انشا درباره نوجوانی برای پایه هشتم و نهم (خواندنی و ادبی)

انشای زیبا و ادبی درباره نوجوانی
انشای زیبا و ادبی درباره نوجوانی

نوجوانی از دوره های فوق العاده حساس زندگی است که می تواند تاثیر زیادی روی آینده افراد داشته باشد. به همین دلیل این موضوع یکی از پر طرفدارترین موضوعات انشا در میان آموزگاران می باشد تا نوجوانان را به تفکر درباره دوره ای که در آن به سر می برند تشویق کنند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای جالب و ادبی درباره نوجوانی برای پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره نوجوانی برای کلاس هشتم

نوجوانی فصلی از زندگی است که از احساسات شگفت انگیز، تغییرات غیر منتظره و کاوش های هیجان انگیز سرشار می باشد و نوجوان همچون هنرمندی خلاق در هر لحظه در حال به تصویر کشیدن نقاشی زندگی اش با رنگ های زیبا و سایه روشن های دوران بلوغ می باشد.

نوجوانی مثل یک سفر ماجراجویانه است که در هر قدمش داستانی دارد. این سفر از دوران کودکی به دوران جوانی پیش می رود و امید و آرزو و رویاهای دور و دراز از ویژگی های منحصر به فردش می باشد و یک نوجوان همانند گلی که به لحظه شکفتنش رسیده، شخصیت خود را کند و کاو می کند و در جستجوی هویت و هدف زندگی خود می باشد.

یکی از زیبایی های دوران نوجوانی این است که احساسات مختلف همچون دوستی، محبت، اشتیاق و حتی خشم های گاه و بی گاه همگی به اوج خود می رسد، به طوری که یک نوجوان در لحظه ای همچون طوفانی شدید است و در لحظه ای دیگر از عشق و مهر سرشار می باشد.

بی شک هر لحظه این دوره شگفت انگیز یک تجربه جدید را با خود به همراه می آورد. به خصوص این که در دوران نوجوانی کشف استعدادها اهمیت بسیار دارد و یک فرد نوجوان همانند یک کاشف، توانایی ها و استعدادهای خود را کشف و بررسی می کند.

علاوه بر همه این موارد، دوستی ها و ارتباطات در دوران نوجوانی شکل جدی تری به خود گرفته و تجربیات ارزشمندی را در اختیار یک نوجوان قرار می دهند و همه این ها در کنار هم دوره نوجوانی را به روزگاری شگفت انگیز تبدیل می کند که هر بزرگسالی آرزوی برگشتن به آن دوره را دارد.

انشای زیبا درباره نوجوانی برای کلاس نهم

من یک نوجوان هستم، کسی که از دوران کودکی اش با همه خاطرات رنگارنگش عبور کرده و قرار است برای دورانی سراسر سر زندگی و انرژی و تلاش یعنی دوران جوانی آماده شود. کسی که در حال تجربه یک دوره پر هیجان در زندگی اش است و بی شک در آینده های دور از این برهه زمانی به عنوان الهام بخش ترین دوره زندگی اش یاد خواهد کرد.

نوجوانی دوره ای جذاب است که چالش های خودش را به همراه دارد. در این فصل از زندگی استعدادهای ما نمایان می شود و احساسات ما به اوج می رسد، انرژی ما دو چندان است و اراده ما برای ساختن آینده زیبا بسیار قوی می باشد.

آدم های موفق معمولا از دوران نوجوانی خود به عنوان دوره شکوفایی توانایی ها نام می برند و بالعکس، افرادی که در زندگی به جایگاه دلخواه خود نرسیده اند معمولا در این دوره قدم های اشتباه برداشته اند. به همین دلیل دوره نوجوانی از اهمیت زیادی در زندگی برخوردار است که نباید نسبت به آن بی اعتنا بود.

در این دوره از زندگی سوالات مفهومی ذهن فرد را درگیر کرده و ارتباطات عمیق با دوستان شکل می گیرد که خود سر آغازی بر شکل گیری هویت اجتماعی می باشد.

با توجه به همه آن چه گفته شد ما نوجوانان باید قدر دوره ای که در آن به سر می بریم را دانسته و اجازه ندهیم حتی لحظه ای از آن نیز به بطالت بگذرد که در این صورت در آینده حسرت آن را خواهیم خورد.