انشاهای خواندنی درباره مادر به زبان کودکانه (چهارم و پنجم دبستان)

انشا درباره مادر برای کلاس چهارم و پنجم
انشا درباره مادر برای کلاس چهارم و پنجم

نوشتن درباره مادر یکی از ساده ترین و در عین حال دشوارترین کارهای دنیا است. مادر آن قدر بزرگ و خوب و فرشته خو است که برای او نه یک صفحه که باید کتاب ها نوشت.

به همین دلیل آموزگاران معمولا از دانش آموزان می خواهند درباره مادر خود انشا بنویسند و به توصیف مهربانی ها و خوبی هایش بپردازند.

ما در ادامه دو انشای زیبا درباره مادر برای پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که می تواند برای شما الهام بخش باشد تا بهترین انشاها را به نگارش درآورید، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده و روان درباره مادر

مادر یکی از فرشته های مهربان و زیبای خدا روی زمین است که به ما مهربانی می کند و ما را از صمیم قلب دوست دارد. من مادرم را بسیار دوست دارم زیرا او من را به دنیا آورده است و از همان اول تا امروز مراقبم بوده است تا مریض نشوم.

مادر همان کسی است که در روزهای تلخ و شیرین، سرد و گرم و روز و شب کنارم بوده و در لحظه هایی که بیمار بودم در کنارم بیدار مانده تا من هر چه زودتر خوب شوم.

آغوش گرم مادر و نگاه مهربان او بهترین چیزهای دنیا است و لبخندهای او به من می گوید همیشه شاد باشم و باعث شوم او نیز طعم شادی و خوشحالی را بچشد.

مادر کسی است که همیشه به فکر سلامت من است، صبحانه و ناهار و شام درست می کند، به من در آماده شدن برای مدرسه رفتن کمک می کند، درباره کارهایی که باید انجام دهم و کارهایی که نباید انجام دهم با من صحبت می کند.

همه ما باید قدر مادرهای مهربانی که داریم بدانیم و با درس خواندن و احترام گذاشتن به آن ها سعی کنیم گوشه ای از زحمات آن ها را جبران کنیم، هر چند مادرها از ما انتظاری ندارند اما این وظیفه ما است که قدردان زحمات آن ها باشیم.

انشا درباره مادر برای کودکان

اگر به من بگویند آیا به وجود فرشته اعتقاد دارم؟ در پاسخ خواهم گفت “بله، چون مادری دارم که بسیار شبیه فرشته ها است، او بال ندارد اما دست هایی دارد که مهربانی و عطر و بوی بهشت می دهد.”

مادر یکی از قشنگ ترین کلماتی است که شنیده ام و مادرم بهترین موجودی است که در این دنیا وجود دارد و نفس می کشد. او به قدری مهربان است که این محبت از دلش سر ریز کرده و از چشم ها و دهان و دست هایش بیرون می ریزد.

او بسیار زحمت کش است، صبح ها زودتر از همه افراد خانواده از خواب بیدار شده و صبحانه را آماده می کند. تک تک ما را راه می اندازد و بعد شروع به انجام کارهای خانه می کند. او ناهار و شام درست می کند، لباس های ما را اتو می زند، زیباترین لباس ها را برای ما می خرد و شب ها دیرتر از همه ما می خوابد تا کارهای نیمه تمامش را به اتمام برساند.

با این که همیشه به این فکر می کنم که چگونه می توانم همه زحمات مادرم را جبران کنم اما هیچ وقت چیزی پیدا نمی کنم جز این که با تلاش و احترام و درس خواندن به او محبت کرده و در آینده به انسان بزرگی تبدیل شوم تا مادرم به من افتخار کند.

من همیشه برای مادرم دعا می کنم که سلامت باشد و هرگز در زندگی اش غم و غصه ای نداشته باشد. خدایا مراقب مادرم باش، همان طور که او همیشه مراقب من است.

همچنین بخوانید : انشاهای ادبی درباره مادر برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)