انشای کوتاه درباره مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد برای پایه ششم تا هشتم

انشا درباره مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد
انشا درباره مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در 6 تیر ماه (26 ژوئن) در ادامه دو انشای کوتاه درباره اعتیاد به مواد مخدر برای نوجوانان کلاس ششم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جدید درباره اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد انواع مختلف دارد و ما آدم ها هر یک ممکن است به یک چیزی اعتیاد داشته باشیم، مثلا بعضی ها به تنبلی اعتیاد دارند، بعضی ها به گشت و گذار در اینترنت و بعضی دیگر به خوردن زیاد یا خوابیدن بیش از حد معتاد هستند.

با این حال به نظر من بدترین نوع اعتیاد، معتاد بودن به مواد مخدر است چون مصرف مواد مخدر نه تنها به خود آدم آسیب می زند و سلامت جسمی و روحی اش را تهدید می کند بلکه باعث اذیت خانواده، افزایش جرم و جنایت و بسیاری مشکلات دیگر می شود که هر یک به تنهایی می توانند زندگی فرد را نابود کنند.

به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر وظیفه ای است که بر دوش همه افراد جامعه قرار گرفته و این مسئله به قدری مهم است که روز 6 تیر ماه یا 26 ژوئن به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر ثبت شده است.

به نظرم ما به روش های مختلف می توانیم با مواد مخدر مبارزه کرده و نه به مواد مخدر بگوییم که اولین قدم برای این منظور، افزایش آگاهی مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در این باره می باشد زیرا اگر کودکان و نوجوانان از سنین پایین با خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر آشنا شوند احتمال این که در آینده به سمت آن بروند بسیار کمتر می شود.

از سوی دیگر داشتن هدف در زندگی و شرکت در فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری می تواند با پر کردن اوقات فراغت جوانان مانع از جذب آن ها به مواد مخدر شود.

یک نکته مهم دیگر این است که زمانی که یک فرد معتاد می شود نباید او را طرد کرد زیرا این فرد در چنین لحظات دشواری بیشتر به همراهی خانواده و اطرافیان نیاز دارد. در این شرایط باید به او کمک کرد تا بتواند مواد مخدر را ترک کرده و به زندگی سالم برگردد. به قول مادرم اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است و یک فرد معتاد برای درمان خود به حمایت نیاز دارد.

امیدوارم همه نوجوانان و جوانان با آگاهی و آموزش درباره خطرات و عواقب این بلای خانمان سوز هرگز خود را به مصرف مواد مخدر آلوده نسازند و یک سرنوشت تلخ را برای خود و خانواده شان رقم نزنند.

انشای جالب درباره اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر یکی از بدترین اعتیادهایی است که فرد می تواند به آن دچار شود زیرا تمام زندگی را به هم می ریزد، سلامتی فرد را به خطر می اندازد و باعث رنج و درد اعضای خانواده اش می شود.

یکی از آشنایان ما پسری دارد که سال ها است در چنگال اعتیاد گرفتار شده است. او که در گذشته جوانی بسیار سالم و ورزشکار بوده بعد از دوستی با افراد ناباب دچار اعتیاد شد و به بهانه مصرف تفریحی، هر روز بیشتر و بیشتر در این منجلاب فرو رفت که تاکنون عواقب بسیار بدی روی زندگی اش داشته است.

از نظر سلامتی همین بس که طی سال های گذشته به یک فرد بسیار لاغر و تکیده با چهره ای ناگوار تبدیل شده و به نظر می رسد مواد مخدر از درون شیره جانش را مکیده است. علاوه بر این همسرش نتوانست اعتیاد او را بیش از این تحمل کند و بعد از مدتی از او طلاق گرفت. پدر و مادرش نیز همیشه غصه دار هستند و در این چند سال به اندازه یک عمر پیر و شکسته شده اند.

علاوه بر این او نزد مردم وجهه خوبی ندارد و در محله شان به عنوان یک معتاد بیکار که مایه زحمت اطرافیانش است شناخته شده است.

من هرگاه او را می بینم با خودم فکر می کنم که اعتیاد واقعا یک بلای خانمان سوز است که به سرعت می تواند بهشت را به جهنم تبدیل کند. با همه این ها به نظرم نباید با یک فرد معتاد مانند یک جنایت کار برخورد کرد بلکه باید بدانیم که او یک بیمار می باشد که نیاز به درمان دارد و بدون شک با صبر و در پیش گرفتن روش های درست می توان جوانان معتاد را دوباره به زندگی سالم بازگرداند، اگرچه همان طور که همه ما می دانیم همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!