انشاهای کوتاه درباره 22 بهمن برای پایه ششم و هفتم (خواندنی و جالب)

انشای کوتاه درباره 22 بهمن
انشای کوتاه درباره 22 بهمن

به مناسبت فرا رسیدن روز 22 بهمن و سالروز پیروزی انقلاب عزیز ما، در ادامه دو انشای زیبا درباره 22 بهمن برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره 22 بهمن برای کلاس ششم

هر سال به ماه بهمن که می رسیم بی اختیار در دلم یک نوع هیجان توام با حس خوب جوانه می زند. هیجانی که بوی پیروزی و انقلاب می دهد و حال و هوای بهمن 57 را در وجودم می اندازد. اگرچه آن روزها نبوده ام و خودم از نزدیک آن دوران را تجربه نکرده ام اما آن قدر پای حرف بزرگترها نشسته ام و فیلم های آن زمان را دیده ام که گویی خودم در آن زمان حضور داشته ام.

بهمن ماه برای مردم ایران یادآور روزهای خونین انقلاب است، روزهایی که مردم غیورمان از مرد و زن گرفته تا کودک و پیر و جوان همه در کوچه ها و خیابان ها بودند و با وجود تهدید نیروهای ضد مردمی، هرگز دست از اعتراض علیه رژیم شاهنشاهی برنداشتند.

در آستانه انقلاب بسیاری از مردم ایران به شهادت رسیدند و با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند تا در نهایت انقلاب اسلامی به رهبری امام فرزانه به ثمر نشست و خون بر شمشیر پیروز شد.

بیست و دوم بهمن ماه تنها یک روز زمستانی و سرد نیست، بلکه روزی است که تا ابد در تقویم ما ایرانیان خواهد درخشید و هر سال که می گذرد خاطره اش پر رنگ تر از قبل در ذهن مردم وطنم خواهد ماند.

نسل ها عوض می شوند و سلیقه هر نسل متفاوت از نسل های قبل خواهد بود اما غیرتی که در خون مردم ایران می جوشد هرگز در گذر زمان پاک نخواهد شد. به همین دلیل است که مردم ایران هر سال در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کرده و آن را پرشورتر از سال قبل برگزار می کنند.

به امید آن که ما جوانان و نوجوانان ایرانی قدر انقلاب و خون هایی که به پایش ریخته شده را بدانیم و تا جان در بدن داریم راه رهبرمان را ادامه دهیم.

انشای زیبا درباره 22 بهمن برای کلاس هفتم

بیست و دوم بهمن سال 1357 یکی از روزهای بسیار مهم و تاریخی در انقلاب اسلامی ایران است زیرا در این روز با تلاش و از جان گذشتگی مردم و رهبری امام خمینی، نظام طاغوتی و استبدادگر شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی و مردمی جای آن را گرفت.

هر چند در روز 22 بهمن و روزهای قبل از آن مردم زیادی در راه پیروزی حق و انقلاب جان فشانی کردند و خون های زیادی بر زمین ریخت اما در نهایت همه تلاش ها به عالی ترین نتیجه یعنی به ثمر رسیدن انقلاب رسید و مردم ستمدیده ایران از ستم های رژیم شاهنشاهی آزاد شدند.

ما هر سال به یاد روزهای پر غرور انقلاب 57، سالروز این روز را جشن می گیریم و سعی می کنیم با یادآوری خاطرات آن روزها و شرکت در راهپیمایی های گسترده در سطح کشور، عهدی که با انقلاب و رهبر فرزانه مان بسته ایم تجدید کرده و به تمام جهان خاطرنشان کنیم که تا پای جان پای انقلاب ایستاده ایم.

امروزه دشمن بیشتر از گذشته تلاش می کند تا در انقلاب و احساس مردم نسبت به حکومت اسلامی خدشه ایجاد کند و برای رسیدن به هدف خود از هیچ نیرنگی فروگذار نیست اما خوشبختانه مردم آگاه و با بصیرت ایرانی هرگز فریب ترفندهای رنگارنگ بیگانگان را نخورده و سنگر حفاظت از انقلاب را خالی رها نمی کنند.

به امید آن که انقلاب اسلامی ما تا ابد و تا ظهور امام زمان پابرجا باشد و ما همواره سر عهد و پیمان خود با رهبری بمانیم. سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خجسته باد.