انشا درباره آلودگی هوا برای چهارم و پنجم دبستان (ساده و کودکانه)

انشای ساده درباره آلودگی هوا
انشای ساده درباره آلودگی هوا

این روزها که می گذرد آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگر شدت یافته و بارها و بارها مدارس را مجازی کرده است اما عواقب این مسئله تنها به تعطیلی مدارس خاتمه نیافته بلکه می تواند زیان های زیادی به دنبال داشته باشد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره آلودگی هوا برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره آلودگی هوا برای پایه چهارم

هر چند وقت یک بار می شنویم که مدارس به خاطر آلودگی هوا تعطیل شده است. شاید بعضی از دانش آموزان از این خبر خوشحال شوند چون یک یا چند روز به مدرسه نمی روند اما من نه تنها خوشحال نمی شوم بلکه ناراحت هم می شوم چون آلوده بودن هوا اصلا خبر خوبی نیست.

آلودگی هوا یک مسئله محیط زیستی است که تاثیر خیلی بدی روی سلامت همه موجودات از جمله انسان ها می گذارد و انسان های سالم را بیمار و افراد مریض را بیمارتر می کند. در دوره ای که آلودگی هوا تشدید می شود اگر سری به بیمارستان ها بزنیم می بینیم که چقدر تعداد بیماران تنفسی و قلبی افزایش می یابد.

نکته غم انگیز این است که آلوده کردن هوا کار کسی نیست جز انسان! ما انسان ها با دود وسایل نقلیه، کارخانه ها و موارد مشابه آن باعث آلودگی هوای کره زمین می شویم و دود آن هم به چشم خودمان و هم به چشم سایر موجودات که تقصیری ندارند می رود.

ای کاش سازمان محیط زیست و همه مراکزی که در کنترل پاکی هوا نقش دارند و همچنین شهروندان بیشتر به این مسئله توجه کنند و برنامه هایی تنظیم کنند تا کمتر شاهد آلودگی هوا باشیم.

انشای کودکانه درباره آلودگی هوا برای پایه پنجم

آلودگی هوا یکی از مشکلات زیستی است که به خصوص در دنیای مدرن ما گریبان گیر جامعه های مختلف از جمله ایران شده است. این وضعیت مضرات زیادی برای محیط زیست و سلامت انسان ها و جانداران مختلف دارد.

آلوده شدن هوا می تواند به بیماری های ریوی، بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی منجر شود که در کودکان و افراد سالمند خطرناک تر است و می تواند حتی به بستری شدن آن ها در بیمارستان منجر شود.

وقتی هوا خیلی آلوده می شود و آسمان غبار گرفته به نظر می رسد به حیواناتی که در اطراف ما زندگی می کنند فکر می کنم که چگونه در این هوای آلوده زندگی می کنند. دلم برای آن ها می سوزد و ناراحت می شوم زیرا عامل اصلی آلودگی هوا ما انسان ها هستیم و حیوانات اصلا گناهی ندارند.

آلودگی هوا به دلیل وجود آلاینده های مختلف و همچنین دود وسایل نقلیه و کارخانجات و خیلی دلایل دیگر ایجاد می شود که همگی نتیجه بی مسئولیتی انسان ها می باشد. در گذشته های دور که انسان ها با طبیعت در صلح بودند و زندگی شهرنشینی مثل امروز رواج نداشت خبری از آلودگی هوا نبود و همه موجودات از هوای پاک که حق مسلم آن ها است برخوردار بودند.

به امید آن که با دقت بیشتر انسان ها دیگر شاهد آلودگی هوا و بیماری عزیزان خود در اثر این آلودگی ها نباشیم.