انشا درباره ضرب المثل عجله کار شیطان است برای نوجوانان (خواندنی و تاثیرگذار)

انشا درباره عجله کار شیطان است
انشا درباره عجله کار شیطان است

ضرب المثل های ایرانی جزو شیرین ترین عبارات و جملات مشهوری هستند که هر یک به نکته ای نغز و عمیق برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت اشاره دارند، کافی است نکته هر یک را دریافته و روی آن خوب فکر کنیم و در زندگی خود به کار بگیریم.

در ادامه دو انشای جالب درباره ضرب المثل عجله کار شیطان است برای نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره عجله کار شیطان است

وقتی ضرب المثلی به گوشم می خورد همیشه درباره آن فکر می کنم زیرا می دانم اجداد و گذشتگان ما هرگز بی جهت ضرب المثل نمی ساخته اند و به علاوه حرف های نسنجیده و بیهوده هرگز برای هزاران سال در اصطلاحات عامیانه ما ماندگار نمی شدند.

یکی از ضرب المثل هایی که مدتی است درباره آن فکر می کنم ضرب المثل “عجله کار شیطان است” می باشد. این ضرب المثل به نکوهش یک خصوصیت اخلاقی می پردازد که به خصوص در زندگی پر مشغله امروزی بسیاری از افراد دچار آن هستند و آن عجول بودن است.

عجله کردن در کارها اکثر اوقات سرانجام خوبی به دنبال ندارد و ما را به نتیجه ایده آلی که می خواهیم نمی رساند زیرا عجله کردن باعث می شود اصل کار را سرسری انجام داده و تنها به این فکر کنیم که سریع تر به نقطه پایان برسیم. بدیهی است وقتی که روال کار با حوصله انجام نشود نقطه پایانش نیز دلخواه ما نخواهد بود.

عجول نبودن در کارها به قدری مهم است و در موفقیت ما اثر دارد که در این ضرب المثل گفته شده عجله کار شیطان است و همه ما می دانیم شیطان ما را به کارهایی که به خیر و صلاح ما نیست وسوسه کرده و از انجام کارهای درست و خوب باز می دارد.

هر چقدر بیشتر درباره این ضرب المثل زیبا فکر می کنم بیشتر و بیشتر به دور اندیشی اجدادمان پی می برم که هزاران سال پیش به یکی از مهم ترین نکات در زمینه موفقیت اشاره کرده اند، نکته ای که حتی امروزه نیز بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند و نتیجه بد آن را می بینند.

امیدوارم همه ما آرامش، صبوری و حوصله را سر لوحه امور زندگی مان قرار داده و از عجله کردن که کار شیطان است پرهیز کنیم.

انشای خواندنی درباره عجله کار شیطان است

می گویند عجله کردن یکی از آن خصوصیاتی است که هم می تواند مثبت باشد و هم منفی که بستگی به شرایط دارد اما به نظر من آرام و با حوصله بودن همیشه و در هر شرایطی بهتر از عجول بودن است.

افراد عجول معمولا پر از استرس هستند، کارهای خود را نصفه و نیمه انجام می دهند تا به کار بعدی برسند، نتیجه مطلوبی از تلاش خود نمی گیرند، همیشه مانند این است که کسی آن ها را دنبال کرده و مدام هم گله و شکایت می کنند که وقت کافی برای انجام کارهای خود ندارند.

در مقابل افراد عجول، افرادی هستند که با حوصله و با دقت کارهای خود را انجام می دهند، این افراد ظاهر پر از آرامشی دارند، از تلاش خود نتیجه مطلوب می گیرند، معمولا در کارهای خود اشتباه نمی کنند. همیشه با آرامش با دیگران برخورد می کنند و کلا حال و هوای بهتری دارند.

ضرب المثل عجله کار شیطان است نیز از ضرب المثل های مشهوری است که به مذمت صفت عجول بودن پرداخته و می گوید عجله به قدری بد و ناپسند است که حتی شیطان نیز توجه خاصی به آن نشان داده و ما را بیشتر به آن وسوسه می کند.

شاید بگویید گاهی عجله کردن خوب است و مجبور هستیم عجله کنیم، مثلا برای جا نماندن از سرویس مدرسه، جلوگیری از قضا شدن نماز یا رسیدن به مدرسه قبل از به صدا درآمدن زنگ مدرسه و غیره. در مورد همه این موارد هم باید گفت اگر به موقع کار خود را شروع کرده باشیم نیازی به عجله نیست.

مثلا برای جا نماندن از سرویس مدرسه نیاز نیست عجله کنیم بلکه کافی است که به موقع و بدون فوت وقت از مدرسه خارج شویم، برای قضا نشدن نماز چه بهتر که آن را اول وقت بخوانیم تا نیازی به عجله کردن نباشد یا برای دیر نرسیدن به مدرسه کافی است صبح زودتر از خواب بیدار شده و راه بیفتیم تا به موقع و بدون عجله کردن به مدرسه برسیم.

پس نتیجه می گیریم عجله کردن در هر شرایطی می تواند نامطلوب باشد و ما قادر هستیم با برنامه ریزی درست و عمل به آن از نیاز به عجله در انجام کارهای خود جلوگیری کنیم.