زیباترین انشاهای کودکانه درباره کلاس درس برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی

انشای کودکانه درباره کلاس درس
انشای کودکانه درباره کلاس درس

موضوع کلاس درس یکی از موضوعات توصیفی برای دانش آموزان دبستانی است که به تقویت توانایی توصیف اشیا و مکان ها در آن ها کمک شایانی می کند. به همین بهانه در ادامه دو انشای توصیفی درباره کلاس درس برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره کلاس درس برای پایه چهارم ابتدایی

کلاس درس مکانی به اندازه یک اتاق بزرگ است که همه ما دانش آموزان هر روز هفته به جز روزهای پنج شنبه و جمعه ساعت هایی را در آن می گذرانیم، در آن جا درس می خوانیم و چیزهای زیادی از معلم و کتاب های درسی خود یاد می گیریم.

من هر روز صبح با همراه وفادار همیشگی ام یعنی کیف مدرسه ام وارد کلاس شده و روی نیمکت خود می نشینم تا معلم عزیزم وارد کلاس شود.

معلم مهربان ما همیشه با لبخند وارد کلاس درس می شود و ما دانش آموزان با احترام مقابل او از جای خود بلند می شویم. او با حوصله به سوالات ما گوش می دهد و روی تخته سیاه بزرگی که روبروی ما قرار گرفته می نویسد و به ما درس می دهد.

کلاس درس ما دارای تعدادی میز و نیمکت، میز معلم و تابلوی اعلانات نیز می باشد. روی تابلوی اعلانات معمولا برنامه هفتگی و همچنین تصاویر مربوط به مناسبت های مختلف و نقاشی های دانش آموزان نصب می شود.

پنجره های کلاس ما رو به آفتاب هستند و به خصوص در فصل بهار با باز کردن آن ها انگار دری به دنیای دیگر باز می کنیم. دنیایی که حیاط مدرسه نام دارد و با کلاس ما بسیار تفاوت دارد.

در حین درس خواندن معمولا صدای دانش آموزانی که زنگ ورزش دارند و همچنین صدای آواز پرندگان و هیاهوی ماشین های خارج از مدرسه به گوش می رسد. به همین دلیل معلم اغلب پنجره ها را می بندد.

کلاس درس ما هنگام زنگ تفریح خالی می شود. به نظرم وقتی ما در حال استراحت کردن هستیم کلاس درس هم کمی استراحت کرده و خودش را برای زنگ بعدی آماده می کند.

من کلاس درس خود را خیلی دوست دارم و همیشه سعی می کنم آن را پاکیزه نگه دارم و زباله هایم را داخل سطل آشغال می ریزم.

انشای ساده درباره کلاس درس برای پایه پنجم ابتدایی

من در یک مدرسه بزرگ درس می خوانم که دارای تعداد زیادی کلاس درس می باشد. کلاس ما در طبقه اول قرار گرفته است و درب آن قهوه ای رنگ می باشد.

من و همکلاسی هایم هر روز صبح با ذوق و شوق وارد کلاس درس می شویم و سر جای خود می نشینیم تا خانم معلم مهربان مان به کلاس بیاید. کلاس درس ما یک تخته سیاه، چند نیمکت، دو پنجره، یک تابلو و یک قفسه کتاب دارد که داخل این قفسه کتاب های علمی و چند رمان معروف قرار داده شده است.

معلم ما در ابتدای سال از دانش آموزان درخواست کرد تا هر کس دوست دارد هر کتابی که در خانه نیاز ندارد به قفسه کتاب های کلاس اهدا کند تا بقیه همکلاسی ها نیز بتوانند از آن استفاده کنند و اطلاعات علمی و عمومی خود را افزایش دهند.

کلاس درس ما یکی از پر شورترین کلاس های مدرسه است چون معلم بسیار خلاق و مهربانی دارد که دانش آموزان را به شرکت فعال در بحث های کلاسی دعوت می کند و از ما می خواهد درباره موضوعی که خودش مطرح می کند به گفتگو پرداخته و نظرات خود را بگوییم.