انشا درباره چرا کتاب می خوانیم برای کلاس چهارم و پنجم ابتدایی (به زبان کودکانه)

انشا کوتاه در مورد چرا کتاب می خوانیم
انشا کوتاه در مورد چرا کتاب می خوانیم

کتاب خواندن یکی از بهترین کارهای سودمندی است که هر دانش آموزی می تواند به آن تشویق شود و چه خوب است فرهنگ کتاب خوانی هر چه بیشتر و بیشتر در میان کودکان و نوجوانان رواج داده شود.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره چرا کتاب می خوانیم برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره چرا کتاب می خوانیم برای چهارم ابتدایی

من کتاب خواندن را خیلی دوست دارم زیرا کتاب خواندن فواید زیادی برای ما دارد. ما با مطالعه کتاب های مختلف که برای سن ما مناسب است اطلاعات زیادی درباره دنیا، کشورهای مختلف و موجودات گوناگون به دست می آوریم و با فرهنگ های مختلف آشنا می شویم.

وقتی کتاب می خوانیم مانند این است که به سرزمین های مختلف سفر می کنیم و درباره مکان هایی که شاید تا به حال ندیده باشیم بیشتر یاد می گیریم. به خاطر همین افرادی که اهل مطالعه هستند معمولا با تجربه تر از کسانی که کتاب نمی خوانند به نظر می رسند.

من کتاب های زیادی در کتابخانه اتاقم دارم. کتاب هایی درباره دنیای زیر آب، حیوانات منقرض شده، فرهنگ های معروف دنیا و همچنین تعداد زیادی کتاب داستان از نویسندگان معروف مثل چارلز دیکنز و ویکتور هوگو دارم.

پدرم می گوید ما با کتاب خواندن پخته تر می شویم و اطلاعاتی به دست می آوریم که در طول زندگی ما خیلی به درد ما می خورد.

انشای کودکانه درباره چرا کتاب می خوانیم برای پنجم ابتدایی

من زمان زیادی از اوقات فراغتم را به کتاب خواندن اختصاص می دهم زیرا کتاب ها را خیلی دوست دارم و وقتی مطالعه می کنم انگار به یک دنیای بسیار جالب قدم می گذارم.

کتاب خواندن فواید زیادی دارد. مثلا ما را از دنیای جهل و نادانی خارج کرده و به دنیای زیبای علم و آگاهی وارد می کند. قدرت تخیل ما را بسیار تقویت می کند و باعث افزایش دایره لغات ما می شود. همچنین اطلاعات ما را درباره موضوعات مختلف از تاریخ گرفته تا فرهنگ های مختلف، جغرافیا و حتی دنیای زیر آب و علم نجوم افزایش پیدا می دهد.

پدر و مادر من هر دو اهل مطالعه هستند و هر سال من را به نمایشگاه کتاب می برند تا از همین الان با این گونه محیط های فرهنگی آشنا شوم. من می دانم اطلاعات زیادی که هر دوی آن ها دارند به خاطر همین کتاب خواندن است و دوست دارم وقتی بزرگ شدم درست مثل آن ها معلومات زیادی داشته باشم.

به نظرم خیلی خوب است ما دانش آموزان کتاب های خود را با هم به اشتراک بگذاریم، این کار باعث می شود هر یک از ما تعداد زیادی کتاب بخوانیم. همچنین می توانیم ساعتی از کلاس خود را هم به این اختصاص دهیم که درباره مطالبی که خوانده ایم با هم به بحث و گفتگو پرداخته و نظر یکدیگر را درباره آن ها بدانیم.