انشاهای روان و ساده درباره پرچم ایران برای کودکان (پایه سوم، چهارم و پنجم)

انشای کودکانه در مورد پرچم ایران
انشای کودکانه در مورد پرچم ایران

پرچم ایران نماد غرور، افتخار و تلاش مردان و زنانی است که در طول سال های گذشته از هیچ تلاشی برای حفظ قداست آن فروگذار نبوده اند و انشا درباره پرچم ایران یکی از بهترین انشاهایی است که باعث می شود ذهن کودکان دبستانی با کلماتی همچون افتخار آفرینی و حفظ عزت و ارزش های میهن آشناتر شود.

در ادامه دو انشای زیبا درباره پرچم ایران برای دانش آموزان سوم، چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که می توانند به عنوان متن های الهام بخش برای نوشتن انشاهای قشنگ از آن ها استفاده کنند، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره پرچم ایران برای پایه سوم و چهارم دبستان

من پرچم وطنم ایران را خیلی دوست دارم و برای آن احترام زیادی قائل هستم چون نشانه و نماد ارزشمند و مقدس کشورم می باشد.

پرچم کشورهای مختلف دارای رنگ ها و طرح های مختلف است که درباره ارزش های آن کشور می باشد.

پرچم ایران نیز دارای سه رنگ سبز، سفید و قرمز با کلمه الله در وسط آن می باشد. من در سال های اخیر دیده ام که برخی افراد به پرچم کشورم بی احترامی کرده اند که به خاطر این موضوع خیلی ناراحت شده ام چون پرچم ما فقط یک پرچم ساده نیست بلکه به همه دنیا می گوید که ما برای آزاد ماندن کشورمان تا پای جان خود ایستادگی می کنیم.

مادرم می گوید رنگ سبز پرچم ایران نماد آبادانی، رنگ سفید آن نشانه صلح و رنگ قرمز آن یادآور مقاومت و ایستادگی است. ما باید به خاطر داشته باشیم که مردان و زنان و حتی کودکان زیادی برای بالا ماندن این پرچم و حفظ احترام آن از خون خود نیز مایه گذاشته اند و تلاش زیادی کرده اند.

ما باید بدانیم که هر یک از ما در هر زمینه ای که می توانیم باید آن قدر پیشرفت کنیم که بتوانیم باعث سربلندی این پرچم در دنیا شویم، یک نفر در زمینه علمی و المپیادها، یک نفر دیگر در زمینه ورزش، یک نفر در زمینه هنر و همه باید دست به دست هم بدهیم تا کشورمان را از هر نظر توسعه دهیم.

انشا درباره پرچم ایران برای پایه پنجم دبستان

پرچم هر کشور نشانه ای مقدس برای آن کشور است که اهداف والا و آرمان های آن کشور را به مردمش یادآوری می کند و پرچم کشور ما ایران نیز برای ما معانی زیادی دارد.

پرچم ایران دارای سه رنگ سبز، سفید و قرمز است و کلمه زیبای الله در وسط آن می درخشد. هر یک از این رنگ ها نماد یک ویژگی خاص در ایران هستند.

رنگ سبز به معنای سر سبزی، آبادانی و پیشرفت است و به همه ایرانی ها می گوید که همیشه باید در مسیر توسعه وطن تمام تلاش خود را بکنند.

رنگ سفید بیان گر صلح طلبی ایران و ایرانیان است و ما در هر جای دنیا که باشیم طرفدار حاکم شدن صلح در جهان هستیم و این آرزوی هر ایرانی می باشد.

رنگ قرمز نیز که رنگ خون است و نشان می دهد ایرانیان تا پای جان پای ارزش های خود ایستاده اند و برای حفظ مرزهای این سرزمین خون خود را نیز فدا می کنند.

کلمه الله در وسط پرچم نیز فریاد می زند که ما کشوری اسلامی داریم و همواره در پناه خداوند یکتا تمام تلاش خود را می کنیم تا مایه افتخار و سربلندی وطن خود باشیم.

من از این که می بینم جوانان کشورم در زمینه های مختلف در سطح جهان به موفقیت می رسند و پرچم ما را بالا می برند خیلی به ایرانی بودنم می بالم و امیدوارم خودم هم روزی باعث شوم پرچم کشورم در جهان بالا برود.