احساسی ترین انشاهای ادبی درباره مادر برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)

انشاهای زیبا درباره مادر برای نوجوانان
انشاهای زیبا درباره مادر برای نوجوانان

انشا با موضوع مادر یکی از پر طرفدارترین و زیباترین انشاهایی است که از دانش آموزان خواسته می شود درباره آن بنویسند و چه موضوعی بهتر از توصیف مادر برای نوشتن؟!

در ادامه دو انشای ادبی درباره مادر برای نوجوانان و دانش آموزان پایه هفتم و هشتم آماده کرده ایم که می توانید از آن ها برای نگارش انشاهای بسیار زیباتر استفاده کنید، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره مادر برای نوجوانان

مادر که می گویم یک دنیا احساس خوب، عاطفه و زیباترین تصاویر در ذهن و افکارم نقش می بندد و من می رسم به اوج عشق یعنی عشق مادر و فرزند که ناب ترین و خوب ترین احساسات دنیا است.

مادران قلبی به وسعت و عظمت دریاها دارند که اگر این طور نبود چطور می توانستند این همه محبت را یک جا در دل خود جا دهند. آن ها به قدری عاشق فرزندان خود هستند که این عشق در زبان و کلام، در نگاه و چشم ها، در دست ها و رفتارشان موج می زند و سر ریز شده است.

آری! مادر همان فرشته زیبایی است که چه شب ها را کنار بالین ما به صبح رسانده و چه روزهایی را به هوای رفاه ما رنج های فراوان کشیده است. او مظهر همه چیزهای خوب دنیا است و در آغوشش می توان احساس امنیت و تکیه گاه داشتن و یک دنیا آرامش را تجربه کرد.

اصلا مادر است و یک آغوش گرم، مادر است و یک لبخند زیبا، مادر است و یک کلام آرامش بخش، مادر است و یک نگاه مهربان … نمی دانم اگر مادر نبود دنیا چه رنگ و بویی پیدا می کرد فقط می دانم حتی تصور نبودن مادران مهربان در این دنیای خاکی ممکن نیست.

مادر بی شک چشمه جوشان محبت است، وگرنه چطور می توانست فرزندش را نه ماه در دلش و تا ابد در قلبش نگه دارد. چطور می توانست بد اخلاقی ها و بهانه گیری های هر از گاه فرزندانش را تحمل کند و هرگز خم به ابرو نیاورد.

گاهی فکر می کنم من در مقابل این همه زیبایی و فداکاری و دلسوزی واقعا چقدر کم گذاشته ام، کاش قدری بیشتر قدر مادران خود را بدانیم و تا زمانی که دیر نشده به آن ها بگوییم چقدر دوست شان داریم.

انشا در مورد مادر برای کلاس هفتم و هشتم

می خواهم درباره مادر بنویسم در حالی که فکر می کنم این آسان ترین انشایی است که می توانم داشته باشم اما زمانی که قلم را روی کاغذ تکان می دهم تا از آن چه در ذهن دارم بنویسم، قلم و ذهن و دست هایم کم می آورند. از مادر نوشتن سخت ترین کار ساده دنیا است.

او مهربان است، او با محبت است، او عاشق است، او فداکار است، او دلسوز است … او یک فرشته است اما این کلمات هرگز برای توصیف این وجود غرق در عشق و محبت کافی نیست.

مادر را باید اوج هر احساس خوب توصیف کرد. اوج فداکاری ها و محبت ها و عشق ورزیدن ها. بی شک خداوند نهایت خوبی ها را یک جا جمع کرده و در وجود مادری خلاصه کرده که برای دردانه فرزندش حاضر است از همه چیز خود حتی جانش بگذرد.

مادری که نه ماه تمام با وجود سختی ها و مشقت ها فرزندش را در دل پرورانده و به خاطر او از بسیاری چیزها گذشته است، ماه ها به او شیر داده است و سال ها در تربیت و حفظ سلامت او کوشیده است. لحظه ای نبوده که از فکر فرزندش غافل باشد و تمام ذهن و قلب و وجودش را وقف پرورش او کرده است، آیا واقعا چنین موجودی را می توان در قالب کلماتی ساده توصیف کرد؟

مادران مایه زیبایی جهان ما هستند و در آغوش گرم و پر محبت آنان است که می توانیم آرامش بخش ترین ثانیه های زندگی خود را تجربه کنیم، درست مانند کودکی که در آغوش شان آرام می گرفتیم.

خوشا به سعادت آن هایی که همین امروز که مادر آن ها در قید حیات است و نفس می کشد قدر حضورش را می دانند و از هیچ تلاشی برای خوشحال کردن و جبران زحماتی که در طول یک عمر برای آن ها کشیده فروگذار نیستند.

کاش قدر مادران خود را بیشتر بدانیم.

همچنین بخوانید : انشاهای خواندنی درباره مادر به زبان کودکانه (چهارم و پنجم دبستان)