انشاهای ادبی درباره مبعث رسول اکرم برای کلاس ششم تا نهم

انشا درباره مبعث رسول اکرم (ٌص)
انشا درباره مبعث رسول اکرم (ٌص)

به مناسبت فرا رسیدن روز مبعث در ادامه دو انشای زیبا درباره مبعث رسول اکرم (ٌص) برای دانش آموزان پایه ششم تا نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره مبعث پیامبر

مبعث رسول اکرم (ص) یکی از بزرگ‌ ترین و مهم‌ ترین روزها در تاریخ اسلام است. روزی که حضرت محمد (ص) به پیامبری مبعوث شد و برای هدایت مردم پیام الهی را دریافت کرد. روزی که نور حقیقت و هدایت بر دل‌ های مردم تابید و فصل جدیدی در تاریخ بشریت آغاز شد.

حضرت محمد (ص) که همیشه در جستجوی حقیقت و عدالت بود در شب 27 رجب در غار حرا مشغول عبادت و تفکر بود که به پیامبری مبعوث شد. در آن زمان برای اولین بار فرشته وحی به نام جبرئیل بر او نازل شد و اولین آیات قرآن کریم را به او ابلاغ کرد: “اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ” (بخوان به نام پروردگارت که آفرید).

این لحظه، لحظه‌ ای تاریخی و سرنوشت‌ ساز بود و حضرت محمد (ص) با دریافت این پیام الهی، ماموریتی بزرگ و مقدس را بر عهده گرفت. او از آن پس به عنوان پیامبر خدا و با اخلاق نیکو و رفتار مهربانانه خود به هدایت و راهنمایی مردم پرداخت و آن ها را به سوی توحید و یکتاپرستی دعوت کرد.

مبعث نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه انسان‌ ها پیام‌ آور عشق، عدالت و برابری است. پیامبر اسلام (ص) با تعلیمات خود به انسان‌ ها آموخت که چگونه در برابر ظلم و بی‌ عدالتی بایستند و با محبت و همدلی، دنیایی بهتر بسازند. او به ما یاد داد که همه انسان‌ ها با هم برابرند و باید به یکدیگر احترام بگذارند و از کمک به نیازمندان دریغ نکنند.

این روز مبارک یادآور آغاز رسالتی است که تا ابد ادامه خواهد داشت. ما باید راه پیامبر (ص) را در زندگی خود دنبال کنیم و با پیروی از تعالیم او جامعه‌ ای پر از محبت، عدالت و همدلی بسازیم و به سوی کمال و سعادت واقعی حرکت کنیم.

انشای ادبی درباره مبعث رسول اکرم

در دل شب‌ های تاریک مکه، در هنگامه‌ ای که جهل و ظلمت بر جهان سایه افکنده بود، نوری بر افق تاریخ تابید که تا ابدیت روشن باقی خواهد ماند. این نور نشانه‌ ای از امید و راهنمایی برای انسان‌ های سرگشته و گم‌ گشته بود. آری! مبعوث شدن رسول اکرم (ص) به رسالت همان لحظه‌ ای بود که این نور به اوج رسید و قلب‌ ها را به سوی حق و حقیقت هدایت کرد.

در شب بیست و هفتم رجب، هنگامی که کوه‌ های مکه در خاموشی فرو رفته بودند، حضرت محمد (ص) فارغ از همه دغدغه های مادی و دنیایی در غار حرا به عبادت مشغول بود. در این لحظه‌ های سرشار از سکوت و خلوت عارفانه، جبرئیل بر او نازل شد و با پیام الهی او را به رسالت برگزید.

“اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ”، این کلمات اولین واژه‌ های وحی بودند که بر قلب پاک پیامبر (ص) نشسته و او را به نور هدایت مزین کرد.

این لحظه نه تنها برای حضرت محمد (ص) بلکه برای تمام بشریت آغازی نوین بود. او که مردی امانت‌ دار، صادق و مهربان بود اکنون با رسالتی عظیم برای هدایت انسان‌ها مامور شده بود. پیامبر (ص) با عشق و شوقی بی‌ نظیر، پیام الهی را به گوش جهانیان رساند و با اخلاق کریمه و رفتار دلنشین خود دل‌ ها را به سوی خداوند یکتا هدایت کرد.

مبعث، تجلی وحدت و یگانگی است و پیامبر اسلام (ص) با رسالتی که از سوی خداوند به او ابلاغ شد، انسان‌ ها را به سوی توحید و عدالت فرا خواند. او با شجاعت و استقامت در برابر ظلم و ستم ایستاد و با عشق و محبت، راه راستین را به مردم نشان داد. او با کلامش نور حقیقت را در دل‌ ها جاری کرد و با رفتار نیکو الگویی بی‌ نظیر برای انسان‌ ها شد.

مبعث طلوعی بر افق تاریخ بود که تا همیشه نورانی خواهد ماند. این روز بزرگ یادآور آغاز راهی است که پیامبر (ص) برای هدایت و سعادت بشر پیمود. او با آموزه‌ های الهی انسان‌ ها را از تاریکی به سوی نور هدایت کرد و با مهربانی و عشق، دنیایی بهتر و پر از عدالت ساخت.