انشای زیبا درباره ماه در آسمان برای کلاس چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره ماه در آسمان
انشا درباره ماه در آسمان

ماه زیبا پدیده ای شگفت انگیز است که همچون چراغی در شب های تاریک ما می درخشد و به ما امید خوابی رویایی و فردایی پر امید را می دهد.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره ماه در آسمان برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده در مورد ماه برای کلاس چهارم ابتدایی

می خواهم درباره ماه زیبا و قشنگ در آسمان شب بنویسم. ماه تابانی که در شب های تاریک باعث می شود آسمان چندان هم تاریک نباشد و بسیار رویایی به نظر برسد.

من و پدرم گاهی در شب های مهتابی تابستان به پشت بام منزل مان رفته، چادر می زنیم و در حالی که فقط سرمان از چادر بیرون است آسمان را تماشا می کنیم. ماه که در آسمان می درخشد و هزاران ستاره کوچک و بزرگ که از دوردست ها به ما چشمک می زنند.

من شب های مهتابی را بسیار دوست دارم و در چنین شب هایی با پدرم درباره آسمان و شگفتی هایش صحبت می کنیم. درباره این که چقدر ماه زیبا است و خالقش چقدر می تواند زیباتر باشد. این که آسمان شب کویر حتی از آسمان شهر ما نیز قشنگ تر است.

در چنین شب هایی گاهی نیز فقط در سکوت به آسمان خیره می شویم. احساس می کنم پدرم وقتی سکوت می کند غرق در خاطراتش است و گاهی هم لبخند روی لب هایش می نشیند که نشان می دهد خاطرات شیرینی را مرور می کند.

گاهی نیز عبور یک شهاب در آسمان من را به هیجان می آورد. طوری که از جا کنده شده و با نگاهم آن را تا زمانی که در آسمان دیده می شود دنبال می کنم.

ماه یکی از زیباترین پدیده های طبیعت است، البته می دانم که ظاهرش از نزدیک بسیار متفاوت است و در واقع نورش را از خورشید می گیرد و خود به تنهایی سرد و بی نور است با این حال این پدیده زیبا برای همه ما بسیار الهام بخش می باشد.

انشای کودکانه در مورد ماه برای کلاس پنجم

ماه یک جرم آسمانی است که به عنوان تنها قمر طبیعی زمین شناخته شده است و ما آن را در آسمان به خوبی و وضوح می بینیم در حالی که کرات و سیارات دیگر را نمی توان بدون استفاده از تلسکوپ مشاهده کرد.

ظاهر ماه به دلیل تغییر زاویه آن نسبت به زمین و خورشید هر شب با شب قبل متفاوت است و بسته به این که کدام سمت آن رو به خورشید است میزان روشنایی اش تغییر می کند. ماه در ابتدای هر ماه قمری به شکل یک هلال بسیار نازک می باشد که به مرور این هلال بزرگ تر شده و در شب پانزدهم به قرص کامل تبدیل می شود.

بعد از پانزدهم هر ماه قمری، دوباره ماه نازک تر شده و در نهایت به یک هلال بسیار نازک در آخر ماه تبدیل می شود. این تغییرات طبیعی ماه باعث شده این جرم آسمانی به یکی از مشهورترین اجرام در میان فرهنگ های مختلف تبدیل شود و شاعران و نویسندگان و عارفان درباره آن مطالب زیادی بنویسند.

علاوه بر این ماه در طول تاریخ تاثیر به سزایی روی فرهنگ و تمدن های مختلف داشته است و صد البته خرافات زیادی درباره ماه و تاثیر آن روی زندگی مردم به وجود آمده اما آن چه که بدیهی است این است که ماه روی اتفاقاتی که در زمین می افتد از جمله جزر و مد و تغییر فصل ها اثرگذار است.

من ماه تابان در آسمان شب را بسیار دوست دارم و به خصوص زمانی که بسیار نزدیک به زمین به نظر می رسد نمی توانم از آن چشم بردارم. همچنین گاهی در سکوت و تاریکی شب پنجره اتاقم را باز می کنم و با ماه که در بیرون پنجره به ما زمینی ها نگاه می کند صحبت می کنم.