انشا درباره اگر می توانستم پرواز کنم برای کلاس ششم و هفتم (جالب و خواندنی)

انشای زیبا درباره اگر می توانستم پرواز کنم
انشای زیبا درباره اگر می توانستم پرواز کنم

رویای پرواز یکی از رویاهای دیرینه بشر است و انسان ها از همان زمان که خود را شناختند به دنبال راهی برای پرواز کردن بودند. بی شک بسیاری از افراد در تخیلات خود، پا را فراتر از محدودیت ها گذاشته و به این آرزوی خود رسیده اند.

در ادامه دو انشای جالب درباره اگر می توانستم پرواز کنم برای پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای تخیلی درباره اگر می توانستم پرواز کنم برای کلاس ششم

چند روز است که برادر زاده چهار ساله ام مدام از من می پرسد “چرا ما نمی توانیم پرواز کنیم؟” و من در جوابش می گویم “چون ما آدم هستیم و آدم ها نمی تونن پرواز کنن” و او دوباره می گوید “چرا؟”

این پرسش های او من را هم به فکر فرو برده که اگر واقعا پرنده بودم و می توانستم پرواز کنم یا اگر انسان ها هم قادر به پرواز کردن بودند چه می شد؟

اگر می توانستم پرواز کنم دلم می خواست در یک جا و یک منطقه نمانم بلکه دوست داشتم تمام دنیا را بگردم و به همه نقاط سر بزنم. از این جا به جنگل ها می رفتم، لا به لای درختان بازی می کردم و از فراز درختان به دنیای جنگل نگاه می کردم که چقدر بزرگ و سر سبز و زیبا است.

اگر بال داشتم، بال هایم را باز کرده و به دریا سر می زدم، بر فراز آب ها پرواز می کردم و اوج می گرفتم تا آبی بیکران را با تمام وسعتش یک جا تماشا کنم. همچنین به نواحی گرمسیر استوایی، نواحی سردسیر و نواحی بارانی و شرجی سفر می کردم.

بله! اگر پرواز می کردم دوست داشتم همه جای دنیا را ببینم و همه نوع آب و هوا را تجربه کنم. گاهی نیز اوج می گرفتم تا به ابرها برسم، به جایی که هیچ موجود جانداری نرسیده است و از آن جا زمین را ببینم که چقدر کوچک تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

همه این ها خیالاتی هستند که با فکر کردن به پرواز به سرم می زند اما متاسفانه در واقعیت هیچ بالی برای پرواز نیست جز بال های هواپیما که می تواند ما را به هر کجا که می خواهیم پرواز دهد!

انشای کوتاه در مورد اگر می توانستم پرواز کنم برای کلاس هفتم

توانایی پرواز کردن قدرتی است که خداوند تنها به گروه خاصی از موجودات یعنی پرندگان عطا کرده است و هیچ موجود دیگری قادر به پرواز کردن نمی باشد. با این حال انسان ها همه محدودیت های خود از جمله نداشتن بال را دور زده اند و با کمک تکنولوژی راه هایی برای آن ها پیدا کرده اند.

به عنوان مثال اگر ما انسان ها بال پرواز نداریم اما هواپیماها بال های بزرگی دارند که می توانند ما را به هر کجا که می خواهیم ببرند. با همه این ها به نظرم این که خود آدم بال داشت و می توانست به هر جا می خواهد پرواز کند مزه دیگری دارد.

اگر من بال داشتم و پرواز می کردم دوست داشتم تا آن جا که می توانم از زمین دور شوم و به آسمان ها برسم. به ابرها، به جایی که حتی بزرگ تری چیزهای روی زمین همچون نقطه ای ریز به نظر برسند.

بعد از این که از سیر کردن در آسمان ها سیر شدم به پایین می آمدم و سعی می کردم بالای بام های خانه پرواز کنم. دوست داشتم مثل پرنده های اهلی همچون کبوتر از بامی به بام دیگر بپرم و ببینم در دنیای انسان ها چه می گذرد.

همچنین اگر یک پرنده اهلی بودم باید همواره مراقب بودم تا توسط حیواناتی همچون گربه که همیشه در کمین این پرنده ها هستند شکار نشوم.

در کنار همه این ها، اگر می توانستم پرواز کنم حتما افق دیدم را بازتر می کردم و سعی می کردم به نقاط دیگر دنیا نیز سفر کنم، از جاهای دیدنی که تا به حال ندیده ام بازدید کنم و ببینم در کشورهای دیگر مردم چگونه زندگی می کنند.