار طلایی رنگ خورشید و آبی بیکران بوده باشد، غروب دل انگیزش که زرد و قرمز و بنفش و آبی در هم شده و یک شاهکار هنری بدیع می آفرینند، خشم دریا که امواج خروشانش خشمگین از چیزی که نمی دانی چیست به ساحل و صخره ها کوبیده و کف ایجاد می کنند، یا لبخند دریا که در لحظات آرامش خدا گونه اش تو را از دنیای خاکی خارج کرده و به ماورای هستی می رساند.

دریا فوق العاده زیبا و صد البته پر از رمز و راز است و با ظاهری آرام و گاه خشمگین در دل خود پروراننده بدیع ترین صحنه ها و عجیب ترین موجوداتی است که شاید تا به حال ندیده یا نشنیده ایم یا حتی تصورش هم برای ما سخت باشد.

دریا مادر زیبایی ها است.