انشا درباره ضرب المثل سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند برای نوجوانان

انشا درباره سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند
انشا درباره سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند

در این مقاله از آپرنگ به سراغ یک انشا و یک ضرب المثل دیگر رفته و دو انشای جالب درباره مثل مشهور سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با ما باشید.

…..***…..

انشای آموزنده درباره سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند

مقدمه: یکی از ضرب المثل های فوق العاده جالب که می توان از نکته نهفته در آن در تمام زمینه های زندگی استفاده کرد مثل معروف “سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند” می باشد که به ما می گوید هرگز نباید برای مشکلی که هنوز پیش نیامده و شاید اصلا بروز نکند به فکر چاره جویی بوده یا نگران آن باشیم.

بدنه: برخی افراد عادت دارند در زندگی خود همیشه پیش داوری کرده و مشکلاتی را پیش بینی کنند که ممکن است هیچ وقت در زندگی آن ها رخ ندهد. این افراد با فکر کردن به حوادث و مشکلاتی که رخ نداده مدام غصه خورده، دچار استرس و اضطراب می شوند و حتی ممکن است کارشان به بیماری بکشد.

ضرب المثل سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند به رفتار این افراد اشاره دارد و از معنی آن این گونه برمی آید که وقتی که سر ما درد نمی کند نباید به فکر مداوای آن باشیم و اصطلاحا دستمال به آن ببندیم. به عبارت دیگر وقتی هنوز مشکل خاصی در زندگی ما بروز نکرده نباید پیشاپیش برای رفع آن اقدام کنیم.

مصادیق این ضرب المثل در اطراف ما فراوان دیده می شود. مثلا فردی که هنوز دچار سرماخوردگی نشده اما از ترس سرماخوردن شروع به مصرف آنتی بیوتیک ها می کند، کسی که از تنهایی واهمه دارد و با این که دارای خانواده می باشد برای روزهایی که ممکن است تنها شود غصه می خورد و موارد مشابه آن.

بی شک این ترس و استرس از اتفاقاتی که نیفتاده می تواند به انواع و اقسام بیماری های مزمن در ما منجر شود. بنابراین باید به این ضرب المثل توجه کرده و نکته مهم آن را که از بدبینی و پیش بینی اتفاقات ناگوار در آینده جلوگیری می کند آویزه گوش خود کنیم.

نتیجه: ضرب المثل سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند به شیوه بسیار ساده و روان به ما می گوید هرگز نباید قبل از وقوع یک حادثه به پیشواز آن برویم و با این کار ترس و استرس و اضطراب را برای خود و همچنین اطرافیان خود به بار آوریم.

انشای کوتاه درباره سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند

دوران کرونا یکی از دوره های دشوار و بسیار متفاوت برای همه انسان های جهان بود. دورانی که در کنار همه استرس هایش پیام های زیادی برای ما داشت و هیچ یک از ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

ضرب المثلی است که می گوید “سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند”. من مصداق این مثل را در دوران کرونا زیاد دیده ام. مثلا یکی از اقوام نزدیک ما خانمی بود که به خاطر ترس از این بیماری بسیار اذیت شد و استرس زیادی را تحمل کرد.

اگرچه همه ما در این دوران کم و بیش ترس از ابتلا شدن خود و عزیزان را در دل داشتیم و با رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی سعی می کردیم احتمال ابتلا را کاهش دهیم اما این خانم پا را فراتر از این حرف ها گذاشته بود.

او علاوه بر رعایت اصول بهداشتی شدید بسیاری از اوقات خودسرانه شروع به مصرف داروهای مختلف از جمله آنتی بیوتیک ها می کرد و گمان می کرد با این کار از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند. او بسیار کم از خانه خارج می شد و هر زمان که به هر دلیل مجبور به این کار می شد بلافاصله بعد از بازگشت به خانه شروع به مصرف انواع و اقسام داروها می کرد.

او کسی بود که اصطلاحا به سری که درد نمی کند دستمال بسته بود، یعنی قبل از ابتلا و مشاهده علائم و بدون تجویز پزشک سعی می کرد جلوی بیمار شدنش را بگیرد اما نمی دانست که این کار بعدها باعث بیماری بیشتر او خواهد شد.

دوران کرونا گذشت و آن خانم علاوه بر این که در آن دوران چندین بار به این بیماری مبتلا شد، بعد از گذشت این دوران نیز پیامدهای رفتار خود را تجربه کرد و در نهایت به دلیل مصرف خودسرانه داروهای مختلف به مشکلات گوارشی نیز مبتلا شد.