انشا درباره آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد (کلاس ششم و هفتم)

انشا درباره آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد
انشا درباره آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد

دیدگاه آدم ها به زندگی و اتفاقاتی که تجربه می کنند می تواند سرنوشت و آینده آن ها را رقم بزند و یکی از مهم ترین اتفاقات در طول زندگی مقوله شکست است که نوع نگاه به آن افراد را به انسانی موفق یا سرخورده تبدیل می کند.

در ادامه دو انشای کوتاه درباره آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جالب آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد

همه ما بارها شنیده ایم که شکست پلی برای پیروزی است و نباید با اولین شکست نا امید شده و دست از تلاش برداریم اما آیا واقعا شکست می تواند معنای پیروزی داشته باشد؟

من به این سوال خیلی فکر کرده ام و برای پاسخ به آن باید بگویم بستگی به خود فرد دارد. اگر یک نفر بعد از شکست خوردن به جای آن که در نا امیدی غرق شود به دنبال علت شکست خود باشد و سپس با انگیزه مضاعف سعی کند برنامه ای بچیند که اشتباهات گذشته را تکرار نکند صد در صد شکست او می تواند زمینه ای برای پیروزی اش باشد.

چنین فردی به این باور رسیده که شکست لازمه پیروزی است و خیلی کم پیش می آید که بدون شکست خوردن بتوان کار بزرگی انجام داد. با مطالعه زندگی نامه افراد معروف نیز به این نتیجه می رسیم که همه آدم های موفق امروز، شکست خوردگان دیروز هستند.

از سوی دیگر اگر فردی که شکست می خورد تمام نگاهش به چیزهایی که از دست داده و افتضاح بودن شکستش متمرکز باشد و نتواند بر نا امیدی ناشی از آن غلبه کند طبیعی است که این شکست نه تنها او را به سوی پیروزی نخواهد برد بلکه سرخوردگی و افسردگی را برایش به دنبال خواهد داشت.

افرادی که بعد از یک شکست نا امید می شوند فراموش کرده اند که انسان ها با آزمون و خطا توانسته اند این همه موفقیت های بزرگ به دست آورند و اصلا اگر شکست نخوریم چطور می خواهیم متوجه اشتباهات خود شویم؟

انشای کوتاه آیا ممکن است شکست معنای پیروزی داشته باشد

شکست می تواند معنای پیروزی داشته باشد زیرا من خودم آن را تجربه کرده ام و دیده ام که چطور با کمک گرفتن از تجربه هایی که شکست خود به دست آورده ایم و ریشه یابی اشتباهاتی که کرده ایم می توانیم مقدمات پیروزی را برای خود فراهم کنیم.

حدود دو سال پیش پدرم من را در یک کلاس شنا ثبت نام کرد. من هر هفته در کلاس آموزشی شرکت می کردم اما مشکل این بود که به شدت از آب و خفه شدن می ترسیدم و این مسئله ناخودآگاه باعث شده بود هنگام انجام تمرینات شنا دست و پایم را گم کنم و دچار استرس شوم.

چند هفته از شروع تمریناتم گذشت و من هیچ پیشرفتی در یادگیری نداشتم. به همین دلیل مربی ام به صورت جدی با من صحبت کرد و توضیح داد که تا زمانی که ترسم را کنار نگذارم نمی توانم شنا را یاد بگیرم اما من همچنان می ترسیدم و بعد از چندین بار حرکت اشتباه حین تمرین حتی در عمق بسیار کم آب کلا امیدم را نسبت به توانایی خودم در شنا کردن از دست دادم.

مربی ام که متوجه نا امیدی و تسلیم شدن من شده بود موضوع را با پدرم در میان گذاشت. پدرم چند روز بعد سر صحبت را با من باز کرد و گفت:

“عزیزم هیچ می دانستی همه شناگرهای حرفه ای نیز از همین جایی که تو شروع کرده ای شروع کرده اند؟ شاید باور نکنی اما مطمئن باش آن ها نیز در دوره ای از زندگی خود احساس خفه شدن در آب و ترس از آن را تجربه کرده اند. هیچ می دانستی همین تجربه های بد و همین شکست ها می تواند انگیزه افراد را برای دستیابی به اهداف قوی تر کند چون انسان های موفق به زندگی همچون باشگاه ورزشی و به شکست ها مثل ابزاری برای تقویت عضلات خود نگاه می کنند.”

آن روز پدرم خیلی با من صحبت کرد و من به حرف هایش خوب فکر کردم. سخت بود اما در نهایت توانستم با کمک حرف های پدرم و راهنمایی های مربی ام شنا را خوب یاد گرفته و در بخش های عمیق آب نیز به راحتی شنا کنم. بله! شکست قطعا می تواند زمینه ای برای پیروزی باشد.