انشاهای فوق العاده جالب درباره چرا فردا دیر است برای پایه نهم و دهم

انشا درباره چرا فردا دیر است
انشا درباره چرا فردا دیر است

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شعار زندگی همه آدم های موفق این است که “کار امروز را نباید به فردا انداخت” یا این که همیشه می گویند “فردا دیر است!”؟

در ادامه دو انشای جالب درباره چرا فردا دیر است برای دانش آموزان پایه نهم و دهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره چرا فردا دیر است برای پایه نهم

در طول زندگی ام بارها برایم پیش آمده که به دلایل مختلف انجام کاری را به تعویق انداخته و از کلمه فردا، شنبه، هفته بعد یا ماه بعد استفاده کرده ام که در بسیاری از موارد نیز یا آن کار انجام نشده یا آن قدر دیر و با تاخیر به آن پرداخته ام که نتیجه مطلوب نداشته است.

به نظر من فردا به دو دلیل دیر است، دلیل اول آن که در مورد کارهای مهم، به تاخیر انداختن کار که ممکن است از تنبلی یا ترس ما نشات بگیرد می تواند باعث عواقب و نتایج نا مطلوب شده و حتی به زیان ما تمام شود.

دلیل دوم آن که به تاخیر انداختن هر کاری به خصوص کارهایی که شاید تاثیر مستقیم تاخیر آن ها را احساس نکنیم می تواند به انجام ندادن آن ها بینجامد. گاهی ممکن است این گونه کارها را به طور کامل فراموش کنیم، گاهی نیز آن قدر تاخیر زیاد می شود که دیگر انجام دادن و انجام ندادنش چندان تفاوتی با هم ندارد.

یکی از رازهای موفقیت افراد موفق جهان به تاخیر نینداختن کارهای مهم در زندگی می باشد زیرا آن ها به جادوی زمان حال ایمان دارند و خوب می دانند کاری که پشت گوش انداخته شود ممکن است هرگز به نتیجه نرسد و همچنین به خوبی به اهمیت به موقع انجام دادن هر کار واقف هستند.

من معتقد هستم همه ما برای داشتن زندگی رضایت بخش و همچنین آرامش درونی باید به این موضوع مهم توجه کرده و با به موقع انجام دادن کارها حس خوب، موفقیت و نتیجه عالی را به خودمان هدیه دهیم.

انشای جالب درباره چرا فردا دیر است برای پایه دهم

عبارت معروف “فردا دیر است” از عبارات بسیار مشهوری است که همه ما بارها آن را از افراد مختلف مانند والدین، معلمان، دوستان و حتی رسانه ها شنیده ایم اما چرا فردا دیر است و امروز و فردا مگر چقدر با هم فاصله دارند که فردا دیر می شود؟

در ابتدا باید بگویم به نظر من همیشه فردا دیر نیست و گاهی این که کاری را فردا انجام دهیم بهتر از امروز است و لازم است به این نکته مهم هم اشاره کنم که منظور از فردا معمولا آینده نزدیک می باشد. در برخی شرایط عجله کردن و انجام کاری بدون فراهم کردن شرایط لازم آن نه تنها نتیجه خوبی به همراه ندارد بلکه ممکن است باعث آسیب نیز شود.

با همه این ها از آن جا که بسیاری از ما انسان ها اغلب به عمد و به دلیل تنبلی یا حوصله نداشتن کارهای خود را به تعویق انداخته و دیرتر انجام دهیم، توجه کردن به این عبارت معروف برای ما فایده های زیادی دارد.

بله! فردا برای انجام کار مهمی که باید امروز انجام شود دیر است، کار مهمی که می تواند باعث نجات جان یک انسان شود، کار مهمی که می تواند گره از کار عزیزی باز کند، کار مهمی که انجام ندادنش خسارت های زیادی به همراه دارد، کار مهمی که تاخیر در آن جایز نیست و به خاطر مهم بودنش، شیطان نیز خودش را به آب و آتش می زند تا ما آن را نادیده بگیریم.

عبارت فردا دیر است از یکی از رازهای مهم موفقیت پرده بر می دارد و به ما می گوید اگر از سر تنبلی کردن کار خود به تعویق بیندازیم آن فرداها و آن شنبه ها هرگز نخواهند آمد زیرا مسئله تنها بهانه جویی است و بی تردید ما فردا و شنبه بعد بهانه های جدیدی و خوش رنگ و لعاب تری خواهیم تراشید.