انشا درباره اوقات فراغت برای کلاس ششم و هفتم (خواندنی و جالب)

انشا درباره اوقات فراغت
انشا درباره اوقات فراغت

اوقات فراغت برای هر یک از ما معنای خاص خودش را دارد زیرا ما با علایق و اهداف گوناگونی که داریم لحظات فراغت خود را به شیوه های مختلف می گذرانیم که می تواند مفید یا غیر مفید باشد.

در ادامه دو انشای جالب درباره اوقات فراغت برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره اوقات فراغت برای پایه ششم

اوقات فراغت یک فرصت عالی در زندگی روزمره هر یک از ما است و معمولا به لحظات خلوت و آرامی گفته می شود که در آن زمان مشغله کاری یا درسی نداشته و از بار فشارهای استرس زای روزمره آزاد و رها هستیم.

ما در هر سن و سالی که باشیم وظایف و تکالیفی بر عهده داریم، مثلا من و هم سن و سالان من باید درس بخوانیم، در امور منزل به مادر کمک کنیم و گاهی کارهای بیرون از منزل مانند خرید نان و رفتن به فروشگاه بر عهده ما می باشد.

همه کارهایی که گفتم ممکن است ساعات زیادی از روز ما را بگیرد اما همیشه دقایق یا ساعاتی را نیز برای خود خودمان داریم که می توانیم در آن ساعات استراحت کرده یا به انجام کاری مشغول شویم.

اوقات فراغت بهترین فرصت برای همه ما است که دروازه ذهن مان را به سوی تجربه های جدید باز کرده و ماجراجویی های هیجان انگیز داشته باشیم. مثلا می توانیم با افراد جدید آشنا شده یا با خودمان خلوت کرده و در آرامش غرق شویم. می توانیم به تفکر و ارتباط با خود پرداخته یا آن را بهترین فرصت برای آشنایی با یک هنر یا مهارت یا پرداختن به یک سرگرمی یا علاقه مندی در نظر بگیریم.

به عنوان مثال از نظر من اوقات فراغت جان می دهد برای گشت و گذار در طبیعت، خواندن یک کتاب هیجان انگیز یا گوش دادن به موسیقی اما برخی افراد ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در بازار سپری کنند یا به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

در هر صورت این اوقات می تواند خاطراتی خوش و به یاد ماندنی برای ما بسازد و ما نباید فراموش کنیم که با وجود همین لحظات به یاد ماندنی است که همه چیز را قشنگ تر می شود.

انشای زیبا درباره اوقات فراغت برای پایه هفتم

اوقات فراغت برای ما دانش آموزان بسیار لذت بخش است زیرا ما بخش اصلی روز خود را در مدرسه سپری کرده و بخش دیگر را نیز مشغول انجام تکالیف مدرسه هستیم، بنابراین نقش اوقات فراغت که به ما زمانی برای استراحت و پرداختن به کارهای سرگرم کننده ای به جز درس می دهد بسیار پر رنگ می باشد.

من همیشه به اوقات فراغتی که در طول روز دارم توجه زیادی می کنم و سعی می کنم هر روز برنامه خاصی برای این ساعات داشته باشم. البته نوع نگاه ما به اوقات فراغت نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال من زمان طی کردن مسیر بین خانه تا مدرسه یا مسیر رفتن به نانوایی یا خرید را نیز جزو اوقات فراغتم به حساب می آورم.

من معمولا اوقات فراغت خود را به کارهای مورد علاقه ام اختصاص می دهم. یکی از علاقه مندی های من مطالعه کتاب می باشد و به همین دلیل شب ها قبل از خواب و همچنین در طول روز از کوتاه ترین فرصت ها مثل دقایقی که در صف نانوایی هستم برای مطالعه استفاده می کنم.

یکی دیگر از علاقه مندی های من پیاده روی است و سعی می کنم هر روز حداقل سی دقیقه پیاده روی در پارک نزدیک خانه مان داشته باشم و این مدت علاوه بر پیاده روی های روتین روز مثل طی کردن مسیر بین مدرسه تا خانه می باشد.

از دیگر سرگرمی های من در اوقات فراغت خوابیدن است زیرا من به خصوص بعد از صرف ناهار بسیار خواب آلود می شوم و با سی دقیقه خواب انرژی بسیار زیادی پیدا می کنم که باعث می شود باقی مانده روزم را با کارایی بسیار بیشتری سپری کنم.

به طور کلی هر فرد اوقات فراغت خود را به شیوه ای که دوست دارد می گذراند. چیزی که مهم است این است که سعی کنیم بهترین بهره را از اوقات فراغت خود برده و آن را به علایق خود اختصاص دهیم.