انشای ساده و روان درباره نیمه شعبان برای پایه چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره نیمه شعبان
انشا درباره نیمه شعبان

جشن نیمه شعبان یکی از جشن های خجسته شیعیان است و منتظران مهدی موعود هر سال در این روز با شکوه به جشن و سرور می پردازند.

به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان، در ادامه دو انشای کودکانه درباره نیمه شعبان برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره نیمه شعبان برای پایه چهارم

نیمه شعبان یکی از اعیاد مهمی است که همه شیعیان هر سال آن را جشن گرفته و به مناسبت فرا رسیدن این روز خجسته، شیرینی و شربت پخش می کنند زیرا در این روز حضرت مهدی (عج) آخرین امام شیعیان چشم به جهان گشوده اند.

امام زمان دوازدهمین امام معصوم است که به اعتقاد ما شیعیان منجی همه انسان ها بوده و در زمانی که خداوند دستور دهد ظهور می کند تا دنیای ما را از ظلم و ستم نجات دهد. ظهور حضرت مهدی در کتاب های مختلف دینی بشارت داده شده است و مظلومان جهان به امید این روز، در برابر ظلم بیدادگران می ایستند و به مبارزه ادامه می دهند.

روز نیمه شعبان جشن بزرگی برای ما است زیرا روز میلاد امام زنده ای است که چشم به ظهور او دوخته ایم و با آمدنش دنیای ما روشن خواهد شد.

من و خانواده ام هر سال در جشن نیمه شعبان شرکت می کنیم و گاهی نیز به نیت ظهور حضرت مهدی در تدارک و آماده سازی شیرینی و شربت همکاری می کنیم.

مادرم همیشه به من می گوید در نمازهایم برای ظهور دعا کنم تا خداوند به خاطر دل ما کودکان هم که شده ظهور را نزدیک کند.

انشای کودکانه درباره جشن نیمه شعبان برای پایه پنجم

امروز روز نیمه شعبان است، روزی که آخرین منجی بشریت و دوازدهمین امام ما شیعیان به دنیا آمده و فرشتگان آسمان به مناسبت این تولد خجسته پایکوبی و جشن به راه انداخته اند.

امروز روزی است که همه چشم انتظاران ظهور آن را جشن می گیرند و در پخش شیرینی و شربت و نذری از یکدیگر پیشی می گیرند زیرا می دانند حضور در جشن میلاد آن حضرت افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود.

من نیز به همراه خانواده ام در این جشن با شکوه شرکت می کنم و سعی می کنم در پخش شیرینی و شربت و همچنین تزیین کردن کوچه ها و میدان محله مان همکاری کنم زیرا امام زمانم را بسیار دوست دارم و بزرگ ترین آرزویم این است که در طول زندگی ام شاهد ظهور او باشم و با چشمان خودم او را زیارت کنم.

پدرم می گوید انتظار برای ظهور امام زمان تنها به دعا و آرزو نیست بلکه همه ما شیعیان باید با رفتار و اعمال خود نشان دهیم که منتظران واقعی آن حضرت هستیم. ما باید دست ستمدیدگان را بگیریم و از حق مظلومان دفاع کنیم و چهره یک مومن و شیعه واقعی را به جهانیان نشان دهیم.

امیدوارم جزو کسانی باشیم که با ظهور امام زمان در رکاب او قدم بر می داریم و از کسانی نباشیم که منکر ظهور می شوند زیرا شنیده ام بعضی افراد که امروز دم از انتظار می زنند زمانی که امام زمان ظهور کند به او پشت کرده و در مقابل ایشان قرار می گیرند.

در روز میلاد حضرت مهدی (عج) و جشن بزرگ نیمه شعبان از خداوند می خواهم ظهور حضرت را نزدیک تر گرداند و ما را از یاران با وفای ایشان قرار دهد.