انشاهای زیبا درباره طبیعت گردی برای پایه ششم و هفتم (کوتاه و خواندنی)

انشای کوتاه درباره طبیعت گردی
انشای کوتاه درباره طبیعت گردی

گشت و گذار در دل طبیعت و دل سپردن به جاذبه های شگفت انگیز آن دل هر آدمی را به وجد آورده و حس طراوت و انرژی را به او هدیه می دهد که با هیچ احساس دیگری قابل مقایسه نیست.

در ادامه دو انشای زیبا درباره طبیعت گردی برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره طبیعت گردی برای کلاس ششم

دوست داشتن طبیعت یکی از علایق خانوادگی ما است. خوشبختانه همه اعضای خانواده ام طبیعت گردی را دوست دارند و همین باعث شده ما هر سال چندین بار به بهانه های مختلف راهی سفرهای کوتاه یا چند روزه به دامان طبیعت در مناطق بکر و زیبا شویم.

به عقیده پدر و مادرم طبیعت گردی تاثیر جادویی روی روحیه و باز شدن ذهن گذاشته و خلاقیت های کودکان و نوجوانان را شکوفا می سازد. صد البته من نیز در این مورد با آن ها موافق هستم زیرا از طبیعت – خواه جنگل باشد یا کوه یا کنار دریا یا حتی یک جاده سرسبز – کلی انرژی می گیرم و با قدم زدن در این مناطق ایده های بکری به ذهنم می رسد که قبل از آن هرگز تصورش را نمی کردم.

با توجه به علاقه ما به طبیعت گردی، تعطیلات تابستان و عید نوروز برای ما یک فرصت عالی برای زدن به جاده و آغاز یک طبیعت گردی جانانه است هر چند ما از روزهای جمعه نیز نهایت استفاده را برده و اغلب صبح زود برای کوهنوردی به دامنه کوهپایه های نزدیک خانه مان می رویم که واقعا حس فوق العاده به آدم می دهد و باعث می شود هفته بعد را با انرژی و انگیزه بالا شروع کنیم.

در پایان باید بگویم یکی از نعمت هایی که خداوند به من عطا کرده و می دانم بسیاری از هم سن و سالانم از آن محروم هستند علاقه خانواده ام به طبیعت گردی است که تا به حال فواید زیادی برای ما به همراه داشته است.

انشای زیبا درباره طبیعت گردی برای کلاس هفتم

طبیعت یکی از زیباترین نعمت های پروردگار است که باعث شده زندگی در کره زمین برای همه انسان ها لذت بخش تر شود. چه خوب است از این موهبت عالی نهایت استفاده را برده و با طبیعت گردی و دل سپردن به زیبایی های طبیعی احساس خوب را به خود و دیگران هدیه دهیم.

طبیعت گردی که می تواند شامل گشت و گذار در جنگل، کنار دریا، باغ ها و مزارع، دریاچه ها یا کوهنوردی باشد مزیت های زیادی به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به سلامتی بدن، روحیه بهتر، آرامش، صلح با خود و طبیعت و همچنین گاه خلوت کردن با خود اشاره کرد که همگی برای تجربه یک زندگی عالی لازم و ضروری هستند.

من عاشق طبیعت و همه اجزا و ارکان آن هستم، خواه طبیعت سبز و آفتابی باشد، خواه طبیعت خیس شده زیر باران بهاری یا پاییزی باشد یا یک طبیعت سپیدپوش در دل زمستان باشد. در هر حال از هر فرصتی برای بودن در طبیعت و بهره بردن از فواید بی نظیر آن استفاده می کنم و در عین حال سعی می کنم به این طبیعت زیبا احترام بگذارم.

به عنوان مثال در طبیعت گردی هایی که به همراه خانواده یا دوستان دارم هرگز به خودم و دیگران اجازه نمی دهم آسیبی به طبیعت بزنند یا جاذبه های طبیعی را با ریختن زباله و آشغال های خود زشت کنند.

به نظرم این وظیفه تک تک ما است که در عین حال که از زیبایی های طبیعت نهایت استفاده را می بریم، در حفظ و مراقبت از آن نیز کوشا باشیم زیرا طبیعت تنها متعلق به ما یا حتی نسل ما نیست بلکه متعلق به همه انسان ها در همه نقاط دنیا و در همه نسل ها می باشد.