انشای کوتاه درباره مقایسه گوشی با کتاب (با مفهوم عمیق و جالب)

انشا درباره مقایسه گوشی با کتاب
انشا درباره مقایسه گوشی با کتاب

یکی از مقایسه های جالب برای درس نگارش، انشا درباره مقایسه گوشی و کتاب است که در ادامه دو انشای کوتاه با این موضوع آماده کرده ایم و امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای خواندنی درباره مقایسه گوشی و کتاب

مقدمه: در گذشته های دور و حتی نه چندان دور مطالعه کتاب درست مثل باز کردن دروازه های دنیای اطلاعات بود و هر کتاب با توجه به موضوعی که داشت به افزایش دانش آدم ها در زمینه ای خاص کمک می کرد.

بدنه: در زمان های گذشته افراد کتاب خوان و اصطلاحا خوره های کتاب از بیشترین سطح علم و دانش برخوردار بودند و تقریبا از هیچ روش دیگری جز کتاب خواندن امکان افزایش اطلاعات نبود. در آن زمان ها کتاب و کتاب خوانی بسیار مورد توجه بود و مردم تشویق می شدند تا با مطالعه کردن بار علمی خود را افزایش دهند اما به مرور زمان دنیا تغییر کرده و دیگر کتاب تنها دروازه ورود به دنیای ناشناخته ها محسوب نمی شود.

یکی از پدیده هایی که در دنیای امروز حرف اول را در زمینه اطلاعات می زند اینترنت است و یکی از رایج ترین ابزار ورود به اینترنت گوشی همراه می باشد. در حال حاضر با یک گوشی هوشمند و داشتن حجم اینترنت می توان به کتابخانه ای بزرگ از کتاب های مختلف دسترسی داشت، می توان در هر زمینه ای اطلاعات کسب کرد، مهارت به دست آورد و به افزایش اطلاعات دیگران نیز کمک کرد.

گوشی را می توان کتابی بزرگ دانست که در دستان کوچک ما جا گرفته است، کتابی که بر خلاف کتاب های قدیم دیگر فقط درباره یک موضوع حرف نمی زند بلکه با گشت و گذار در آن می توان در هر زمینه ای دانش کافی و حتی در سطح حرفه ای به دست آورد.

کافیست با چند ضربه به گوشی خود و فشردن چند کلید نه یک دروازه بلکه همزمان دروازه هایی به جهان هایی باز کرد که برخی از آن ها باعث می شود سر آدم سوت بکشد. با همه این ها مثل هر پدیده و ابزار پر طرفدار دیگر، استفاده از گوشی همراه نیز مانند استفاده از یک چاقوی دو لبه می باشد و استفاده درست از آن است که ما را به صراط مستقیم می رساند.

همان طور که برخی کتاب ها اطلاعاتی در زمینه های ممنوع را مقابل ذهن های کنجکاو جستجوگران قرار می دهند، گوشی همراه نیز می تواند مورد سوء استفاده قرار گرفته و هزاران برابر بیشتر از کتاب های ممنوعه موجب کج رفتن آدم ها شود.

در پایان انشایم باید به نکته بسیار مهم دیگری نیز اشاره کنم و آن این است که استفاده از گوشی برای خواندن کتاب های صوتی یا دیجیتال شیوه ای دوستدار طبیعت است زیرا هر سال درختان فراوانی به خاطر درست کردن برگه های کاغذ کتاب ها بریده می شوند در حالی که با استفاده از گوشی همراه برای مطالعه، چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

نتیجه: مقایسه گوشی و کتاب از جنبه هایی درست و از جنبه هایی نادرست است زیرا تنها یکی از هزاران کاربرد گوشی همراه، افزایش اطلاعات و مطالعه کتاب های دیجیتال می باشد و اگر ما تنها همین یک کاربرد گوشی همراه را در نظر بگیریم باید بگویم با این که استفاده از گوشی به مراتب راحت تر از کتاب در دست گرفتن است اما من هنوز هم مطالعه همان کتاب های قدیمی با ورق های کاغذی را ترجیح می دهم.