انشا درباره مقایسه فصل پاییز و زمستان برای کلاس چهارم و پنجم (ساده و کودکانه)

انشا درباره مقایسه پاییز و زمستان
انشا درباره مقایسه پاییز و زمستان

فصل های سال هر یک به نوع خود زیبا و ستودنی هستند و در هر یک، شکل دنیا رنگ و رویی تازه به خودش می گیرد. این که بخواهیم فصلی را با فصل دیگر مقایسه کنیم کار دشواری است زیرا نمی توان گفت کدام فصل قشنگ تر است اما می توانیم درباره شباهت ها و تفاوت های آن ها مطالب زیادی بنویسیم.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره مقایسه فصل پاییز و زمستان برای پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره مقایسه پاییز و زمستان برای چهارم ابتدایی

هر سال چهار فصل دارد که همه آن ها به نوعی زیبا هستند و هر یک ویژگی های خوبی دارند که برای طبیعت ضروری می باشد.

به نظر من فصل پاییز و زمستان مثل دو خواهر هستند که پاییز، خواهر بزرگ و زمستان، خواهر کوچک تر می باشد. این دو فصل اگرچه هر دو در نیمه دوم سال قرار دارند اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

در فصل پاییز هنوز هوا خیلی سرد نیست، برگ های درختان زرد شده و می ریزند و برخی محصولات کشاورزی در اوایل این فصل برداشت می شوند در حالی که زمستان هوا بسیار سرد می شود، درختان کاملا خشکیده و بی برگ هستند و زمین و بسیاری از حیوانات به خواب زمستانی می روند.

در فصل پاییز معمولا بارش های باران بیشتر می شود و ما نسبت به فصل تابستان لباس های گرم تری مثل سویی شرت می پوشیم اما در فصل زمستان اغلب بارش ها به شکل برف می باشد و هوا به قدری سرد می شود که معمولا پالتو، کاپشن، دستکش و کلاه استفاده می کنیم.

من هر دو فصل را دوست دارم چون در فصل پاییز مدرسه ها باز می شود و باران های زیادی می بارد و از طرف دیگر فصل زمستان شب یلدا و چهار شنبه سوری و برف دارد که همه بچه ها عاشق آن ها می باشند.

انشای روان درباره مقایسه پاییز و زمستان برای پنجم ابتدایی

هر یک از فصل ها زیبایی خاص خودشان را دارند و من هیچ وقت نمی توانم بگویم کدام را بیشتر دوست دارم اما به خاطر قانون طبیعت، هیچ یک از فصل ها شبیه هم نیستند و طبیعت در هر فصل یک شکلی به خود می گیرد.

مثلا در فصل پاییز طبیعت هزار رنگ می شود و رنگ های زرد، نارنجی و قرمز بیشتر به چشم می خورد، گرمای خورشید کمتر می شود و اتفاقات زیبایی مثل اول مهر و برگ ریزان در آن رخ می دهد که من عاشق آن ها هستم.

فصل پاییز که به خزان نیز معروف است دارای میوه هایی همچون انار، خرمالو و کدو حلوایی می باشد. در این فصل زمین کم کم خودش را برای سرمای هوا آماده می کند و دیگر سرسبزی و طراوت گذشته خودش را ندارد.

این در حالی است که طبیعت زمستانی به دلیل بارش برف تنها یک رنگ دارد و آن سفید است. در این فصل درختان بی برگ می شوند و به جز برخی درختان همچون کاج، هیچ سرسبزی در زمین دیده نمی شود.

من این فصل را به خاطر برف و سرمایش و همچنین شب یلدا، 22 بهمن، اسفند ماه که بوی عید می دهد و همچنین خوراکی های خوشمزه ای مثل لبو داغ خیلی دوست دارم با این حال در زمستان همگی باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشیم که به سرماخوردگی مبتلا نشویم. همچنین وقتی برف می بارد و خیابان ها لغزنده می شوند باید دقت کنیم که زمین نخوریم.