انشاهای کودکانه درباره آلودگی صوتی برای چهارم و پنجم دبستان

انشای جالب و زیبا درباره آلودگی صوتی
انشای جالب و زیبا درباره آلودگی صوتی

آلودگی صوتی از معضلات عصر مدرن است که می تواند مضرات و آسیب های خاص خودش را روی موجودات مختلف به همراه داشته باشد. در ادامه دو انشای جالب درباره آلودگی صوتی برای کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره آلودگی صوتی برای پایه چهارم

آلودگی صوتی یک مسئله مربوط به محیط زیست است که به دلیل استفاده از وسایل نقلیه و همچنین به وجود آمدن صنایع مختلف ایجاد می شود.

در گذشته که تکنولوژی تا این حد پیشرفت نکرده بود و مردم بیشتر روستا نشین بودند اصلا خبری از آلودگی صوتی نبود اما از وقتی کارخانه ها و صنایع مختلف به وجود آمدند، ماشین ها ساخته شدند و تعداد شهرها و جمعیت آن ها افزایش پیدا کرد آلودگی صوتی نیز به عنوان یک مشکل بروز پیدا کرد.

آلودگی صوتی شامل صداهای بلند و ناخوشایند است که باعث می شوند آرامش زندگی ما انسان ها و حتی طبیعت و جانداران به هم بخورد و این مسئله تاثیر خیلی بدی روی زندگی بشر و محیط زیست دارد.

مادرم می گوید آلودگی صوتی می تواند باعث افزایش استرس و همچنین بی خوابی ما شود. به علاوه حیات وحش مانند پرندگان، حیوانات کوچک و حتی ماهی ها به دلیل آلودگی های صوتی ایجاد شده توسط انسان ها به مشکلاتی بر می خورند.

پدرم هم همیشه درباره این که افراد عصبانی در ترافیک ها بی دلیل بوق می زنند و با این صداهای آزار دهنده دیگران را اذیت می کنند برای ما صحبت می کند. آلودگی صوتی به خصوص در اطراف بیمارستان ها اثر خیلی بدی دارد زیرا بیماران بستری در بیمارستان برای بهبودی نیاز به آرامش و استراحت کافی دارند.

همه ما باید تا جایی که می توانیم سعی کنیم به هیچ وجه آلودگی صوتی ایجاد نکنیم و به این ترتیب هم به سلامت خود و هم محیط زیست کمک کنیم.

انشای ساده درباره آلودگی صوتی برای پایه پنجم

آرامش و استراحت تنها مخصوص ما انسان ها نیست بلکه همه موجوداتی که در کره زمین زندگی می کنند به آرامش احتیاج دارند تا سلامت بمانند اما ما انسان ها به روش های مختلف باعث ایجاد آلودگی های گوناگون در محیط اطراف خود شده و این آرامش را هم از خودمان و هم از طبیعت سلب می کنیم.

یکی از انواع آلودگی های حاصل دست بشر، آلودگی صوتی است که با پیشرفت زندگی انسان ها ایجاد شده و به مرور با افزایش شهرنشینی، شدت آن بیشتر و بیشتر شده است.

آلودگی صوتی همان طور که از اسم آن مشخص است شامل صداهای ناهنجار و آزار دهنده ای است که در هوا پیچیده و شنیدن آن ها موجب اذیت و آزار انسان ها و حیوانات می شود. صداهایی مثل بوق وسایل نقلیه، دعواهای خیابانی، صدای بلند فروشنده های خیابانی و غیره همگی جزو آلودگی صوتی محسوب می شوند.

اگرچه همه موجودات از آلودگی صوتی آسیب می بینند اما بعضی از آن ها بیشتر دچار مشکل می شوند. مثلا با آلودگی صوتی، الگوی رفتاری بعضی از حیوانات به هم می خورد یا بیمارانی که در منزل یا بیمارستان در بستر خود در حال استراحت هستند در اثر آلودگی های صوتی ممکن است آرامش خود را از دست داده یا حتی دچار مشکل جدی تر شوند.

به همین دلیل همه ما باید دست به دست هم دهیم تا از بروز آلودگی های صوتی در محیط پیرامون خود جلوگیری کرده و خودمان نیز عامل ایجاد این آلودگی نباشیم.