انشا درباره روز معلم برای پایه ششم و هفتم (زیبا و خواندنی)

انشا در مورد روز معلم
انشا در مورد روز معلم

روز معلم در راه است و هر یک از دانش آموزان سعی می کند با هدیه و کلامی دل معلم خود را شاد کرده و از زحمات او قدردانی کند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای زیبا درباره روز معلم برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره روز معلم برای پایه ششم

ما هر سال در چنین روزی با زنده نگاه داشتن یاد استاد شهید مطهری مقام معلم را گرامی می داریم و سعی می کنیم با شیوه های مختلف نسبت به معلمان و آموزگاران خود که از هیچ تلاشی برای افزایش علم و دانش ما فروگذار نبوده اند سپاسگزاری کنیم.

معلمی شغل انبیا و معلم یکی از تاثیرگذارترین افراد در زندگی همه ما می باشد زیرا بدون او ما هرگز نمی توانستیم خواندن و نوشتن یاد بگیریم، درباره موضوعات مختلف آگاهی کسب کنیم و در یک کلام به رشد و پیشرفت در زندگی خود برسیم.

مقام معلم به قدری والا است که امام علی علیه السلام در این باره می فرمایند “هر کس یک کلمه به من بیاموزد من را بنده خود کرده است.” و این حدیث به زیبایی نشان می دهد ما در مقابل معلمان خود چه وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

معلمان نه فقط یک کلمه بلکه دنیایی از آگاهی ها را به ما منتقل می کنند و بی شک در مقابل چنین کسانی باید به زانو در آمد و در نهایت احترام و ادب با آن ها رفتار نمود.

امروز روز معلم است و من از معلم مهربانم به دلیل زحمات فراوان و بی دریغی که برای من کشیده است از صمیم قلب تشکر می کنم، معلم عزیزم! روزت مبارک …

انشای زیبا درباره روز معلم برای پایه هفتم

امروز روز گرامی داشت مقام کسی است که به ما خواندن و نوشتن آموخت، به ما یاد داد قلم در دست بگیریم و دروازه های دنیای آگاهی را به روی ما گشود تا هر زمان که می توانیم و یا بهتر بگویم تا پایان زندگی خود در این دنیا جست و جو کنیم و چیزهای جدید یاد بگیریم.

امروز روز کسانی است که نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما ایفا کرده اند، کسانی که به رشد و تربیت ما کمک کرده اند، کسانی که وجودشان سرشار از مهربانی و فداکاری است و با تلاشی که از عمق جان شان بر می آید ما را به رشد و تعالی رسانده اند.

امروز روز معلمان، آموزگاران و استادان است، روز همه آنانی که حتی یک کلمه به ما آموخته اند، ما را با یک مهارت آشنا کرده اند، در افزایش علم و دانش به ما کمک کرده اند و همه کسانی که راه درست را به ما نشان داده اند.

معلمانی که همه وجود خود را صرف افزایش علم دانش آموزان کرده اند و در این راه از هیچ مشقت و تلاشی فروگذار نبوده اند و همواره به این امید ادامه داده اند که دانش آموزان آن ها در آینده به افرادی مفید در جامعه تبدیل شده و برای وطن خود افتخار آفرین خواهند شد.

ما دانش آموزان وظیفه مهمی در مقابل معلمان خود داریم و باید با تمام وجود درس بخوانیم و تلاش کنیم تا هرگز آن ها را نا امید نسازیم. روز معلم به تمامی آموزگاران این مرز و بوم مبارک …