انشاهای روان و زیبای علم بهتر است یا ثروت (سوم، چهارم و پنجم دبستان)

انشای کودکانه علم بهتر است یا ثروت
انشای کودکانه علم بهتر است یا ثروت

انشای علم بهتر است یا ثروت یکی از متداول ترین انشاها در تمام مقاطع تحصیلی است که تقریبا همه دانش آموزان حداقل یک بار این سوال را شنیده و ذهن و افکار و باورهای خود را با فکر کردن به آن به چالش کشیده اند.

ما نیز در ادامه دو انشای ساده درباره علم بهتر است یا ثروت برای پایه سوم، چهارم و پنجم آماده کرده ایم که صرفا جهت الهام بخشیدن به کودکان عزیز می باشد و بی شک دانش آموزان می توانند با مطالعه این مطالب، انشاهای بسی زیباتر نگارش کنند. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای علم بهتر است یا ثروت پایه سوم و چهارم

با نام خدای مهربان انشای خودم را آغاز می کنم. علم و ثروت هر دو در زندگی ما انسان ها بسیار مهم هستند.

ما با درس خواندن و افزایش علم خود می توانیم شغل خوبی در آینده داشته باشیم، به مردم خدمت کنیم، کاری کنیم که پدر و مادرمان به ما افتخار کنند و اطلاعات زیادی به دست آوریم. علم آن قدر مهم است که پیامبر اسلام نیز به مسلمانات توصیه کرده اند از گهواره تا گور دانش بجویند و هرگز از این کار خسته نشوند.

منظور از علم آموختن فقط این نیست که ما یاد بگیریم، بلکه باید به چیزهایی که یاد می گیریم عمل کنیم و این طور می شود که علم آموختن بسیار فایده خواهد داشت.

از طرف دیگر ثروت هم بسیار مهم است. اصلا یکی از فایده های علم آموختن درست به دست آوردن ثروت است. به علاوه فقیر بودن باعث می شود آدم ها فقط به دنبال یک لقمه نان باشند و از فعالیت های دیگر زندگی از جمله علم آموختن نیز عقب بمانند.

اما این که کدام یک بهتر است، به نظر من نمی توان یکی را انتخاب کرد و این دو در کنار هم می توانند فایده های زیادی داشته باشند، با این حال می دانم با علم زیاد و عمل کردن به آن می توانیم به ثروت هم برسیم اما فقط با پول داشتن نمی توان عاشق علم اندوزی هم بود.

اگرچه آدم های پولدار زیادی هم هستند که به روش های مختلف مانند ساختن مدرسه ها به پیشرفت علم کمک کرده اند.

انشای علم بهتر است یا ثروت پایه پنجم

من درباره سوال انشای امروز یعنی “علم بهتر است یا ثروت” خیلی فکر کرده ام. جواب دادن به این سوال خیلی سخت است و هر چقدر بیشتر فکر می کنم بیشتر شک می کنم که واقعا کدام یک بهتر است.

از یک طرف به این فکر می کنم که علم بسیار بسیار خوب است. اگر در طول تاریخ دانشمندان زیادی نبودند که به دنبال کسب علم و دانش بروند امروز ما با مشکلات زیادی مواجه بودیم، از بیماری هایی که درمان آن ها کشف نشده بود تا تکنولوژی های خوبی که دیگر وجود نداشتند.

آدم هایی که دنبال کسب علم می روند اطلاعات زیادی دارند، می توانند شغل های خوبی داشته باشند و اگر درست از این علم استفاده کنند حتی می توانند ثروتمند نیز بشوند. به قول پدرم خیلی از آدم های ثروتمند نان تلاش و کوشش خود در دوران نوجوانی و جوانی را می خورند.

از طرف دیگر من فقیر بودن و پول نداشتن را دوست ندارم چون آدم های فقیر هیچ رفاهی ندارند و حتی نمی توانند بچه های خود را به مدرسه بفرستند در حالی که شنیده ام آدم های ثروتمند زیادی هستند که کارهای خیر کرده اند، بیمارستان و مدرسه و مسجد ساخته اند و کودکان بی سرپرست را به سرپرستی قبول کرده اند.

به نظر من علم بدون ثروت و ثروت بدون علم هر دو می توانند خوب باشند به شرط آن که از آن علم و از این ثروت به خوبی استفاده شود با این حال خیلی خوب است که علم و ثروت را با هم در زندگی داشته باشیم چون در کنار هم می توانند مشکلات زیادی را هم برای خود ما و هم برای جامعه حل کنند.